Alla inlägg under juli 2014

Av mikaela severin - 31 juli 2014 23:10

Jag har en liten konstig grej, sådär onaturlig egentligen, ja kan vid vissa tillfället ( dock få ) drömma konstiga sanna drömmar, märkligt, de händer att ja drömmer exakt samma dröm.. 2-4 nätter i rad, o drömmen är sann,
Senast idag, fick ja fråga en person, om de ja drömt fanns nån som helst verklighet i, åh de fanns de, ja visste ingenting om detta innan! Va ca 2 år sedan ja hade de sist, så va väl bara dags! Vad de handlade om, de går ja inte in på, men ex på två drömmar ja tidigare haft, va när min mormor levde, när ja 2 nätter i rad drömde att något hemsk skulle hända, andra natten, då drömde jag att hon blev riktigt sjuk, att hon hade en stroke på G, hon har inte haft de innan, o jag pratade med henne på kvällen innan andra drömmen, hon var pigg, på morgonen efger gnagde denna dröm så mycket i mig, att ja ringde upp mamma, o förklarade att ja drömt detta, o fick samtidigt beskedet att mormor, låg på clv, o fått åka in för stroke!
En annan gång var för ca 2,5 år sedan, efter ett par nätters drömmar, va ja bara tvungen att fråga om min dröm stämde, att hon var gravid, fick som svar, kollade mig för senast 2-3 v sen så jag är inte gravid! Slutade med att ja krävde ett graviditetstest till, vilket hon gjorde, o va gravid, även vid hennes första graviditet, visste ja att hon va gravid, innan honsjälv ens hade en aning, då hon inte planerade bli att heller! Många andra både bra o dåliga saker har drömts o hänt, vet lixom inte vad som händer i min hjärna, ja har inte ens träffat på personerna på veckor innan. Skumt!

Jaja, köttade armar tidigt imorse! Bra pump, för vara innan frukost!
Tungt som fan! 30 kilo i bicepscurl med stång! Bla.
Sen har de vart jobb 7-22! Nu är de sova! Imon är de Jönköping som gäller, te coach Anders! Alltid lika glad av träffa han o Mia! Underbara positiva o alltid glada!
Tar Suwe med mig på roadtripen:)

Bjuder väl på några bilder :)

Av mikaela severin - 30 juli 2014 22:15

Jobb o jobb, javisst, vad annars? Hörde jag ordet semester?! Nopp! Bli nog en rejäl skattesmäll nästa år detta! Oooops, senare bekymmer!!
Va i alla fall ute i ottan på morgoncardio, lyckades ju bli 6,5km intervaller, 403 kalorier fattigare! Jomen! Tänkte gett mig ut på en pw runda ikv, men närå, åskskurar! Nej tack! Ja vet ju att ja gjort de jag ska, skulle kört armar imorse, men ja ha faktisk sovit förjävligt natten som var, typ max 4 timmar, åh ja visste ja jobbar 7-22! Så nä, jag lyssnade på kroppen, somnade om en timme till o körde intervallerna istället, får nu ta o hoppas på en natt med mera sömn, o ett armpass imon på morgonen innan jobbet! Japp! Så är de med att!
De som tär på mig mest nu är min vätska, ja vet fan inte vad som sker igen, förhoppningsvis lägger de ju sig, oturligt nog ha ja mätning hos coach Anders på fredag, o ja känner ett rejält + på vågen just nu! Vätska, men tro nog på ökning i muskler oxå, de känns så, Har noll koll på vågen, eftersom vi numera inte väger mig! Äta mat, kött, kyckling, fisk, massa ris, broccoli o kvarg, frukt, knäckebröd, proteiner, det är dessutom varmt, min IBS är upp o ner för tillfället, Theos humör är upp o ner, bli väl psykisk stress!
Allt runtomkring i familjen är just nu påfrestande, de har hänt/händer väldigt mycket just nu! Dock känns de skönt att träna, att ja har sån energi på gymet, o känner att ja ändå återhämtar bra, o ja lyssnar bättre på kroppen nu! Ja vilar mer när ja känner ja behöver, än tar ut mig rejält, åh lite semester behöver man nog från gymet oxå.

Nu är de väl ändå dax att sova!
God natt!

Av mikaela severin - 29 juli 2014 22:48

Oj, vaknade tidigt imorse, inte konstigt, legat o snurrat i sängen i värmen, va ju bara 28,4 grader inne vid 22,30 igår! Ändå ha fläkten gått hela natten!! Började morgonen med rasta hundarna, åh ja, mat o diverse, sen kom Emma tidigt, va käka frukost, in med Theddan i duschen o ner till marknaden, verkade svalare när vi åkte ner, 10 min senare låg solen på o de va stekhett! Faan, ja tog mig iaf runt, Theo fick åka karusell med Emma, köpte grön färg te håret, och fyllde på sitt godisförråd! De gjorde även hans mamma! Va bara tvungen ha Nougat! Men dom ligger i säkert förvar, i mammas händer! Tills de är ätardag, o jag kommer ta ett par stycken! Tur är att marknadshodis är jävulskt sött o sliskigt, några få små bitar o man är mer än nöjd! De bli bara äckligt att äta för många!
Hann även med att sova en stund efter lunchen, totalt deckade framför fläkten! Va väl välbehövligt!
Säger till alla ute i värmen, tänk på dricka, men tänk oxå på salt!! Salta en gnutta mer! Min syster fick åka akut in, med ambulans igår, hon drack o har druckit väldigt mycket, 3L ca, men har en tendens att inte svettas, men, hon har vart dålig med äta extra salt, o ta en vätskersättning då och då! Detta resulterade i akut, på gräns till livsfarligt låga nattiumvärden! Fått ligga med natruim dropp! Så snälla alla, drick de behövs! MEN salt är oxå viktigt!!

Åkte te stan för lämna grejor, ha möte o träffa upp Suwe på gymet! Blev ett grymt bra benpass! Böj o benpress satt där de skulle! O ja benpressen är jävlig, den biter, kör helt med tyngden i bakfoten, o djupt, o idag hjälpte Suwe mig o pressade upp mig med 25 kg mer än förra veckan! 2 grymma killar som står o ser till att man ger allt man har, då går de ju inte o göra annat än lyckas!! Tack grymma Suwe för idag, o tack för mat & pratstund!
Nu kan ja säga, ja ha redan ont, o ja är totalt slut i benen! Röven känns, magen svider lätt! Få se om ja rör mig imon! Ha tidigt armpass på wellness! Sen jobb!
Nu ska fröken sova! Godnatt alla grymma människor!

Ps: tack coach Thom för du puschar o tror på mig!! Du är bäst!

Av mikaela severin - 28 juli 2014 21:28

Blev en runda ner till marknaden idag, en väldigt kort , ca 30 min i bankomatkön i värmen, sen fick Theo åka en karusell med Theus, sen gick vi o köpte 10 påsar kryddor till mig, och klubba, godisremmar & ballong till Theo! Asså, ja säger då bara detta, värmen tog dö på mig, jag orkade inte varmet runt, ja höll på svimma! Fick tag på en kall cola Zero, eftersom jag glömde vattnet hemma!
Så va hem en vända o vila sig! Sov nog i ca 1 timme, helt utslaget! Magen ha helt strejkat i natt o idag på morgonen! Så jag tog ut min vilodag idag! Passade ju iofs sig ganska bra eftersom jag körde rygg i söndags! O eftersom magen vatt som den vart, har de inte blivit morgoncardio på 3 dagar! Ja ha nog behövt vila från den, eftersom nu magen vart som den vart, ge sig ut på morgonrundan går inte, en toalett bär jag ju knappast med mig!
Nu har ja faktiskt även pimplat i Theo en vätskeersättning, han dricker inte tillräckligt :/ han bara tväääärvägrar emellanåt! Så köpt extra glass idag oxå! Även jag tog en vätskeersättning! Har ju även ökat mina mineraler igen till 2 ggr dagligen! Behövs i värmen! Gött o veta dessutom att de kom ett sms från PM idag, då vet man att ett par månader med FitLine är säkrad:) kan inte vara utom, även en extra activize ha vart behövligt för extra energi:)
Passat herr krok i em oxå, myskillen!!

Skulle vart i öltältet ikväll med vänner, men fick stanna hemma med 2 hundar o barn, då syster fick åkaakut till sjukhuset! Hoppas du kryar på dig fort, tänker på dig <3

Theo kollar Spiderman, o jag ligger jämte fläkten o försöker svalka mig!
Stressad i kroppen- uppblåst o vätskefylld igen, bara på ett par timmar! Damn! Ja hatar denna stress jämt! Alltid nått!
Ska boka mig en tid hos en kinesiolog! Så vad är det?
Jo, en kinesiolog använder sig av neuromuskukära tester, eller manuell muskeltester för hitta obalanser, spänningar och blockeringar i kroppen. Sen gör man behandlingar inom främst fyra omreåden, som är: struktur-mekanik, energi-akupunktur, näring-nutrition, och mentalt-psykologiskt. Det finns en hälsotriangel som består av människans 3 delar: fysiskt (muskler, leder, skelett)
Kemiskt ( mat- näringsämnen, neurotransmittorer, hormoner)
Emotionellt ( tankar, minnen,känslor, stress) grundprincipen är att alladessaskafunka och samverka för få en balans, få man obalans på ena sidan av denna triangel, så påverkas även de andra två! Så är att!!

Nu ska jag strax nana kudden!

Adios!
Ps.. Publicerades i @bottentilltoppen på instragram idag! Spana in vettja:)

Av mikaela severin - 27 juli 2014 22:59

Fan med! Det va riktigt längesedan magen svällde upp såhär, den har ju mått tipp topp o även om ja haft vätska av o till o har än, så ha den inte vatt såhär uppsvälld sen jag låg inne sist, bara något när ja haft ätardag, men nu har jag ju inte de, ser mega gravid ut! O tro mig det är jag inte!!!
Vet inte om de är värmen? Lr om de är min IBS, laktos? Gluten? Men nåttär tokigt! Ja tror de är IBS, ja chansar o tar ett par piller mot de, o hoppas magen lagt sig tills imon! Är ju knte kul o gå meddenna magen på Tingsryds marknad imon iaf! Kommer inte gå ut omjaser ut såhär, bara för löprundan imon, o inge mer! Jo de e ju såhär då i Tingsryd, så sprids ryktensom löpeld, om ja ens visar migsåhär, så tar det väl 1h max, så är rykten igång, skulle väl va, ja nu ska hon skaffa sig en unge till!! Mohaha, de skulle ni vilja va? Nopp ja ska inga fler ha, ja är nöjd med min skruttunge:) han få hela mammas hjärta o all kärlek!

Har jobbat 8-22 idag, lite seg, imon e jag ledig, deär marknad i Tingsryd! Så vi vet var vi ska va, o vad vi ska göra! Ja ska till Öltältet på kvällen, men NYKTER! Dags o se alla andra göra bort sig:) har lika kul nykter som onykter, o ja slipper bakfylla, o snack;) passar mig utmärkt !!

Kan bli så sjukt irriterad på folk som inte kan växa upp! Vad tjänar de till o skapa osämja i familj o vänkrets?! Är man inte vuxen nog om man har familj själv, att man reder ut saker o ting, är de feghet?! förman vet man gjort fel?! Lr är man bara oehört egoistisk?! Barnslig? Ja vet inte.. En efter en blir lidandes, för något dom inte gjort.. Inte vart inblandade i, ledsna o undrar va dom gjort för fel, när dom inte gjort någonting?!
Asså snälla nån, min 6 åriga son är klokare än så!
Jag har växt upp på sånt sätt, gör man fel, tar man konsekvenserna, o står för vad man gjort! Svårare är de inte.. Ja har gjort mycket i mitt liv, ja har inte vart guds bästa barn.. Långt ifrån, destår jag för, jag har blivit sårad, jag har sårat folk för jag vatt o är en egoist, jag vet det, jag erkänner oxå de, o jag står för vad jag gör!
Ja går inte till min mamma o skvallrar och ställer till liv, för nått två vuxna människor kan ta, ja blandar inte in hela familjen o släkten om nån säger vad man tycker o tänker..
Ja bli bara så oerhört ledsen, o ledsen över att det är barn som dessutom blir lidandes!

Nu ska ja sova! Löptur imon bitti!
Hade just nu behövt en isvak, som typ den i Tough viking!
21,2 grader ute, 27,4 inne !!!

Av mikaela severin - 26 juli 2014 23:45

Va på gymet i ottan, körde armpass, kan medge att de där med styrketräna innan frukost, det är inget för mig, damn! Ja hade inte alls bra pump, dålig styrka, o allmänt kände ja mig omotiverad, undra om de kanske kan bero lite på miljön? Är inte van vid ett så litet gym, delvis i en källare, inte en människa där, helt tomt och obemmannat! Näe, men e väl bara stå ut ett par veckor till! Sen e ja åter i stan på heltid:)
Sessutom i slutet av passet valde min iphone 5 att sluta fungera, ja jo lite panik när man ingen extra telefon har, men nu ha ja en ny iphone 5 i handen, säkerhetskopierad o klar!
O så lägger ipaden av istället, efter mycket om o men, så dyker de upp på displayen, att den måste säkerhetskopieras den oxå! Men trodde inte den skulle sluta fungera, mena, är två olika sim kort, olika anslutningar. .. Hmmm!
Har dessutom jobbat 8-23 så trött i huvudet, men blev en bra dag ändå på Grand Samarkand!
Nu är de sova som gäller! Spyfärdig av antirökpillret! Urk!
Theo har vart hos Sofia och Mattheus o busat i em/kväll när ja jobbat, så nöjd :)

Funderingar, tankar, om alla kunde respektera varandras liv, intressen, o att man nu väljer äta på ett visst sätt, så vore de ju absolut mycket lättare, vem vill höra en massa tjat, ät de, ät de, de är väl inte så farligt, ta nu en kaka, ät nu lite godis... Måste du träna idag, du tränar för mycket..
Tänk om alla kunde tala om för varandra att fasen va bra du e, va grym du är, vara ärliga, skippa svartsjuka, alla vet vi att har man ett mål, så kämpar man med de! Oavsett vad, om de är att , fandu är grym på fotboll, vad glad ja blir, fortsätt kämpa.. Va duktig du är på dansa, bla bla!

God natt!

Av mikaela severin - 25 juli 2014 22:19

Värmen ute, är förjävlig för många, ja mår mestadels bra i detta väder o trivs, bara nätterna som är lite jobbiga, vrider, vänder, påslakan på, påslakan av, fläkt på, fläkt av, snurrar tio varv, somnar om, vaknar, samma visa igen! Dagarna, dom njuter jag av:) ge mig ännu mera sol, ja älskar solen! Energiboost!
Va uppe sådär vid 7,30 o käkade frulle, kurrade på i magen, tog mina mediciner, fick illamående attack i vanlig ordning, självklart champix fel!
La mig på sängen o drog på fläkten, tänke bara vila tio minuter,men vaknade o flög upp som ett skott, insåg jag hade somnat, o klockan va 10, ren panik, då ja skulle kört mot stan vid 9 för uträtta ärenden!! I med mellis, frukost till Theo, ner med matlådor i kylväskan o iväg! Theo ville börja dagen med klippning, så åkte förbi kontoret o lämnade in lite papper o sen direkt ner för klippning hos bästa Hyder!
Nöjd grabb, åh med silverfärg i håret, så blev de åka BMW cabbe tur & retur till Alvesta, Theo blev såklart bjuden på både pizza, glass & godis! Medans han mamma höll tillgodo med en cola Zero och tuggummi! Yum yum, har ändå ingen större aptit i värmen, svårt o få i mig de ja ska, så lätt match o stå över:)
Sen blev de en vända till Actic för mig, bröst & Axlar! Ja jo, de gick inte höja vikten i bänk idag, fick nöja mig med mina 50 kg, men man kan inte varje vecka öka o sätta PB, så är de bara! Men huh va grymt axelpass de blev, ökade ju faktiskt upp vikten i axelpress med hantlar, o det tog, i sista övningen för axlar ville ja skjuta mig,ögonen fylldes o ja trodde ja skulle börja lipa så ont ja hade, tog en syund o lyfta på dom armarna o ta tag i vatten flaskan!
Träffade dessutom Suwe på Actic, som idag även blev medlem! Ännu en samlad från HS familjen:)
Även Hyder " Biffen" vadäro fick passa på mig:)
Efter gymet tog jag & Theo en sväng till maxi, H&M o sen drog vi till tingsryd igen! Dax o sova, upp o träna innan frukost som omväxling, planen e vara där 06, då ja börja jobba 08!

Så godnatt:)

Av mikaela severin - 24 juli 2014 23:04

Haft 2 underbara dagar i Göteborg, härliga människor, underbart väder, universeum, Liseberg, Nordstan, vad mer kan man begära på en arbetsresa! Fått njuta samtidigt som man arbetat, o fått en resa betald med boende & mat! Fantastiskt!
Nu är kroppen & knoppen trött! Sova ut, o imon återgå till det normala rutinerna, äta, träna må bra, leverera resultat, till nästa mini semester om 2v:)
Så jatackar alla inblandade för denna resa!
Godnatt:)

Presentation


Hej!
Mikaela heter jag och är 31 år gammal och bosatt i Växjö.
Här kommer ni få följa med mig på min resa mot mitt mål, att tävla i Fitness..
o även få en inblick i mitt vardagsliv, kombinationen, hårt tränande, ensamstående mamma på 100%

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22
23
24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tränig

Kost


Ovido - Quiz & Flashcards