Alla inlägg under september 2014

Av mikaela severin - 30 september 2014 21:25

Idag känner jag mig verkligen helt energilös, sov förvisso som en kratta, theo hade mardrömmar inatt, nån som klättrade i väggen..
Va uppe o på gymet 06.15 iaf, o körde mina 30 min, innan de va dax o lämna Teddan i skolan. Åkte hem o la mig på sängen, men fick då väldigt oväntat besök , även om de va med tråkiga nyheter, så blev de iaf en liten kaffestund, sen va de bara ta sig i kragen, åka mot gymet igen, för resterande 40 min cardio! Va verkligen tokigt sliten, inten lust alls, men ändå när man har det gjort, så är man ju nöjd och glad över tagit sig dit, man vet ju vad man får ut av att, att målet är ett steg närmre, o kroppen samarbetar ju bra just nu! Så Never give up on your dreams and goals! Kämpa är vad som gäller! Och det kommer jag göra, in i det sista, ingen kommer någonsin att få ta det ifrån mig! Jag har viljan, jag kan och jag ska!
Fick mail idag från AFPT! 17 okt 17,00 är det dags! Anatomi heela helgen! Ska bli sjukt kul och lärorikt! Lite nervös e jag ju dock:)

Har bara slöat, plockat o tvättat o lagat mat idag, bråkat lite med Riab, fastighetsskötarna! Få se vad de säger i dagarna här, annars bli de fan till o gå via hyresgästföreningen! Måttligt sur!

Nu sova! Upp 04! Löpbandet kallar, likaså jobbet o ett armpass på de:) riktigt götto köra armar!!

Av mikaela severin - 29 september 2014 22:05

Ibland bli ja lite typ, ställd själv, när jag tänker på allt, hur mycket man egentligen orkar, mena ja som lever själv, jobbar 75%, dag, kväll, helg, natt, mamma på heltid,adhd utredningar, möten varje vecka, tränar för ett stort mål, sköta hemmet, de ska diskas, städas, handlas, tvättas, lagas massa mat, de ska finnas egentid( finns dock ont om) o mycket där till, men de går, finns dagar man suckar djupt, vill dra täcket över huvudet o inte vakna på ett par dygn, men i slutändan bli ändå allt gjort!
Idag va jag på löpbandet kl 06, hem väckte Theo, vi käkade frukost, åkte till skolan, jag åkte hem, hämtade ett par matlådor, drog till banken som tog typ 1 timme, hade lyckats föra över pengar på en bankbok, en bankbok ja inte ha kvar, va nästan lögn o få ut pengarna utan, men efter samtal med bankchef, fick ja ut dom! Drog till gymet, körde ryggpass, käkade, hämtade Theo kl 14 i skolan , hem, fixade mellis, Theo drog till Leo, så jag powernapade 45 min, sen blev de storstäd, legat o skurat golvlister, dörrar, möbler, tvättat sofföverdrag, putsat fönster osv, fixat käk till Theo, lagat matlådor med ris, torsk o kyckling o broccoli till mig, nattat barn, o hunnit ligga i soffan i en hel timme! Ja de va ju denna dagen de! Än sålänge har jag energi någolunda under diet, o de gäller ta vara på den! Ja vet, att om bara ett par veckor, är den lägre. Har märkt att tålamodet tryter lite, bli lite lättare irriterad.
Blev glad när ja stötte på coach idag! Skönt o höra att allt ser bra ut! O att man kämpat gott!
Åh så ha jag ju beställt Theos skolfoton idag:) så fiin så:)
Haft sån där funderarkväll, livet, framtid, kärlek, vad kommer ske?

Nu ska jasova! Imon är ny dag, nya tag :)

Av mikaela severin - 28 september 2014 21:43

Idag är ingen vanlig dag, för de är Theos 6 årsdag, hurra hurra hurra:) Damn va trött ja va imorse, kom hem efter spenderat sådär 14 timmar på jobbet, i hopp om få sova direkt, nädå, fest hos grannen ovanför, dunk dunk dunk! Damn! Ja vill inte bo i lägenheet!! Nån som vill skänka ett hus?!
Somnade sisådär 23,45, o vaknar av telefonen vid 02, trodde ju de va alarmet som ringde o klickade av, gick ut på toa, de ringer igen, tänker vafan ja stängde ju nyss av, kollar en extra gång o ser att klockan va 02, o de va telefonsamtal, blarrade 30 min, sen va de lögn o somna, för en sådär 15 min innan man skulle upp vid 03,45.. Jaja, de va ju trevligt o blarra en stund.. ut på pw, sen va de mite fix med göra iordning bricka, hitta ljus, o glatt ta paketen o väcka Theo till min o emmas ljuvliga stämmor, öh, lätt förjävligt!! Men en överlycklig Theo öppnade sina paket o va vääääldigt lycklig över få de han önskade sig;) dock en fattig morsa nu då, men va gör de:) barnen är värt allt:)
Åkte o jobbade 7-14, sen blev de en vända till gymet, kört ben o mage, skådat att man ser en skymt av nått på magen, de.vände ju kvick.. Haft Theos 3 grannkompisar på tacomys, vilket oxå blev mitt frimål, som ja inte haft på 2v! Gott som fan, typiskt mig o trycka i fööör mycket! Ja vet ju hur min kropp är, som en svamp, o nu må ja illa o ont i magen!! Fifan, hej fotboll!
Men Theo är såå nöjd med födelsedagen, nästa vecka bli de kalas nr 2:)

Nu sova! Måndag imon, Pw tidigt, skola för Theo, ryggpass för mig:) men ja är iaf ledig:) yeah:)

Good natt:)

Av mikaela severin - 27 september 2014 22:05

Urk, har magsjukebacillusker på jobbet, känner mig inte alls sådär fräsch efter ha gått i att men bara svälja vitpepparkorn o le, javisst! Om de nu till hundra är magsjuka! Ja man få hoppas inte!!
Imon är ingen vanlig dag, för de är Theos 6 årsdag:) vart tog tiden vägen? kl 03,45 ringer klockan, bli då pw, frukost, fira barn med frukost på sängen! Och, massa paket! Någon kommer bli glad, både Lego Chima och Beyblade! Fuck va dyrt de är! Fattar inte att de ska va så jäkla dyrt för några små plastbitar!!
Men, värt vart enda krona:)
Tyvärr måste jag jobba dag imon, har fått ledigt kvällen, 2 av Theos kompisar kommer på Tacosmys på kvällen:) lite chipso lite godis! Blir mysigt;) bli mycket mat o laga!! För Tacos, 2 av oss gluten, 3 laktos, 1 veg, o så jag på köpet, som kräver Low carb bröd, 5% nötfärs, mager ost ( slut på 5% ig i affär, fick bli 10%) dessutom tvärvägrar jag köpt tacokrydda, vill ha hemmagjord, nyttigare, tacokryddan i påse innehåller sjukt mycket kolhydrater, o massa tillsatser, Theo tycker alltid min bli för stark, så vill ha köpt, o sen vill ja ha kvarg, han vill ha gräddfil.. Så reder jag ut detta, 3 stekpannor, o diverse allergier o specialare?
Klart ja gör! Jag äger ju i köket:)
Nu sova! 7-21 pass är sjukt tunga, benen känns som 2 värkande stenar!

God natt!

Av mikaela severin - 26 september 2014 21:37

Alltid kul o inleda en ny fas i träningen, nu är de tyngre igen, 6 reps i bas, 8 reps i isoleringsövningar- fokus, explosivt! Har inte kört veckans sista pass än, ben, de ligger på söndag, men att döma av veckans ryggpass, armpass, o bröst & axelpass, ha jag sjuk träningsvärk!
Styrkan är väl då inte på topp jämfört med innan, men ha ju kört 4v lätta vikter o inne i v 5 av deffen! Så nu börjar de smått kännas att energin är låg! Har inte haft nått frimål på 14 dagar nu, så på söndag är de dags o fylla på med 1 mål mat! Eftersom de är Theos födelsedag, så ha han fått önska! De bli tacos:) va ett bra tag sedan nu:)
Godis- kakor- alkohol = zero!

Inlett jobbhelg, 15-20,30, min hjärna e redan totalt slut, imon är 7-21 pass! Bara härda ut! Ha ju en hel timmes rast på eftermiddagen! Yeah!

Körde 30 min löpband imorse, de regnade ju ute, då bli de löpet! Sen även kört 40 min löpband på fm! Nöjd flicka, men kämpigt va de:) imon bli ju bara morgoncardio! Vila kroppen resten av dagen- behövligt eftersom man jobbar, o sömnen bli dålig!

Fortsatt trevlig helg! O god natt:)

Av mikaela severin - 25 september 2014 21:53

För varje gång man stiger innanför Actics dörrar, så fylls man med glädje, energi, trodde aldrig jag skulle känna den känslan jag kände på Hälsostudion, att de kunde bli lika familjenärt o som ett andra hem! Men de är verkligen så, trots att det är så mycket större, så mycket mer folk, så är det en underbar känsla att stiga in där! Folket, ( många från HS ), den underbara personalen, bästa coachen, energin i gymet, allt känns grymt bra! Jag ligger dessutom bra till, jag ärpå väg att hitta formen, efter 4 snart 5 v i deff är resultaten bättre än jag kunnat ana, stressen är lägre!
Har idag haft möte om Theo, även där. Verkar vara en positiv ny öppning! Kanske är det meningen nu, att allt ska gå min väg.. Utbildningen startar snart, åhh! Ja känner en lättnad! Håll nu tummar o tår! Jag behöver detta mer än någonsin nu!
Theo hade skolfotografering idag, tog upp han en halvtimme tidigare så vi hann duscha, slänga i lite vax lite grön färg i håret! På med helt ny outfit! Hoppas nu på snygga kort! Kan inte bli bättre, för den snyggaste killen i stan hamnade ju på bild;)
Trots vi gick upp tidigt, så givetvis blev de tokstressigt, min IBS mage valde gå sin väg, satt fast på toa, hann resa mig för o bli sittande igen, 10 min innan skolan börja, om ja hann andas vet ja inte! Men vi hann precis!
Åkte direkt på mötet, sen mot gymet, härligt boobs & axelpass! O cardio!
Käkade på gymet o småblarrade med personalen! Se blev de stor handla, karamellkungen inför kalaset , rusta en vända o sen maxi! Så nu ha ja köp lego chima!! Tog bara 2,5 timme!
Handlat 8 paket fisk för helgen!!
O tacos!! Mitt frimål!!

Av mikaela severin - 24 september 2014 20:47

Igår va en sån där dag, när de va studiedag, fritids stängt, o man visste man hade jobbnatt framför sig, både jag o Theo sov ut, till 9,15, sen lämnade jag Theo en runda hos Janne & Leah, o gick o la mig igen, sov minsann till 12, 30 innan ja traskade ut på pw,sen frukost!
Tog de lite lugnt, dammsög o fixade matlådor för natten, innan ja hämtade Theo o vi drog te Citygross o käkade korv ( inte jag) o uträttade ärenden. Drog innan jobbet förbi gymet o körde 40 min löpband. Jobbnatten ha nog vart typ en av de tuffaste jag vart med om, konstant spring, 15 min sittande! På 10 timmar! De va 15 min ja njöt av o äta, utan ett enda larm!
Kan lovaatt jag slocknadepå 2 röda när jag hadelämnat Theo i skolan!!
Vaknade dock strax efter tolv o kunde bara inte somna om, så blev en pw, frukost o sen gymet för ett grymt arm & magpass! Träffade coach, o känns så härligt att höra att man är en riktig krigare, oatt man får resultat! Att jag gör framsteg o är grym! Ja de driver på att ännu mera! Faktiskt är jag så jäkla stolt över mig själv! Ni må tycka jag är ett ego med alla dess bilder osv! Men att leva denna livsstil, är inte lätt om man inte kan gräva fram rätt självdiciplin, motivation, låta sig inspireras av andra, vara lyhörd och ta åt sig av minsta lilla framsteg!
Det är inte lätt när ens vänner, familj, o folk i omgivningen, inte förstår, varför man gör detta, detta eviga tjat om, ät de, du kan väl ta en pizza, ät lite godis, häng med ut på en öl, javisst, men jag tar en pepsi max istället. o man försöker förklara, nej, jag vill inte ha en öl, detta är min livsstil, detta är vad jag vill, åh så plockar man upp en matlåda o en flaska vatten, o så hör man, hur fan orkar du? Fan vad tråkig du är, måste du träna idag! Varför gör jag detta, jag mår bra, de är mitt liv, min kropp, mitt intresse, min sport, som ditt liv, käka pizza, dricka bärs o gå på hockey, hänga på krogen, ligga på soffan, Acceptera, vi är människor, men med olika intressen och livsstilar! Jag hänger gärna med ut på krogen - men jag dricker inte, nehe skit i mig då- om ni tycker de e så tråkigt att ha med nykter!

Fatta inte vad dom gjort här idag, dom skulle stänga av elen 8-12 idag, men de kan dom inte gjort, telefonen va fulladdad, klockradion blinkade inte, men ingen av tv apparaterna funkar?? Jävligt mysko! Så nån bonde söker fru blev de ju ikke!!

Nu ha tröttheten fallitpå! Dags o sova, tidig pw. Väcka Theo o göra han fin för skolfotografering imon, möte på BUP hinna Träna, sen möte kl 14 igen! Fullt ös, medvetslös!

Good natt!

( bara för jaär så ego, så bjuder ja på bl.a mina guns !!

Av mikaela severin - 22 september 2014 22:17

Imorse va verkligen en ruggig morgon, småregnade under min morgonpw, frös som en tok, o har gjort hela dagen, är ju ganska varmt på jobbet, bruka ju ha klänning, o stödstrumpor, idag blev, klänning, leggins, strumpor, raggsockar & fleecejacka! Ha vart frusen i några dagar, ingen förkylning eller krasslighet heller va ja känner, bara totalt frusen o iskalla fötter!
Ha gått väntat på att klockan ska bli 3, så jag kunde sluta jobbet o dra te gymet! Träffade coach Thom för mätning vid 16,15, chockartat besked! Jag trodde att jag förlorat max 1,7% kroppsfett dessa 4v, då trodde jag att jag hade satt en hög siffra! I tron om att ja aldrig hade uppnått detta, så visade de sig att jag förlorat 3,6%!! Kändes så jäkla skönt! Kroppen samarbetar!! O nu kan jag nog relaxa lite till o låta de flyta! I'm happy!! Stolt iaf! Motivationen är på topp!
Avslutade mätningen med köra ett riktigt bra ryggpass ihop! De är så kul o ha en coach som tränar ihop med en, när de finns tillfälle, som inte bara står brevid o skriker med pappret i handen utan verkligen kör ihop! Det ger motivation, glädje och inspiration, och passen bli roligare! Dessutom fått öka på med 10-20 gr protein! Lite mera firre i varje låda:)
Theo kom hem från stödisarna efter ha vart på donken och ätit! Myst ikväll, imon är ju studiedag, ingen skola, inget fritids! Så Theo ska till Janne & Lea på fm, så jag får sova ut, eftersom jag jobbar natt imon!
Om ja ha ont i min röv, jo fifan! Gårdagen benpass med fokus, rumpa ha bitit! Hur ja mår imon de återstår ju o se!! Förhoppningsvis bränner de lite i magen oxå:)
Nu är det dags o sova!

Tack alla ni som finns som stöd, som peppar, motiverar, o som står ut med mig under denna deff! Den lär ju bli hårdare!

Presentation


Hej!
Mikaela heter jag och är 31 år gammal och bosatt i Växjö.
Här kommer ni få följa med mig på min resa mot mitt mål, att tävla i Fitness..
o även få en inblick i mitt vardagsliv, kombinationen, hårt tränande, ensamstående mamma på 100%

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tränig

Kost


Skapa flashcards