Alla inlägg under januari 2015

Av mikaela severin - 28 januari 2015 23:49

Idag kom domen ! Huh, hade väl lagt på mig lite mer än vi hoppats! Så nu tar vi nya tag, sänt kolhydrater och fett, in med lite mer protein o fyller upp med grönsaker för mätta lite extra! Så blev endel ändringar, bli mindre frukost oxå, jag som alltid är hungrig 1,5-2 timmar efter frukost! Men, ska ikke klaga! För jag tar mig igenom de mesta! Inget som stoppar en jävla vinnarskalle!
Bli ett extra pass i veckan! Kört 4 styrkepass, nu blire 5! Cardion jag har före o efter passen plockas bort! Bli istället ett 5 e pass som blir lite cardio, mage o vader! O på vilodagarna bli en liten promenad ute!
Tänker ta ut ett cheatmeal öå lördag, för sen gå all in utan cheatmeal i 2-3 veckor!
Vart på ikea med jennie idag! 2 nötter på ett sånt ställe, jodå de gick, dessutom kan kundvagnar plötsligt flyga! Hahaha!

Sjukt grymt pass med min.coach idag! Han e grym!! Fosterställning på soffan blev resultatet:) haha!

Ha de fint:)

Av mikaela severin - 27 januari 2015 23:16

Lämnade Theo i skolan åh åkte häm o käkade frulle, sen har jag slöat i sängen hela fm! De tillhör lixom min vardag numera! Var tog mitt stressiga liv vägen ? Detta unnar jag mig med gott samvete, jag slet i 12 veckor under min deff, 2 pass på gymet varje dag! Va uppe kl 05 på löpbandet, jobbade 75% pluggat 25% mamma 100%. Nu är de 4 pass på gymet i veckan istället för 14! Njuter av att sista veckorna! Snart väntar diet igen. Inte lika lång men i ca 6 v.. För hålla kroppsfettet nere lite!
Skulle vart på mätning idag, men blev inställt i sista stund! Men, de gör mig inte ett skit, för ibland kan faktiskt saker o ting komma emellan, så är det, så nu kör vi på som vanligt till nytt datum är satt!
Blev iaf ett bra pass axlar & triceps och vader:)
Jobbat 16-21, kört som en dåre hem för hinna se Biggest Looser;)
Nu ska jag sova! Är ledig imon och barnfri! Blir ikea & gymet på de;)

Ha de gott ?

Av mikaela severin - 25 januari 2015 21:59

Har vart en lång helg men hur jäkla rolig som hälst! Bästa AFPT gänget har vart samlade!
Har köttat ben dessutom ikväll, o jag svr, spyan satt i halsen o.benen var grymt tunga o onda! Detta passet är grymt!!
Jag orkar inte skriva mer, ögonen faller ihop o jag kryper ner jämte min lille sjukling.
På återseende!

Av mikaela severin - 24 januari 2015 22:43

Godafton!
Trött är nog förnamnet! Legat stendöd i soffan sen jag kom hem från utbildningen, Theo ha spelat kramsången på repeat i 2 timmar! Han lyckades få fram den på ipaden, o jag råkade säga att jag spelade den för han när han låg i min mage vartenda kväll o att när han va bebis, så sov han inte försen jag tog fram telefonen o slog på just kramsången! Efter det så spelades den nu hela kvällen! Ångrar liite smått att jag sa detta! Öronen är lite trötta!

Har ju somsagt vart utbildning idag, 9-18 och ämnet är uthållighetsträning! Åh den ha vi fått smaka på nu! Bara uppvärmningen som tex bland annat bestod av björngång, ankgång, grodhopp, krokodilgång! Pröva dessutom o göra dom baklänges! Ankång baklänges var för jävlig haha! Massa annat skoj gjorde vi! Massa par övningar, gruppövningar! Känner mig iaf mer död än levandes! Så good natt :)

Av mikaela severin - 24 januari 2015 00:01

Har idag vart på sjukhuset 2 vändor! Va där fastande vid 8,30 för svälja en kapsel som ska göra mig lätt radioaktiv, sen fick jag åka hem o käka för återkomma 3 timmare senare för mäta hur radioaktiv jag är!
Nu ska jag tillbaka nästa fredag o mäta igen! De är för kolla gallsalterna! Vid nästa mätnkng ska jag ha så mycket radioaktivt kvar som möjligt, visar de för lite så har jag rent av skitit ut för mycket gallsalter! Då fungerar de inte som de ska o mina tarmar kan inte bevara åh återanvända som de ska.. De radioaktiva kommer sitta i en mätbar mängd i ca 3 månader, sen kommer resten va kvar resten av mitt liv men i väldigt låg dos som inte går mäta!
Somnade som en stock när jag kom hem ! Sov hela em! Få ej ta mina magmediciner under denna veckan, åh inte heller fått nu en vecka innan, så ha rejält ont på köpet :/.

Åkte på utbildning kl 17 , en timme senare ringer förskolan, theo ha ont i halsen och feber. Va bara hem!
Men morgondagen löst! Så bli utbildning imon:)
Blev hemmagjord pizza ikväll till sjuklingen, o chips! Som vanligt matlådor för mig:)

Dags o soova!

Av mikaela severin - 21 januari 2015 20:58

Många som utsätter sig för riktigt hård bantning just nu! Må nästan lite dåligt av att veta att de är så fel mot kroppen. Att bara sitta o räkna kalorier, riktigt låga kaloriunderskott. Bara basalomsättningen ligger på runt 1400 kcal! Kroppen gör sig av med de om du ligger i sängen o inte rör dig på ett dygn!
Tänk åh äta mindre än de, och träna dagligen och all övrig aktivitet.. Dessutom är inte kalorierna de allra viktigaste, utan vad man stoppar i sig.. Sunt förnuft. Om man nu har en basalomsättning på 1400 o är aktiv 5 dagar i v med träning så landar man på drygt 2200 kcal om man har ett normalt jobb.. ( kvinna nu då) ligger man då på 1700 kcal går man man ner.. Lagom! Om man äter rätt o tränar 5 dagar i veckan!

Har själv gjort misstaget, aldrig mera, brände mer muskler än fett på slutet då bukfetman va kvar!
Rätt träning, rätt kost! O kroppen har så mycket mer energi o bättre förutsättningar till bränna fett rätt!

Visst, alla gör som dom vill, så släpper de här o nu!
Om nån undra nått.. Så fråga på!

Har jobbat morgon, o ikväll har jag kört axlar, triceps och mage! Gött pass, äntligen börjar axlarna ta sig:)

Nu soffläge :)

Av mikaela severin - 20 januari 2015 00:14

Damn asså, jag skojar inte om jag säger att jag har rejält ont i gluteus sen söndagens ben & rump pass! Huuh!
Måndagen ha passerat, vart helt slut! Så välbehövlig vila från gymet!
Lämnade Theo i skolan o drog på kaffe hos en kompis, för sen hem och laga matlådor! 30 lådor är färdiga dvs.. 10 dagars mat:) få väl se tis 27/1 om mätningen är ok, bli nog nytt träningsupplägg.. O hur kosten bli.. Bli nog fortsatt bulk skulle jag tro!
Men trivs med äta iaf, även om man blivit fet med mysmage haha!
Jennie va här en vända, vilade oss o pratade strunt:)
Sånt vi alltid gör!
Hunnit jobba oxå o nu är jag precis färdig med blogg 1, o nu snart blogg 2 :)
Tro jag kryper i kojs! Upp o träna imon, o fotograferas för mitt SITHS kort te jobbet!
Lite möte på de!
Tjing!

Av mikaela severin - 16 januari 2015 23:31

Haft sjukt mycket att göra i veckan, vart ganska trött! Mycket jobb, och mycket focus inför tävlingen på gymet igår! Ahtletic challenge! Bänk, dips, chins, knäböj & militärpress! Ökade 3 poäng från sist! Hade de inte vart för jag gjorde 3 chins mindre hade resultaten vatt bra. 'En jag är i bulk o väger 5 kilo mer! Men jagär nöjd, ja kom 100 poäng dvs att jag är kvalificerad till en högre tävlingsnivå nästa omgång:)
Va sjukt roligt som vanligt! Stor eloge till Coach Thom som anordnar detta! Fantastiskt roligt och att utmana sig själv är en otrolig kick!
Fina sis och richard var o kollade på mig! Jäkla tacksam för det <3

Nu ska jag sova! To do listan imonär lång! Blogga, träna o jobba! O jag måste få igen min sömn! Så ha en trevlig helg:)

Presentation


Hej!
Mikaela heter jag och är 31 år gammal och bosatt i Växjö.
Här kommer ni få följa med mig på min resa mot mitt mål, att tävla i Fitness..
o även få en inblick i mitt vardagsliv, kombinationen, hårt tränande, ensamstående mamma på 100%

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tränig

Kost


Skapa flashcards