Alla inlägg under december 2012

Av mikaela severin - 31 december 2012 05:45

Japp o här sitter man 05.30, snart väcka barnet och bege sig till dagis och jobb! Dock slutar man redan 14.15 så känns okej!
Bli till att köra direkt till Tingsryd o fira in nya året med mor, syster Sofia och min skitunge;) och efter ikväll börjar det nya livet;) intensiva träningspass, ingen alkohol, inga kakor o godis! Avtal är till för hållas! Så e det med att;) nu dags o klä sig!

Gott nytt år alla fina! Hoppas alla får en underbar afton;)

Av mikaela severin - 30 december 2012 11:41

Fått åka från jobbet för sätta mig hos jourtandläkaren! Fick tid 11.20 o ännu inte fått komma in såhär 20 min senare! Hatar detta, är livrädd för tandläkarens jävla sprutor:( fy fan! Hade ja inte haft ont hade jag rest mej o gått!
Bli tillbaka till jobbet igen sen o se glad ut!

Ha En bra dag!

Av mikaela severin - 29 december 2012 22:12

Vart en tuff dag på jjobbet! Åh så slutar den med att plomben i en rotfyllning trillar ut!! Ajj o bult bult! Ringa jouren imon då! Så bäst o sova direkt!!

Av mikaela severin - 29 december 2012 05:40

De e bara förnamnet, ha inte sovit en blund knappt:( usch! Snart daga att väcka lillfjanten oxå för dagis o lite jobb! Huuha! Ja överlever nog denna dag oxå! Hoppas jag!

Ha en trevlig lördag;)

Av mikaela severin - 28 december 2012 22:38

Mådde i alla fall lite bättre på kvällen igår dock satt huvudvärken kvar mestadels av kvällen! Theo var ju kvar på dagis till 20.30 då Per hämtade han åt mig! O dessutom fick ja en julklapp;) en ny crosstrainer då den andra vatt sönder ett tag! Så nu bli de till köra även hemma;)
Började i vanlig ordning morgonen med grötfrukost o gym! Dock ett lite mindre tufft pass idag med tanke på migränen, sen bar de av till Jula, lager 157, donken , leos lekland o willys med Sofia & Mattheus;) mycket trevlig dag;) kvällen ha bestått av laga matlådor för helgen som kommer spenderas på jobbet, 8-21 lördag o söndag o 7-14,15 på nyårsafton!
Så få bli hem o erövra crosstrainen 45 min på rasterna! ;)
Kvällen har bestått av film o sängen! Så dags att släcka lampan!

Ha re fint!

Av mikaela severin - 27 december 2012 18:17

Dagen började grymt bra! Va på gymet o tränade samt köpte mitt årskort så nu e det bara tuta o köra! Bästa vecka är de hård träning nytt tränings schema o pt pass!!
Efter träning när vi va hemma när jaskulle skriva sms så försvann bokstäverna, fick synbortfall och de började blixtra som frekvensvågor o illa dess färger i ögonen, för en gångs skull blev ja riktigt rädd, till o med balansen gav sig en stund, ringde 1177 då jag insåg att jag faktiskt va själv med Theo hemma, så blev till lämna han på dagis o ner till akuten o ögonkäkaren! Fick konstaterat att jag lider av ögonmigrän! Vanlig migrän ha jag ju haft i åratal, men ögonmigrän ha ja aldrig haft! O tur att de bara var det i alla fall! Men blev ju inget jobb ikväll! Ligger här i sängen o har precis vilat i 2,5 timme, känns lite bättre, huvudvärk börjar avta men inte spänningarna!
Sen så fick ja lite skäll av ögonläkaren oxå! Mina glasögon ska användas jämt! O ja få definitivt inte köra bil utan! Jag har ju Pissdåligsyn! Så linserna e bara att beställa igen då!

Bjuder på en bild! Nya tränings outfiten!

Av mikaela severin - 26 december 2012 16:22

Nu är minsann julen över! Både bra o dåligt!
Julafton va givetvis mysig som vanligt, började med dopp i grytan vid halv ett med mor , emelie, caroline, emma , farmor och Theo givetvis;) följt av kaffe, massa kakor o glögg godis o kalle anka! Sen kom Angelica och Jonas o det blev julbord och därefter tomten! Theo var överlycklig o även i år lyckades vi dölja de bra , att Carro lyckades va tomte igen o Theo anade ingenting;) nöjd med mina egna julklappar, allt från glassmaskin, stekpanna, påslakan, presentkort o massa fint;)
Sen va de ris a la malta sen bar de av hemåt mot växjö igen;) jobb blev de tidigt på juldagen, som sen spenderades hemma med ett par öl;)
Idag ha bara vatt städ och plocka upp alla julklappar! Tvättmaskinen rulla för fullt!
Galet hur man kan lägga på sig 4 kg på 2 dygn! Kan inte ha strumpor , dom stasar runt fotlederna, helt gropiga ben, hoppas denna vätska försvinner fort! Väääldigt fort! Dock tänker ja ikke gräva ner mej för detta! Bara återgå till de normala imon o fram till nyårsafton, o synda en sista gång! Sen är de ju faktiskt allvar sen o hård träning! Blod , svett o tårar! Mina mål är höga o dem ska jag uppnå! Jag är beredd o ge allt!

Ha en fin kväll alla!

Av mikaela severin - 22 december 2012 14:52

Började med sovmorgon! Så jäkla skönt, så började man dagen med vara nyttig, tills kakorna o godiset åkte fram i em! Bli till att hålla igen resten av dagen och imon! Ha precis kokat fudge! Håller tummarna att den bli lyckad nu! Hoppas i alla fall ;) ska strax bege mej ut med Theo till Stenfors, han ska fira lillejul med Lena o Macke o barnen och Per;) ja få vara med en stund, sen bli de jobbnatt för mig innan ja tar ledigt till Juldagen;)

Ha en mysig lördagkväll alla;)

Presentation


Hej!
Mikaela heter jag och är 31 år gammal och bosatt i Växjö.
Här kommer ni få följa med mig på min resa mot mitt mål, att tävla i Fitness..
o även få en inblick i mitt vardagsliv, kombinationen, hårt tränande, ensamstående mamma på 100%

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<<
December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tränig

Kost


Skapa flashcards