Alla inlägg under februari 2014

Av mikaela severin - 28 februari 2014 07:24

Här är man uppe med tuppen! Vägt in mig på stabila 53,4 kg... Samma vikt i 3 v nu! Känns ok!! Midjemått minskning på 1 cm! Ligger på 73 cm!
Nu är frukosten i magen o ja väntsr på Frida ska komma o spendera dagen med mig:) träningsfri dag, skruva möbler o städa, o så lite små ärenden på de:) finemang de:)

Längtar nu till ikväll, då kommer äntligen Caroline hem från Norge!! Har inte setts sen typ innan sommaren!! Sjukt längesedan!
Så förmodligen bli de inga blogginlägg:)
Bli ju inte mycket fredagkväll, lite mys o lets dance, men imon ska mina kökskunskaper användas! Här har det beställts kött, ugnsrostade rotsaker, hemmagjord rödvinssås, hemmagjord tzatsiki m grekisk sallad till! O som dessert vit kladkaka med grädde & hallonsås! Jomen ja! De e ju lätt som en plätt! Ja älskar ju köket o matlagning och bak:) bli ju väldigt sällan nu för tidendå man lever på ris o kyckling! Men lördagarna är speciella:)

ATT folk orkar hålla på olägga sig i saker dom INTE har o göra med är väl fantastiskt? Ställa till ett helvetes liv? Är man vuxen människa så tar man tag i problemen själv! INTE blandar man i föräldrar, släkt o övriga i nått som definitivt inte berör dom ett skvatt! Sånt gör mig fruktansvärt förbannad! De är en jäkla skillnad på jobb & privatliv!!

Ser fram emot o komma iväg nästa vecka med mitt jobb, med världens underbaraste kollegor! Bli ett riktigt bra gäng som åker på Cinderellakryssning ons till tors! Lära sig dansa med Tony Irving!! Fint de;)

Nu ska ja umgås med Frida, städa, skruva möbler:)

Trevlig fredag:)

Av mikaela severin - 26 februari 2014 20:21

Idag har faktiskt en klump i halsen lossnat! Fått samtal som verkligen gjort min dag, o även flera andras, de gäller ligga i, för nå någonstans! Har gett 100% för hjälpa min familj,släkt! o nu ser de ljust ut, även om de är en tuff tid som kommer! De gäller bara att inte ge upp, slåss för sina rättigheter! Även när de gällde Theo fick ja göra de! O där löste de ju sig väldans kvickt!

Lämnat lite blodprover på morgonen, inför morgondagens läkarbesök! Känner i kroppen att kalium gått ner, men ja hoppas inte allt för mycket!!

Kört axlar och mage idag med Jennie! Passet gick kanon! Fattar fortfarande inte att alla pass går så jäkla bra!! Hoppas de fortsätter så:)
Satt på gymet och tog en kaffe innan passet, så jäkla härlig personal där! Bli så glad varje gång man sätter foten där:)

Va på möte med familjeteamet i em med! Gick super! Men hann inte mer än hem försen ja deckade i soffan, då Theo hade knallat över till grannen:)

Soffläge en stund! Sen ska protein, bcaa o glutamine vägas för imon:)

Av mikaela severin - 25 februari 2014 22:01

Stackars Theo har gått o blivit förkyld! Hoppas inte de bli feber av att!! Men han va helt slut ikväll, täppt o lugn som en filbunke! Ikke den vanliga hulliganen idag!!

Jobbat 7,30-15,05 idag, andra dagen på rad! Totalt slut, drog o köttade ben direkt efter jobbet! Svetten öste! Spyan i halsen! O 2 jävligt ömma ben! De va benpass 1 av 2 för veckan! Nu få dom vila till lördag:) ja grymt va de!!

Hann bara hem o slänga i mig lite mat, innan de va dags att köra upp till grand o fixa ny telefon till emma, o handla lite mat, o tanka bilen!!

Somnade nästan jämte Theo ikv, men tog mej upp igen! 1 kg kyckling i ugnen, o lite firre! Casein i magen! Tro de bli sängen väldigt snart! Bara hänga tvätten oxå!


Av mikaela severin - 24 februari 2014 22:33

Ja ibland är bara allt de! Önskar ibland man kan backa bandet! Men de går ju inte, det enda är att ta tag i problemen o hoppas att allt har en lösning så småningom!
Att se folk må dåligt i sin familj, svider i hjärtat, åh när man själv inte är 100% stabil gör inte saken bätgre! Däremot ser de ut som ja kommer börja jobba nästa vecka igen! O de kanske behövs! Ska åter till läkaren på torsdag, både för sjukskrivningen och för mitt kalium, som nu rasar IGEN! Men nu överväger dom att sätta in kaliumtabletter! O de kanske är vad som behövs! Varje gång de går ner kommer tröttheten, sömnlösheten oron i kroppen, och hjärtat rusar på nätterna! Jobbig känsla!

Har idag jobbat i alla fall, o jobb bli det 7,30-15.05 även imorgon!
Har varit och tränst idag, blev inte ben, itan bröst, mage & cardio! Känner mig starkare än någonsin! Alla vikter jag körde i somras som sedan tappades pga avdeff osv, är åter tillbaka, för nu kännas lagom för 10-12 reps! Verkligen rejäl skillnad nu när ja äter betydligt mer kolhydrater!
Hoppas nu bara de händer något oxå! Fördelen sist va att ja gått upp i vikt, men ändå ner något i fett! Tur de inte var fett ja gått upp, sen kan de ju givetvis vara vätska resten! Men ja tids nog märker vi väl de! Ska upp till Jönköping 21 mars !!

Ligger här o slöar på soffan o glo på Pretty Women som går på tv!

Ha en trevlig kväll!

Av mikaela severin - 23 februari 2014 20:37

Va fasen, ja tänkte ju sova ut ordentligt idag!! Nädå, tickande bomben igen!!! Vaknade 06, så hungrig att de gick inte somna om! Så va bara till koka gröt! La mig igen, hade precis hunnit somna till, då vaknar en ledsen Theo, mamma, de har hänt en olycka, ja hann inte till toaletten!! Nähe, upp o renbädda sängen! Va uppe en stund, bäddade ner Theo på soffan vid Disney chanel! Sådär lagom till kl 9 o man va hungrig på mellanmål höll ögonen på falla ihop, käkade mellan o la mig på sängen, somnar o vaknar kl 10,30! Skönt och välbehövligt!!
Käkade lunch vid 12 sen iväg till gymet! Ryggpass blev de istället idag, jennie ville köra ben med mig imon, så det blev så! Körde ju ben i torsdags, så dom kan behöva ett dygns återhämtning till! Blev även cardio 1 timme! Poff, 925 kcal brända sen gårdagen ätardag! Vad vågen visar, vill ja inte veta, kännt mig svullen som en gris idag! Körde marklyft idag, va ju inte smidigt, då bältet o dragremmarna låg hemma, så tyckte att om ja drar ner på 72,5 kg så klarar ja mig nog! Nädå! Duktigt ont i ryggen ikväll! Aldrig mer marklyft utan bälte!!
Var även hos min farmor en vända efter gymet och drack lite kaffe o pratade lite:) va ett tag sen nu!!

Sen va de bara hem, fixa matlådan för imon, o middag till Emma O Theo!!

Nu är 3 e maskinen tvätt igång! Sen bli de caseinpudding o i säng!! Jobb 7,30-15,05 imon!!

Av mikaela severin - 22 februari 2014 22:19

En dag jag helst vill glömma, ibland går de inte föstå andra människors tänkande och prioriteringar! Jag kan bara säga att som förälder, så kommer ja aldrig någonsin tillåta att någonting någonsin kommer mellan mig & mitt barn! Det starkaste bandet man har <3 , ja kan dö, för mitt barn! Han kommer alltid vara nr 1!

Tränat har jag gjort på morgonen! Blev ett grymt axel, magpass samt 1h cardio;) blev bra tryck idag!
Haft ätartimmar i em och ikväll, smörgåsar med makrill, kanelbulle, bakad potatis med hemmagjord skagenröra & tonfiskröra. O några små godisbitar! Svullen som en gris! Imon bli det benpass tro jag nog:)

Funderar starkt på att gå och lägga mig redan nu! Är trött som bara den, o tänker imorgon ta sovmorgon! Kommer bli skönt:) sen är de gymet 12!!

Fortsatt trevlig lördag!


Av mikaela severin - 20 februari 2014 21:19

Om dagen vatt bra! Jodå! Skitbra! Allt känns verkligen fantastiskt bra! Träningen, utredningar, Theo, vad har hänt? Träningen har sista veckan bara gått så jäkla bra!! Va det en spark i baken att gymet kursade? De kanske behövdes miljöombyte? Ja vet inte men de känns skitbra allt bara! Kosten ökades ju för 4 v sen, då vi höjde kolhydraterna, även idag höjdes som rejält! Nu består 48% av min kost av kollisar! Betydligt mer energi! Minskat Cardiopassen till 4 pass! Alltså ingen cardio efter benpassen;) o fett, ja de hade minskat de oxå:) nu bygger vi lite muskler!!
O när de kommer till Theo fattar ja heller noll, bara vänt på en kväll, han har nu somnat 19,30 3 kvällar i rad, vilket inte hänt på i princip 8-9 månader! UNDERBART!!!

Om nu bara ekonomin kunde gå åt rätt håll oxå! Så vore ju alla problem lösta! Håller detta några v till, kommer ja sprudla av energi o kunna återgå till jobba fullt ut!

Imon är det jobb 7,30-15,05! Sen ladda för armpass:) yeah! Sen bli de fredagsmys:)

Ha de fint! Nu ska här ätas caseinpudding :)
( bjuder på dagens formbild! )
O ja vet! Behöver putsa spegeln:)

Av mikaela severin - 19 februari 2014 22:16

Ja det känns iaf att jobba! Men de ska väl va så va, jobbat 7-14, o hrmelt slut efter det ! Blev 1 timmes vila innan vi drog ner mot gymet!
Fixat o trixat ikväll med väga burkar med Bcaa o glutamine, fixa morgondagens matlådor, osv osv... Tvättat i massor iaf!
Imon bli de nytt kostschema! Är måttligt nyfiken, om nu coach Anders står på benen efter sin operation! Han borde iaf vila! Men ja vi få se imon på morgon vad som sker. Ja vill ha muskler, så beredd på öka maten, hoppas bara lite fett har försvunnit oxå!!

Ska ner o ta massa prover vid 7,30, är väl kalium o nattium som ska kontrolleras igen!!

Ska ja va ärlig??, ja somnar snart med telefonen i handen! Återkommer imon!

Presentation


Hej!
Mikaela heter jag och är 31 år gammal och bosatt i Växjö.
Här kommer ni få följa med mig på min resa mot mitt mål, att tävla i Fitness..
o även få en inblick i mitt vardagsliv, kombinationen, hårt tränande, ensamstående mamma på 100%

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22 23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tränig

Kost


Skapa flashcards