Alla inlägg under februari 2015

Av mikaela severin - 27 februari 2015 22:46

Har ju vart en fantasktisk dag! Drog till tandläkaren för undersökning, slutade med att man fylle upp 2 provisoriska lagningar o drog ut en halvt knäckt tand! Hade inte räknat med denna idag, skakade ju redan av rädlan över gå dit! Men bestämde mig för fixa allt dedär utan bedövning för hinna äta innan träning.. Liteaningen svårt o äta när man är fullt bedövad!!

Körde bort till gymet för köra bänk med Pontus! Låg o fjuttlade på 40-45 kg. Drog ju 50kg på utbildningen i dec.. O gjorde Pb i bänk på 52,5 kg för 6 månader sen. Sen jag körde 50 i nov har jag inte vart över typ 45 kg, men vi la på 50, fick till 3 där.. Så varför fjulla på 52,5 .. Så vi la på 55! O de gick i första men intei andra! Men jag Satte en etta iaf:)

Så nu dansar jag på
Moln.. Trevlig fredag

Av mikaela severin - 25 februari 2015 22:53

Åh va alla vill bygga rumpor nu, åh ja de är ju inte fel med en lite större rumpa:) jag har fortfarande mycket fokus på baksida, då bli de mycket rumpa också!
Dessutom så är de ju så att basövningarna är magiska när det gäller rumpa! Knäböj dvs squats i alla dess former bygger rumpa. Det finns många varianter, air squats, med stång ( den vanliga), frontböj och med boll och viktskiva och sumosquats m.fl Säga vad man vill om marklyft, det bygger också rumpa. De är lättare att räkna ut kroppens muskler som inte tränas än dom som faktiskt gör de vid ett marklyft. Varianterna finns ju dessutom. Mina favoriter är klassiska och raka marklyft. Utfallssteg är en övning som biter rejält. Så utfall i alla dess former!
Men de man måste tänka på vid basövningar som spelar väldigt stor roll i det hela är tekniken och utförandet.
De finns en hel del bra övningar. På gymet är en bra övning kickbacks i kabelmaskinen, där du fäster en rem runt vristen. Se bild 1.
Tips på tre hemmaövningar är tex:

Kickbacks: ställ dig på alla fyra, sätt i armbåge och händer i golvet. Du ska lyfta ett ben åt gången så högt bakåt du kan samtidigt som du håller det rakt. Se bild 2.

Bäckenlyft: lägg dig på rygg på golvet. Böj på benen så fötterna är i golvet. Låt armarna vila längst med sidorna. Spänn rumpan och pressa så högt upp du kan. Försök hålla kvar i toppläget ett par sekunder och gå sakta ned tills du nästan nuddar golvet, och gå upp igen. Bild 3.

Fortsättning följer..

Natti natt

Av mikaela severin - 22 februari 2015 21:32

Har vart så jäkla skönt med semester! Helt bara fokusera på mig och släppa allt här hemma! Kan bara säga att jag verkligen haft fantastiska dagar med min kusin i Norge!
Tisdagen flöt ju på! Carro jobbade 14-22 men jag var ju i Oslo en vända, och dessutom tränade med Michaela på Fresh Fitness! Fantastiskt grym och härlig tjej! Glad och skiner som solen. Så kul att vi äntligen fått träffas! Körde ett bra axel och tricepspass och det bet. Onsdagen flöt, tog de lugnt på förmiddagen, och begav mig in till Oslo på efermiddagen för leta upp Actic! Snåljåpar säger jag bara! Bjöd då inte på ett gratis pass trots medlemskap och tyckte gott dom kunde ge mig ett! Nopp isf var jag tvungen boka en timme med instruktör. Förklarade att jag inte behövde någon, tar bara upp onödig tid, men han tyckte att jag kanske borde haen ändå! Sa att jag var PT, han blev aningen stel i blicken och sa: om du betalar 140 norska kronor, så får du skriva på ett papper och så får du pengarna tillbaka på ditt medlemskap i sverige igen! Sa bara, nä tack du, om jag flyttar hit så väljer jag ett annat gym! Så jag körde mage och rumpa i sovrummet i lägenheten! Cardion har jag nog fått av allt traskande på Oslos gator!
Carro stack från jobbet tidigare den kvällen o vi drog in till stan, drack kaffe, hälsade på Michaela och så visade Carro mig runt i Oslo. Blev faschinerad av isbanan mitt i Oslopå ett litet torg. Så mysigt att se folk åka skridsko på sena kvällen. Blev en vända till Arker brygge! Helt klart kan jag tänka mig bo i Oslo! Riktigt fin stad!
Torsdagen flöt. Blev tidig morgon träning med carro på Sats. Fantastiskt bra ryggpass det blev. sen va de eftermiddag och packa för hemresan på fredagen.
Förmiddagen på fredagen spenderade vi i Oslo i solsken och promenad i stadens affärer och en vända till Slottsparken.
Definitivt kommer jag dra till Norge snart igen.
Tack Caroline för härliga semesterdagar.
Helgen har bestått av utbildning! Härliga AFPT gänget levererar. Nu närmar det sig slutet. Fantastiskt föreläsare i helgen. Styrkelyftartjejen Angelica Brage! Så helgen har vart styrkelyft och basövningar! Så kul!

Min älskade unge är hemma ige. Efter en vecka hosmormor. Som jag längtat. Men han var fantastiskt nöjd och glad över fått vara hos mormor och mostrar. Hans summering. Mamma: jag har haft det perfekt när du vart på semester. Bara roligt och jag och mormor har knappt bråkat! Härliga unge.

Avslutade min kväll med kötta ben! Feels awesome :)

Av mikaela severin - 17 februari 2015 11:10

Yes box! Jag är på barnfri semester hos min kusin i Norge! Skönt o komma hemifrån lite. Åkte 06 igår morse med tåg till Göteborg som va inne vid 9 tiden. Hoppade på bussen mot Oslo kl 11 och var framme 14.15 Va en jäkla dryg bussresa, trångt o sitta. Men de gick de med. Hann inte mer än få ut bagaget ur bussen försen tullgubben va på mina väskor o kollade o lyfte. Vart är du från?, vart ska du? vad ska du göra här? Hur länge ska du stanna o bla bla bla.. O VAD HAR DU I VÄSKORNA som är så tungt.. Jag bara .. Öh.. Ja massa fryst. Mat, en jäkla massa ris, träningskläder o skor o massa proteinpulver.. Vill du se? Nä de räckte han öppnade inte. Sa bara, de är hårt o va i fitnessbranshen.. Sen tog jag min matlåda och mina väskor o gick. Förvånad tullgubbe!
Bestämde mig för traska in på Netcom o överasska Michaela Westin, tror nog jag lyckades bra, för hon såg aningen förvånad ut.
Blev ett par timmar där innan jag drog vidare på nästa tåg mot LJAN. Kommer hit, Carro jobbade, Anders var sjuk hemma. På sängen i rummet va sängen bäddad, på låg en handduk så jag kunde duscha, en lägenhetsnyckel, koden till internet o tågtider in till Oslo, och en egen hylla va fixad i kylen;) borde flytta in, känner mig typ som hemma haha.
Va trött igår så traskade bara upp till affären o köpte ägg o kesam ( kvarg) sen softade jag på soffan till Carro kom hem från jobbet. Blev en del snack o kom inte i säng före 01.
Har vart uppe sen 8 nu, käkat frukost, lagat 1,5 kilo nötfärs o 1 kg kyckling!

Ska dra in till Oslo i em o kolla läget, senträna med Michaela:)

Ha en bra dag:)

Av mikaela severin - 11 februari 2015 00:14

Nästa vecka är det semester för mig! Har precis bokat resa till oslo mån- fredag och de ska bli så skönt att få komma iväg själv! Verkligen behövligt! Träning & kost kommer dock skötas precis som de ska! Inga undantag! Blir en kylväska fylld med mat med mig:) planerat i minsta detalj! Kylväskan får plats i min lilla resväska! Med kylklampar, och frusen mat i kommer de åka ner 1,5 kilo nötfärs och ett par kilo kyckling! Yeah! Kommer enbart behöva handla ägg o kvarg i dyra riket:) planen är besöka ett nytt gym varje dag och tjata till sig en prova på träning! Haha! Inte lätt när de är dåligt med det ekonomiska just nu !
Well nu ska jag sova! Möten hela dagen imorgon!
Dessutom har jobbet bokat in ett pass yoga på arbetstid som är obligatorisk, kan inte riktigt se mig själv på yoga, är ju gymbruden som dras till de tunga vikterna! Men well! Nått nytt måste man ju pröva! Direkt efter bli de faktiskt att åka o dra i vikterna! Har bröst och biceps imon :)

Har spenderat dagen med sjuklingen Jennie! Bakat grötfrallor till kvällsmat, och ett gäng chokladbollar till barnen och sjuklingen! Härlig dag!

Härlig reaktion av min fitline imorse! Theo skämdes vid lämning av skolan o tyckte jag såg ut som en tomat o borde åkt till sjukhuset ;)

Natti natt :)

Av mikaela severin - 7 februari 2015 22:06

Igår kväll va de åter dags för utbildning, och likaså hela dagen idag, och imorgon. Denna helgen består av kommunikation/sälj/ personlig träning. Mycket att tänka på, och dessutom är vår föreläsare amerikansk, så hjärnan får arbeta extra med översätta allt. Va ganska slut när jag kom hem.

Just nu är jag ännu mera slut, min jäkla mage och jag är inte vänner. Ligger med kräkpåsen beredd, o de känns förjävligt, har inte tid med detta nu ju !!
Hoppas den är ok imon iaf!!

Kollat på mello med Theo, så blivit lite lördagsmys även här! :)

Jävla IBS mage :(

Av mikaela severin - 4 februari 2015 23:26

Nu börja de bli sjukt jobbigt att bulka, jag lixom pendlar mellan va glad på gymet när jag känner mig stark o jag må bra när jag äter, för jag bli ganska mätt, o jag känner mig bekväm med att jag faktiskt inte ha nått sug efter varken kakor lr godis då de nästan ser äckligt ut! Men jag mår vissa dagar piss när jag stiger upp på morgonen o successivt får stoppa in mer o mer kläder längst in i garderoben, o känslan att stå framför spegeln är jobbig. Men skam den som ger sig! Även om de är tufft vissa dagar, så finns motivationen kvar, o jag hoppas de för med sig nått gott i slutändan. De finns lixom inget som sänker mig så lätt. Så nä. Det är bara köra på. Är inte jättelångt från min deff. De är inte lätt att deffa heller, de tar mer på psyket, men känslanav att stå framför spegeln är ju klart bättre.
I sommar hoppas jag på fin form, då jag var offseason hela förra sommaren o inte fick njuta av en sommarform. Men just nu är dag för dag, och oavsett hur de ser ut, så lägger jag beslutet i händer på mincoach. De som är bäst för närma sig målet, bli bästa vägen.

Har idag vart på Leos lekland, o avslutat dagen med ett pass bröst & biceps:) slänger upp en bild från dagen, de två andra är skillnaden från sista deffdagen o nu. Dvs 10 v offseason! Enjoy! Dubbelhaka o mysmage är de senaste :)

Av mikaela severin - 1 februari 2015 01:14

Ups and downs, så är mitt liv just nu.. Fast bara när de kommer till " vinterhullet". Gick förbi en spegel, just precis när jag hade fel kläddr på mig, såg ut som en köttbulle! Fast ja vet attsåär de inte, banka in i skallen att du väger inga jävla 90 kg längre! Du väger 60.. Har en hel del muskler, bra mycket vätska då du käkar kreatin, och dessutom så är du offseason i bulk! Hur jävla svårt ska de va! Allt annat är på topp! Jag är fullt motiverad, självdiciplin på topp, jag bara älskar att träna, jag är envis som en åsna, jag är en jävla vinnarskalle, och jag vet att jag är en jävel på lyckas! Så släpp detta genast!
Så där fick jag ur mig de!

Jobbat 7-20,30! Va jäkla skönt o bara slänga sig på soffan, käka kvällsmål, glo på sex and the city 2 på tv, inget bättre åh glo på! Har vart totalt tyst, Theo är inte hemma. Saknar min skrutt redan! Åh jag tänker ta sovmorgon imon! Så snälla! Sooov! Jag är inte bra på detta med sova länge! De sitter i sen dieten! Då vaknade jag förvisso 04 tiden. Nu vaknar jag runt 7 när jag får sova!
Men gör ett försök! Kommer bli ett sjukt bra benpass imon ha jag på känn! Så 8 timmars sömn nu tack!

Over and out!

Presentation


Hej!
Mikaela heter jag och är 31 år gammal och bosatt i Växjö.
Här kommer ni få följa med mig på min resa mot mitt mål, att tävla i Fitness..
o även få en inblick i mitt vardagsliv, kombinationen, hårt tränande, ensamstående mamma på 100%

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tränig

Kost


Skapa flashcards