Alla inlägg under mars 2013

Av mikaela severin - 31 mars 2013 21:51

Bli inget långt inlägg detta inte!
Påsken lider mot sitt slut, o de gör min jobbhelg oxå! Bara ett pass 16-21 imon, sen e jag kledig en hel dag!!

Idag ha jag haft ett sånt där juvligt dubbelpass, 8-21 o totalt död! Men dagen ha flytit på ändå! Har till o med på mina timmar i em hunnit att dra till gymet o kört 60 min löpband, kastat mej i duschen o i ilfart te jobbet! De går om man vill:)

Imon dock hinner ja ikke träna då gymet öppnar först 14 o ja ska vara på dagis 15.00 så bli till att försöka hinna 40 min på crosstrainen, lär behövas efter all påskmat:)

Nu bli de bingen, kkommer somna innan ja ens hinner lägga huvudet på kudden känns de som!

God natt alla finingar!

Ps bjuder på en bild, september 2011 vs mars 2013! Skillnad?
Va kost o träning och motivation kan göra?

Av mikaela severin - 30 mars 2013 19:24

Har som sagt jobbat idag, men dock tog en underbar vikarie mitt sista pass 17-21 åt mig, så jag jobbade vara 8-15,30 idag! Skönt med tanke på att klockan ska ställas om, hade nog vatt katastrof imon om man skulle vatt hemma 22 ikväll o ska upp 05,30 imon, så Theo o jag har myst fram tills nu:)
Känns helt ok o gå back 5 timmar o få mysa när man hade kvällen igår, dagen idag, dubbelpass imon o kvällen på måndag!
Även jag har ätit påskbuffe idag, usch egentligen är de inte gott, iaf inte efteråt! Avstod iaf från påskbakelsen och även de nygräddade wienerbröden ja gjorde till mina söta små pensionärer:) dock missade man ju den exotiska plankan i aftonen! Men endast kvarg o protein går i min mage ikväll!! Mätt mätt mätt!

Nu sitter man här med en kopp Te i handen, mer eller mindre halvdöd, träningsvärk i ben o röv, trodde inte mitt så kallade random pass igår skulle bita så hårt, men tjii fick jag!
Funderar starkt på slänga mig i bingen ganska snart! Kärringvarning numera! Sover som en kratta på nätterna numera, perioder går de i!

Så nu önskar jag er alla en fortsatt trevlig påskafton!

Av mikaela severin - 29 mars 2013 22:13

Här ligger jag måttligt irriterad o försöker sova, grannarna ha fest ovanför!! Alltid när ja ha jobbhelg, inte ens Theo kan sova:(

Dagen började med påskäggsjakt imorse, o visst hade haren vatt här:) ett godisägg till Theo o ett kokt ägg till mig hahsha!

Sen bar de av till gym, körde idag utanför mitt tränings schema, så ben o magövningar som ja kände för;) 55 kg knäböj iaf! Avslutade med 60 min cardio på löpbandet!

Sen blev de jobb 16-21! Kvällen ha flytit på kanon!
Imon bli de jobb 8-15,30! Om inte nån bli sjuk, då få jag jobba 17-21 oxå!

Åsså avslutar vi detta inlägg med att säga att jag verkligen är grymt nöjd med min träning, och de är tack vare hälsostudion , min PT och all underbar personal, de ger sån energi att ni peppar o motiverar mig, att höra varje gång man går därifrån hur duktig man är, bra kämpat, osv! O även alla underbara medlemmar såklart! STORT tack! Nu KÖÖÖR vi:)

Av mikaela severin - 28 mars 2013 19:34

De e vad vi haft, även om jag sovit fruktansvärt dåligt, o endast 3,5 timme så ha dagen flytit på mer än väl, upp redan 7 idsg o käkade underbar frukost med gröt o färska jordgubbar , packade ihop gym väskan o vi begav oss mot gymet, även om Theo stundvis va där han inte skulle så gick de bra, hade sällskap av en pojk som han nu kallar bästaste William!
Sen bar de iväg för träffa Jennifer, Joline och Dylan utanför McDonals vid grand, barnen käkade happy meal, en annan nörd drack kaffe, o åt medhavd kvarg med bär ( ok tog 5 pommes ) innan vi åkte vidare mot Leos lekland, barnen har lekt superbra, inte bråkat någonting för en gångs skull, så vatt en mycket lyckad dag, körde vändan om ÖB för investera i ett påskägg var till barnen, de överblivna godiset i påsen som inte gick i äggen lämnade ja snällt över till Jennifer, så fröken inte få nått dumt sug!
Väl hemma va de in med en hel bit fläskkotlett i ugnen, samtidigt som jag gjorde en sats köttfärssås med kantareller, och även nötfärsbiffar m vitlök och fetaost i! 10 matlådor finns nu med kötträtter, 5 fisk o några kyckling bli morgondagens projekt! Om ha hittar plats i frysen!
Nu ska fröken mätt o trött lägga barnet o inta soffläge!
Så bjuder på lite bilder innan!

Trevlig Påsk alla!

Av mikaela severin - 27 mars 2013 19:30

Började dagen med sovmorgon till 09,30! De va fasen inte illa asså! Upp o käkade standardfrukosten, havregrynsgröt med blåbär och proteinshake! Sen bar de av till Öster, Theo hade bestämt date med sin dagisfröken, dom två är som klister ihop, så hon ha länge frågat om han inte kan komma o hälsa på, så igår bestämde vi att han kunde komma, så jag drog till gymet o sen storhandlade medans dom lekte o käkade våfflor, sen blev även jag fast på kaffe o snack en bra stund:)
Idag var de endast cardio som som gällde, så blev hela 90 min på löpbandet på fatburn! Började lugnt på speed 6,5 o ökade succesivt upp till 7,6! Så blev en förbränning på 1010 kalorier!
Ha funderat idag, hela tiden tänker jag på att inget händer med kroppen osv, att kilorna sätter sig så fort ja viktökar, att ja hela tiden är rädd för att gå upp o hamna där ja va innan, men jag tänker tänker inte på hur långt jag egentligen kommit! Ska rota upp ett par bilder ur arkivet;)
Nu står iaf maten i ugnen, kyckling på menyn ikväll, o en smarrig sallad med babyspenat o tomat, gurka o fetaost!
Precis vad jag behöver:)
Ikväll bli sängen tidigt! Imon är ny dag och nya möjligheter och även en fullplanerad dag med busungen;)
Bild 1 tagen maj 2012 och bild 2 idag!
Overand out för i afton:)

Av mikaela severin - 26 mars 2013 22:44

Dagen började iaf perfekt, sov till sisådär 08,30 ganska så gött, blev frukost på de o ut i solen en sväng, så underbart att vakna med sol o fågelkvitter, så av med vinterjackan o på med min älskade skinnjacka:)
Theo vatt mer än nöjd med förmiddagen;)
Käkade lunch sen va de i ilfart till dagis o jag hade PT pass, så tog mig till gymet i god tid:) har idag matat rygg, axlar o triceps, gjort chins, omvända chins, hantelrodd, frivändningar o dips o massa skoj, ja lär nog känna av detta imon, så morgondagens pass kommer bestå av endast biceps, bröst och 75 min cardio!
Blev jobb 16.15-21 ikväll, dock en väldigt off Mickis som kom till jobbet med en klump i magen:(
Aldrig i hela mitt liv mera ska jag bli sjuk, inte som ja va i två veckor, hur jag ska sätta mat på bordet o ta mig till jobb o träning kommande 25 dagarna är nåt ja inte vet, sjukt dåligt med sjuklön för en ensamstående! O vad kan inte komma mer lämpligt än hyreshöjningen såklart! Sen att de finns folk som inte förstår ett smack är ju en annan femma! Är iaf inte på nåt vidare humör ikväll!
Hoppas på att man få sova lite, slippa ligga o grunna, bli till vända förrådet upp o ner o sälja närmsta 2 dygnen! Hjälp mottages gärna!

All kärlek till alla er som gjort allt för få mig glad denna dag, ni betyder <3

Av mikaela severin - 26 mars 2013 00:25

Vatt ett evigt tjat överallt om våfflor hit i våfflor hit, o så säger Theo direkt efter frukost, mamma du vet väl att det är våffeldagen idag?! Jotack! Då hade dom pratat om de på dagis igår!
Så va bara vispa ihop en smet till Theo och en till mig, han vägrar mina GI våfflor!
Sen va de dagis o jag for en runda till gymet innan jobbet, blev ett bra ben och magpass! La öven till lite extra på magen, o plankan på boll höll hela vägen ut! 100 sek i 4 omgångar! Nöjd!
Blev även en sväng o handla efter jobbet o innan dagis, va ingen mjölk o ingen yoggi kvar i kylen, o då bli de livat om de ikke finns!
Just i denna stund råder polisjakt här utanför, blåljus o sirener på cykelbanan bakom huset i full fart susade den förbi! Undra vad som sker i krokarna!
Nu ska iaf jag ta min skönhets sömn, hoppaspå sovmorgon, har dock lite att dona med på fm, som åka till drogaffären ( apoteket ) !
Sen är de dagis för Theo och PT pass för mig, rygg o triceps o ev lite axlar!!
Looovely! En pwo o ja fixar de galant;)

Sussa gott finingar:)

Av mikaela severin - 24 mars 2013 22:04

Så va även denna helg över,
Va uppe i vettig tid kl 08 idag, käkade frulle innan de va dags att lämna Tingsryd och mot staden igen,
Lämnade Theo på dagis, o för att han inte skulle komma mitt i middagen fick ja lämna tidigare, så blev en stund på gymet, drog ett rejält axelpass i 50 min bestående av frivändningar, hantlar utåt sittandes, hantlar utåt sittandes framåtlutad, axelpress och stå på händerna, fösta vändan 50 sek o andra 60 sek! Förhoppningsvis känns de imon! Blev 60 min löpband oxå givetvis fatburn level 18 o speed mellan 7,0-8,0!
Har ikväll jobbat 14-21, så nu är man hemkommen o busungen gosad och i säng!
Dags för en dusch o krypa i bingen jag me! Imon är ny dag o nya tag! Sovmorgon , gym o jobb;)

Trevlig kväll på er!

Presentation


Hej!
Mikaela heter jag och är 31 år gammal och bosatt i Växjö.
Här kommer ni få följa med mig på min resa mot mitt mål, att tävla i Fitness..
o även få en inblick i mitt vardagsliv, kombinationen, hårt tränande, ensamstående mamma på 100%

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tränig

Kost


Ovido - Quiz & Flashcards