Alla inlägg den 2 oktober 2013

Av mikaela severin - 2 oktober 2013 21:00

Denna dagen kan jag bara säga har varit underbar:)
Va uppe med tuppen, bakade paj ihop med Theo , han bakade äppelpaj, och jag blåbärspaj, dock givetvis GI paj, dinkel och havregryn!
Sen var det dags att åka iväg till kiropraktorn för äntligen fixa till nacke rygg och arm o lite till! Ja vad ska jag säga, hela axlarna och skuldrorna va totalt låsta, stel i nacken, och höfterna va kaos, o ett ben lite längre än andra, men jo, nu är jag knäckt överallt, benen har dragits ut! När han tryckte på olika punkter i nacke, sluddra o axlar ville ja skrika, när han fixat till de o tryckte igen, ja dåmkändes ingenting, de e sjukt hur kroppen fungerar! Just nu är de bara lite ömt o vrida åt ena sidan, en inflammerad punkt, men kommer ge mig sig om några dagar! Fått ett stretchning schema att utföra varje dag! Så var de ju armen oxå, o domen blev... Tennisarmbåge och musarm! Så ingen träning utan tejpad arm i fortsättningen!! Åh som massage varje kväll på ömma punkterna o de ska ge med sig såsmåningom, om några månader!! Jaja! Hellre detta än läkarens förslag, kortisonspruta, då hade jag fått totalt träningsförbud och antagligen blivit värre sen!

Efter det var de hem och duka upp fikat, familjeteamet har vart här och träffat Theo, så nu ska jag dit nästa vecka och se vad de bestämmer sig för göra.
Sen kom nästa fikagäst:) nämligen Susanne, guud va längesedan de var vi sågs! Va verkligen på tiden, såå trevligt, Massa prat o kaffe och paj blev det:) så nu måste vi bara ses oftare, de få inte gå år mellan!

Så har vi även hunnit med köpa tejp till armen på intersport, varit på citygross och handlat lite för kalaset på söndag, o jag har fått investerat mina favoritprodukter, low carb! Blev helt klart tortilla bröd och sjögräsnudlar! Helt klart favoriter:) eftersom jag äter ett kalorifritt mål på mina träningsfritt dagar passar det utmärk! Så fredag kväll bli Tacos som Theo vill ha, o på söndag, kycklingwok med sjögräsnudlar:)

Ikväll blev de rostbiff och sallad! Riktigt gott:)

Snart dags för sängen, bli upp klockan 5 för sen jobba 7-14, o lite träning på de, återhämtning är de ju, så bli lätta knäböj med massa reps! ASS TO THE GRASS!

Måste avsluta med att säga att jag har världens mest underbaraste barn, och knasigaste!
När vi skulle åka till kiropraktorn så säger han: mamma, du får inte gå dit, han knäcker ju nacken på dig!!!!

Trevlig afton:)

Av mikaela severin - 2 oktober 2013 00:09

Idag äntligen gick de bia mäta, resultatet va helt ok, jag trodde jag hade lagt på mer fett än jag hade, så kändes bra, liite muskler hade jag plussat, men inte så mycket som jag hade hoppats på, men förhoppningsvis vänder de snart! Ja känner själv att kosten kan jag självklart bättra på rejält! Kan vara delvis att jag vatt stressad sista tiden, glömt äta emellanåt! Och att jobbet inte gör de mycket lättare, meen jag kommer åka mot Jönköpining inom snaraste för ett besök hos Anders Lundgren på Body Nutrition för komma igång med kosten ordentligt! Även för kolla upp lite inför hösten 2014, om ja nu ha nån möjlighet att komma i tävlingsform tills dess!

Just nu körs de ju återhämtning på 2 v, inget kreatin taget på 2 dygn nu, o de märks skillnad redan!
Har nu 2 v att köra egna övningar, men massa reps o mer pump, fick mit schema i handen idag, för 6 v sen! Åh ja de kommer bli tufft! Även om de är 6 set på nästan alla övningar o bara 6 reps utom sista set som ligger på 12, så kommer de ju bli rejält tungt!
Men ja ser fram emot detta:)
Nästa bia bli om ca 8v igen!
Planera köra ca 2 PT pass med Path på Hälsostudion innan jul oxå! Sen spar vi på sista 5 till efter jul:)

Imon kommer bli träningsfritt, fullbokad dag, upp tidigt och baka blåbärspaj, som Theo beställt! Får nämligen besök, möte på hemmaplan! O efter de kommer Susanne på kaffe, har inte setts på typ 2 år! Så verkligen på tiden nu:)

Men innan allt detta fikande, så ska de göras ett besök hos kiroprakton, knäckas kallas de, lite nacke o en jävla massa rygg förmodligen! Om ja kan röra mig på torsdag återstår o se ju!! Trött på inte kunna vrida nacken åt vänster, börja bli jobbigt o vrida hela kroppen när man kör bil!

För övrigt, jodå allt rullar på!
Nu bingen!

Presentation


Hej!
Mikaela heter jag och är 31 år gammal och bosatt i Växjö.
Här kommer ni få följa med mig på min resa mot mitt mål, att tävla i Fitness..
o även få en inblick i mitt vardagsliv, kombinationen, hårt tränande, ensamstående mamma på 100%

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18
19
20
21 22
23
24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tränig

Kost


Ovido - Quiz & Flashcards