Alla inlägg den 20 oktober 2013

Av mikaela severin - 20 oktober 2013 22:19

Blev inget bloggande igår, hade fullt upp med familjemys, helt klart underbar dag och kväll:) började dagen med frukost hos mor, och lite fika, Lisa var förbi med sin bebis, så fick mysa lite såklart:)
Sen va de full rulle under dagen, Theo blev klippt och jag fick håret färgat, va verkligen på tiden, 4 flaskor färg blev det!
Sen åkte vi allihopa hem till systrar Angelica och Jonas nya hus, jösses så fint de har de, o när de är helt klart så kommer de va hur fint som helst! Vi gjorde hemmagjord pizza med hemmagjord pizzasallas, makalöst gott var de! Mätta och belåtna landade vi i soffan framför en film med en gottepåse var i handen allihop, ja man kunde nästan tro att jag skulle ha bebis! Den där magen är icke o leka med!

Nu kommer vi till något ja egentligen inte vill prata om, de har vart 2 jobbiga veckor, kosten och träningen har vatt lidande, då jag haft en Down period, inte vetat hur jag ska göra med kosten, detta har resulterat i en rejäl viktökning på 5 kg, känns sjukt tungt, o ja mår fruktansvärt kasst över de, kan säga att det syns ganska mycket både på mage, lår och i ansiktet, kommer bli rejält tuffa veckor nu, o som tur är ska jag ju till Jönköping på onsdag, o ta tag i min kost, o nu har jag bestämt mig till 110% att jag kommer hålla mig till de han säger, bara lyssna på hans råd, ingen annans, de har vatt för mycket sista tiden, alla säger gör så, ät så, träna så, sluta träna så mycket, kör lätt, kör tungt och just nu är jag bara riktigt förvirrad! Nu lägger jag min kost i Anders händer, o fram till onsdag kör jag mitt gamla deffschema!

Åh så kommer ju den andra förv irrande biten, hur man ska träna, vissa säger lättare vikter fler reps, vissa tvärt om, vissa tycker inga basövningar men vissa säger att de ska man absolut! Jag säger tungt, en tjej ska träna som en kille, tungt! Och med basövningar!
De har gett mig bra resultat innan, så nu kör vi på de schema jag fått som innehåller basövningar! Där är de 6 set på alla basövningar o lagt såhär med reps 6 6 6 6 6 12, tanken är att man på första set ska köra de absolut tyngsta man bara kan, för sen minska vikt för varje set o sen bara pumpa ut de sista på 12 an på lätta vikter! Skulle börjat förra veckan men pga viss oro för teknik, o för vissa säger att man inte ska köra tungt så har jag tvekat! Men imon inleder vi schemat med ryggas! Såhär ser det ut:

Rodd över bänk med hantlar 6 6 6 6 6 12
Brett latsdrag frampå 6 6 6 6 6 12
Marklyft 6 6 6 6 6 12
Latsdrag maskin 12 12 12 12
Skidor i maskin 16 16 16 16

Go hard, or go home! Nu jävla kör vi all in med både kost & träning!

Däremot kan jag säga att jag oxå hört vissa säga när man bygger muskler, så kör ingen Cardio allt! De där tro jag inte heller på, sen jag slutade med de har jag lagt på mer fett, trots att jag lagt på muskler oxå! Men jag tro att morgoncardion är viktig, behöver inte va lång och intensiv, 20-30 min, just för få igång förbränningen, även att avsluta sitt styrkepass med 30 min lågintensiv Cardio är inte heller fel! Däremot köra långa intensiva cardiopass flera dagar i veckan säger ju sig självt att de bränner bort rejält med muskler!

Även de här med kreatinet är förvirrande just nu, nån PT säger monohydrate, nästa PT säger alkalyn o så säger en 3e , spelar ingen roll! Ska man behöva ta till en fjärde? Hmm !

Nä jag kör 4 st omega 3 dagl
Just nu 2 st kapslar alkalyn innan träning samt 2 efter ( funderar på byta tillbaka till monohydratet)
Pwo när de känns tungt
Vassle protein/ kaseinprotein
2 kaplar ZMA vid sänggående.
Bcaa på morgon innan Cardio samt under styrkepasset.

Släng in era tankar vett ja i en kommentar! Kan ju va spännande o se vad ni andra tycker, även om ja nu kommer följa Anders tips o råd på onsdag!

Nu är de dags för bingen



Presentation


Hej!
Mikaela heter jag och är 31 år gammal och bosatt i Växjö.
Här kommer ni få följa med mig på min resa mot mitt mål, att tävla i Fitness..
o även få en inblick i mitt vardagsliv, kombinationen, hårt tränande, ensamstående mamma på 100%

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18
19
20
21 22
23
24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tränig

Kost


Ovido - Quiz & Flashcards