Alla inlägg under april 2013

Av mikaela severin - 6 april 2013 19:38

Vilken lördag de blev, vaknade 09,00 o ingen Theo hemma, känns väldigt tyst o tomt, få nästan lite panik av tystnaden, är van vid att teven går igång runt 8 o någon som hoppar på en o vill ha frukost! Gick iaf upp o kokte mej lite gröt o drack mitt protein i godans ro!
Blev en tur till gymet o 90 min löpband, o även en tur till Teleborg o sola, innan ja åkte hem o sov ett par timmar!
Bilen krånglade idag när jaskulle från stan, den startade o batterilampan lös men de gick inte gasa! Undra vafan de e med den nu då!? Efter 30 min o 25 försök senare startade den! Som tur e, hade nästan gett upp hoppet o mer lr mindre på gång in till gymet för dra ett aggressionspass! Tur den startade!

Har i alla fall vunnit en spann protein idag i Hälsostudions tävlig, precis vad jag behövde, stod senast igår kväll o funderade på vad ja skulle köpa för vassleprotein då jag bara hade 3 skopor kvar, så valet blev lätt:) glad blev jag :) micro 100% whey active, smak päron/ vanilj fick de bli;)

Har nu sålt sista barnvagnen på lager, så nu få Theo gå härdanefter, han e ju 5 i år o inte inreseerad av sitta i en vagn, så få köpa en enkel resesulky o ha på semester i sommar!

Har ätit min middag bestående av sallad med fetaost, fläskfile, kantareller, kvargröra o sweet chilisås! Så nu byta outfit o dra mot jobb strax!

Hoppas ni få en trevlig lördagkväll :)

Av mikaela severin - 6 april 2013 00:04

De är vad denna dag har bjudit på, började ju med jobb 7-14, va inte piggaste i världen idag, träningsvärk like hell! Men ha gått super hela dagen:) drog te gymet o pumpade axlar, bröst o biceps, o nöjde mej ikke riktigt med de, så blev lite triceps oxå:) spar mina ben till Cardiopass på 90 min imon! Blev ettganska bra pass idag i alla fall;)
Efter gym va de dagis, för köra direkt hem o hämta Theos grejor, kl 17.15 åkte han till mormor i Tingsryd, eftersom jag ska sova imon på dagen för sen gå på en jobbnatt!

Min kväll ha jag spenderat med Jennifer, Jollan o Dylan:) ha vatt fullt ös, en styck pratkvarn o ett styck bebis som inte ville sova, men slocknade gott tillslut i tant Mickis famn:) så nu ha jag bebismyst:) grillat grillspett har vi gjort med lite god sallad till:) o sås gjord på kvarg! Nyttig grillpremiär:)
Mycket trevlig kväll trots sliten!

Nu blir de bingen!

Trevlig helg!

Av mikaela severin - 4 april 2013 21:53

Att utmana mig själv är nått jag gör varje vecka, men inte utmana 2 fruktansvärt onda ben! Ändå gjorde ja de! Genom att dagen efter ett PT pass som va väldans hårt för benen ställa mig 90 min på löpbandet, o hållt uppe speeden ganska rejält mer än ja brukar när ja kör 90 min! Fy faan kan ja bara säga såhär efter! Som vanligt körde jag fatburn level 18, men brukar börja på 6,5 i 10 min o hålla 6,8 i 20 min innan ja dra på till 7,1, startade 5 min på 6,8 upp i 7,1 för sen hålla i 60 min o sista 25 min på 7,5! Ville mer eller mindre rulla ner för trappan till omklädningsrummet! Men helt klart riktigt nöjd! 1027 kcl brända!
Hann inte mer än in i omklädningsrymmet på jobbet innan jag hör " Mikaela, har du träningsvärk? " O ett gott skratt! Haha fick förklara att PT pass o cardio intensivt dagen efter inte är smärtfritt! No pain, no gain! Bränner smått i magmusklerna i afton oxå!
Flöt i alla fall på ikväll på jobbet! Skönt de, blir bingen strax, börjar 7 imon så kl 05 bli de att stiga upp!
Nu dag, nya tag o nya möjligheter:)

Av mikaela severin - 4 april 2013 12:32

Jag dissar LCHF, vad tycker ni om de? Alla människor är olika, men lchf va inte vad jag trodde, gick på de i 6 månader, va kanon, viktminskade ca 8 kg kanon tyckte jag!
Sen släpptes bomben vid en hälsokontroll, helt fel värden, högt kolesterol som attans, alla mina värden va i princip dåliga, läkaren tittade på mig som ett frågetecken, undrade om ja levde på snabbmat? Nä jag har gått ner i vikt o äter LCHF, de enda ja fick va som svar, fortsätter du med de kommer du få hjärtinfarkt inom närmsta åren! Dina värden är som en 60 årig överviktig man! Åkej, där tog min vändning! Sket i allt ett tag, åt vad ja ville o gick upp mina kilo på nolltid! Då började jag med LCD under några veckor, promenader dagligen o vips va 18 kg väck, dock lite för fort, sen kom de sig att muskelmassa försvann, så dags att inte gymet! Ha nu legat stabilt ett bra tag, i 8 månader, fina muskler, nyttig mat, o noll socker! Helnöjd o GLAD ! Gjorde nya kontroller av mina värden i höstas, o aldrig någonsin ha dom vatt så perfekta! Tänk vad rätt mat o rätt träning kan göra mycket;)

Mina tankar , min erfarenhet!
Beundrar er som kan gå på LCHF:) men ha koll på er kropp:)

Trevlig dag! Mot gymet! Cardio dag:)

Av mikaela severin - 3 april 2013 21:57

Dagen började med utbildning 8-12! Bra och givande såklart!
Sen bar de av mot Hälsostudion my second home, PT pass, ett grymt bra sådant! Kan nog klappa mig själv på axeln iaf lite:) tycktte iaf ja gav allt ja hade, ben och magpass va dagens utmaning! Kände mig lite stolt när de blå vikterna på 20 kg styck åkte på stången, den fria stången, så 60 kg i knäböj känns heelt ok:)) tycker de va ett intensivt men fruktansvärt givande pass! Kipprade efter andan flera gånger, händer inte ens på 90 min löpband!
Efter de va de raka vägen mot jobbet, 16-21 blev de jobb o imon tar ja sovmorgon, innan de bli gymet och 90 minuters cardio dag:) kanske kör ja lite random styrka oxå:) få se vad tiden ger:) o hur mina ben mår haha:) Kanske få avstå cardion!
Bli jobb även imon kväll!

Nu tro jag ja tar mig till bingen!
Så god natt!

Av mikaela severin - 2 april 2013 19:47

Vaknade redan 06.35, kunde ikke somna om, låg kvar till 07.10 innan ja pallade mej ur sängen o fixade frulle, tanken va ju att vara på gymet vid 9, iväg kom vi då, men så fort ja kom ut i bilen kom ja på saker ja hade glömt, när ja väl rulla ner mot stan ser ja snuten, dra fort på mig bältet, blev stoppad givetvis, ut stiger en halvt sur polis, säger, de där såg vi, bältet alltså! Efter 15 minuters diskussion, åkte jag och utan böter! TACK snälla polis! När ja är nästan framme så kommer ja på växel till parkering, så i all hast ut me ungen in på macken och växla, sen va kl ändå 10 innan ja steg in på gymet! Blev iaf ett bra rygg o tricepspass och även 60 min löpband på fatburn! Kl 13 va de klart, in i bilen o vidare till Fam Carlqvist-Pettersson för lek o bus o våfflor:) började med bråk, men efter de fått mat i magarna lekte dom bra:)

Idag är 2 år sedan min saknade faster lämnade oss, på tok för tidigt! Älskad - saknad <3
Theo och jag åkte o köpte blommor, Theo fick välja, blev en stor buckett rosor, o blåbärsris som vi va uppe med.

Väl hemma va de badet för hulliganen o lite mat på de, stuvade makaroner o köttbullar på hans meny, kycklingfile o kokta grönsaker o sweet chilisås till mig! Undra när Theo ska lära sig äta kycklingfile o kött! Så man slipper dubbel matlagning!
Va en krävande nattning ikväll med mycket tjabb! Enligt Theo är de inte läggdax kl 19, för de är inte mörkt och då är de faktiskt inte kväll! Samma visa som i fjol! Men efter ett antal sagor så somnade även han:)

Jag ha sträckt ut min ömma kropp på soffan, en kopp Te i vanlig ordning, se vad de är på tv i afton, blir iaf sängen tidigt! Utbildning 8-12 imon, sen ladda vi för ett grymt PT pass på em, ben och mage kommer få lida rejält! Om de bli värre än föra PT passet med ben o mage så lär tårarna spruta för första gången!
Efter de bli de ladda för jobb 16-21!
Tuff dag men kul o spännande som vanligt! Energikickar!

Trevlig afton gott folk!

Av mikaela severin - 1 april 2013 22:14

Har våren äntligen kommit? De kan man ju undra! De sägs de ska bli snö till helgen! Men de hoppas ja verkligen inte!
Började med bli väckt kl 8 idag, dö sill va vad ja va, fatta inte vem som stulit min energi? Ge genast tillbaka den tack!
Va ute en sväng efter middagen innan de va dags för dagis, tänkte pumpa Theos cykel, men pumpen ha ju fått fötter!!
Så blev inget med de heller!
Jobbat är vad man gjort i afton, drygt ha de vatt! Klockan ville ej ticka på, försens sista 15 minuterna givetvis, då skade väl alltid bli lite kaos!

Har iaf landat hemma med en kopp Te i soffan, sängen strax , imon bli de äntligen gymet! Rygg och triceps bli de! Så klockan ställs på sisådär 7,30 imon:) efter gymet bli de bege sig till Nenne, Jollan o Dylan för lek o bus:) hoppas iaf att barnen inte bråkar:)

Häromdagen när ja skulle i min jobbatröja ( piketröja) kom den fan inte över axlarna o rygg o bröst utan våld, o när den skulle av rök en söm i våld, ha gått med sura miner o undrat vem som krymt mina kläder, slog mej dock , de går inte krympa dem mer, de tvättas i 95 grader o tål de, idag skulle ja dra på mig min pippi tröja, i den långa modellen,Ej använd på 6 v! TIGHT fick panik, åh sen slog de mig, när ja gnällt ett tag, hmm all rygg o axelträning senaste veckorna ha nog fan gett resultat, för inte fan kan de va fel på alla kläder i tightare storlekar, o inte fan ha ja viktökat så pass! Hum dags att plocka fram de kläder som är något mer töjbart material nu! Jag hoppas iaf min teori stämmer!

Nu ska ja ta o hänga tvätt sen bums i säng!

Puss & kram!



Presentation


Hej!
Mikaela heter jag och är 31 år gammal och bosatt i Växjö.
Här kommer ni få följa med mig på min resa mot mitt mål, att tävla i Fitness..
o även få en inblick i mitt vardagsliv, kombinationen, hårt tränande, ensamstående mamma på 100%

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25
26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tränig

Kost


Ovido - Quiz & Flashcards