Alla inlägg den 23 april 2013

Av mikaela severin - 23 april 2013 20:16

Efter ha jobbat 7-14 idag var jag totalt slut i skallen, vissa dagar kräver mer än andra, thats life.

Körde ett intensivt ryggpass direkt efter jobbet, och även 40 min cardio på de, gillar mitt nya schema skarpt än sålänge:)


Har också fått många reaktioner där folk undrar varför jag dietar och att jag behöver ju inte banta mera, OCH NEJ jag är inte ute efter banta. Jag Deffar , och av en anledning, o ni som inte vet vad deffa är rekomenderar jag att först läsa på vad det är innan ni hoppar på mig. www.tränasmart.se/styrketraning/deffa  men jag kör en kort förklaring här så får ni läsa vidare om ni vill veta mera.


Att deffa går ut på att få bort det där sista fettet på kroppen. Skillnaden mellan att banta och att deffa är att när man deffar strävar man efter att minska andelen kroppsfett samtidigt som man vill bevara muskelmassan – man vill få musklerna mer synliga. Medan när man bantar bara vill gå ner drastiskt i vikt och man fokuserar inte mycket på musklerna.


hämtade skitungen på dagis direkt efter gymet, åkte hem och käkade lite båda två, sen deckade vi på soffan kl 18, jag vaknade dock efter 30 min, men Theo var bara klä av o bära in i sängen, han va riktigt trött. så vi får välse om de bli sovmorgon imon eller ikke. 

planerna för morgondagen är i alla fall att sova, träna ben och sen hoppas vi på fint uteväder hela eftermiddagen, men ser ju ikke ljust ut i prognosen! men nåt mys hitta vi alltid på när vi är lediga :)


Nu ska tiden spenderas till plocka upp mat för morgondagen o sen hänga tvätt o soffan med en protein en stund. 

sen planerar jag sova i normal tid. ( mina planer brukar ikke hålla när de gäller sömnen )


Imon är en ny dag, nya möjligheter! 

 tjingeling!


Av mikaela severin - 23 april 2013 05:45

mitt blogginlägg från igår kväll ville ikke komma med pga min cp telefon som ej vill som jag vill.


Igår morse blev man väckt kl 07 av en pigg unge, trodde han skulle sova lite längre eftersom han somnade först vid 21, men ikke var bara på med barnprogram och upp och göra frukost!

blev en snabb runda in i duschen för oss båda innan jag förberedde både Theos lunch och min, packade träningsväskan och mot gymet:)

Hade ett grymt bra PT pass, blev axlar och mage o de sved bra ett tag i axlarna. o eftersom ja ej hade sett söken av Theo på över timmen eftersom de va en annan kille där, så passade jag på att ta 30 min cardio efter!

När vi väl skulle åka o jag ropade upp Theo o skulle åka tyckte jag han betedde sig jäkla märkligt, första tanken va va fanha han fått i sig??!!  så kom praktikanten som jobba på Hälsostudion och meddelade att dessa 2 grabbar hade vatt och ätit ett större gäng sockerbitar, och legat i stora salen på rygg och skrattat som bara den en bra stund!! OM dom va höga på socker!! nedrans ungar :)


Blev en snabbis hem för äta lunch innan de blev dagis för Theo och möte på jobbet för mig, sen var de bara hoppa i jobbarbrallorna o jobba 16-21! o nu är man åter uppe med tuppen!

jobb väntar 7-14 sen bli de gymet o ett rejält ryggpass samt cardio!


somnade inte försen runt 00.30 igår så lagom mör nr uret ringde 05! men får gå! 


nu e de dags att väcka skitungen:)


ha en bra dag!

Presentation


Hej!
Mikaela heter jag och är 31 år gammal och bosatt i Växjö.
Här kommer ni få följa med mig på min resa mot mitt mål, att tävla i Fitness..
o även få en inblick i mitt vardagsliv, kombinationen, hårt tränande, ensamstående mamma på 100%

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25
26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tränig

Kost


Ovido - Quiz & Flashcards