Alla inlägg under november 2014

Av mikaela severin - 7 november 2014 08:08

Ja man hinner ju grubbla en hel del när man vaknar mellan 04-05 varje morgon, o under tiden man gå på löpbanden dedär 30 minuterna går de åt att planera kommande dagar så allt ska fungera! Idag klurades på hur jag på ett bra sätt ska minimiera min strdss och få kroppen o slappna av, även få bort endel muskelspänningar, där gick de upp ett ljus! Något som pratas om en hel del är Floating! Ska vara grymt bra mot stress, Muskelspänninga, värk, och sömnrubbningar! 1 behandling ger en djupsömn på ca 6 timmar! Nu menar jag inte att jag ska ersätta min sömn! Utan ja vill åt avslappningen och minska min stress i kroppen!
Floating innebär att du får lägga dig i en tank, med ca 25 cm vatten, som har en salthalt på 25-43%, vilket gör att du blir viktlös och flyter, tanken stängs, och man kopplar av o sjunker in i en djupsömn! Behandlingen pågår i ca 60 min! Man bör göra detta 3-4 ggr under första månaden, därefter 1 gång var 3-4 vecka eller vid behov!

Låter hur skönt som helst, o dom ja känner som prövat, säger att de är helt fantastiskt! Finns på Södersol & moves k& motivations i växjö!

Av mikaela severin - 6 november 2014 21:50

Idag har vatt en dag jag bara hade velat dra täcket över huvudet, inte velat stiga upp alls, har vart så jäkla upp o ner! Theo har vart feberfri, vart fruktansvärt trotsig, inte lyssnat på ett ord, o skrikit o gnällt konstant! Körde löpbandet imorse, när Theo hade vsknat o ätit frukost o la sig i sängen igen o kollade teve, så slocknade jag på soffan i nästan 1 timme! Kämpade mig igenom disken, o lagamiddag, innan ja körde bort till gymet, dock kände jag mig rätt pigg just då, va efter jag hade kollat in speglarna på gymet allt rasade, kände mig fet, att allt bara gick tvärt om, inget händer o jag har gått upp i vikt!! Fullständigt panik i kroppen messade jag min coach, som tur är så lugnade de sig efter några sms, påminelser om hur långt jag kommit, och att det faktiskt är mätning snart , o då ser vi ju vad som hänt! Behövde kanske bara höra att jag faktiskt är bra, och att de går framåt! Ändå fått höra detta varje dag, både på och utanför gymet, senast av 2 gym medlemmar idag fick jag höra hur grym jag är o hur långt jag kommit, o personalens beröm varje gång man lämnar gymet! Måste bara få ur dessa " dåliga" tanksr o fokusera på vad kommas skall! Jag är så jävla tacksam rent ut sagt att jag har så underbara människor omkring mig, och en sån grym coach, så jäkla bra, så professionell och som jag till 100% kan lita på! Bli så fylld sv motivation hela tiden! De är väl som de ska, en diet tar på humör, hormoner ,nu kämpar vi sista 2 veckorna! Never give up! Upp o tugga löpband kl 06! Köra bröst o axlar vid lunch, åh så inleder vi jobbhelg på de! Damn! Im good!

Av mikaela severin - 5 november 2014 12:27

Ja må va en rastlös typ, Theo har legat i sängen mestadels av dagen, som om jag kunnat de? Nähe då! Kl 9,50 va jag klar med dammtorkning, dammsugning, skurning av golv, toastäd, 1 a maskinen tvätt i, diskat, åh maten stod o puttrade på spisen! Ja ha faktiskt ganska mycket energi just nu, konstigt nog, fast de där kan pendla från dag till dag, bäst vad de är, så brister allt, o jag är arg o trött!
Jag är ju vanligtvis kvinnan med tusen bollar i luften, den enda egentid för stressa ner, är på gymet, åh efter, tar alltid med mig mat till gymet att äta efter, de får mig varva ner o ta det lugnt direkt efter passet, njuta av 30 min o bara äta i lugn o ro! De är min tid, bara min! Idag bli ingen sån tid! Men kan väl behöva vila jag med:)
Ha legat på soffan o pluggat lite, o nu käkat, så ja tänker krypa ner jämte min sjukling, o vila nån timme:)

Trevlig dag!

Av mikaela severin - 4 november 2014 23:30

Lång jobbdag i Tingsryd, 7-22, nu e jag trött, men så kan de va! Ha gosat ner mig jämte en sjukling, som fick feber ikväll, se väl ut som om de bli te o vabba imon då! Men ska inte klaga, han har inte vart sjuk sen han hade vattenkoppor i juni 2013!

Går runt o väntar på att vätskan ska rinna av sen helgen alltid segt, släpper väl förhoppningsvis inom ett par dagar till!

Nu tänker jag sova! Goood natt!

Slänger upp en selfie från morgonen:)

Av mikaela severin - 3 november 2014 21:19

Åh vilken jäääävla måndag! Trodde den började bra, mena morgoncardio o lämna Theo, åka te jobbet, de gick ju iaf bra! Sen öppnar man sitt schema o ser - 42,5 timme i timbanken, att man i en period fått 109 timmar av 138,5,! De är sjukt! Bort diffad på 8 dagar! Kan lova att de tog hus i helvete! Har precis arbetat som fan, nätter osv.. För få upp min timbank, åh man börjar se en nolla komma, så woops.. - 42,5! Bli så jävla trött på de, ha man 75% ska man oxå ha rätt till o kunnaönska de, ska inte behöva ta massa överblivna skit tider o jobba kvällar o enbart helger för få ihop ett schema! O på flera olika enheter, för att en enhet tydligen har en problematik- för lite timmar! Hade GÄRNA diffat fler turer, OM det hade funnits några lediga att ta, man kan ju inte lägga sig på en kväll lr dag man redan har!
Drog te gymet o tog ett rejält ryggpass, klagade lite till coach Thom, på att göra marklyft på 70 kg o baraklara 10 va dåligt, samtidigt som jakände mig uppsvälld som en gris, trodde jag lagt på mig fett, åh så blev de till att han fick nypa. Åh konstatera, mata ini min hjärna att de är hud bara, o tillfällig vätska! Så planerades de in mätning 24 nov- åh så skriver han bulk efter- där blev jag rädd, nu skavi äta upp mig i typ 24% kroppsfett, bygga massa, men ja vet ju att på 24-25 % kroppsfett är jaändå mindre än när vi startade deffen på 28 %! Åh desto roligare deff väntar- förhoppningsvis om allt går rätt! Ha ju lyckats lägga på mig enrumpa iaf under den aperiod, o lite ben! Armarna rätt schyssta, triceps iaf:)
Så vill ja ha axlar, fiiina axlar! Jodå nu jävla kör vi! Dags o sova! Upp 04! Börja jobba i tingsryd kl 7-22!
Njutit av 200 gr äggvita, o en bunke caseinfluff - key lime pie såklart

Av mikaela severin - 2 november 2014 21:51

Detta är nog de bästa val jag gjort, att hoppa på en PT utbildning, för fy tusan vad intressant de är, även om det är riktigt tufft o ta in, Fysiologin är stort! Celler, joner, nerver, cirkulation.. O massa mera, men hur intressant är de inte o veta egentligen, bli faschinerad av allt som händer på så kort tid, på mindre en en sekund! Kalle o nasse, dom sitter där i skallen o snackar om hur dom tar sig in o ut.. För göra de lätt k- kalium = kalle
Na- natrium = nasse ! Nä ja lägger ner de snacket här! O tar fram ipaden imon kväll o uppdaterar mig!
Nöjd medkvällens pass av gluteus maximus, quadriceps femoris & M rectus abdorminis!
Tänkersova! Cardio tidigt! O sen jobb & ryggpass!!

Bra helg! Bra föreläsare! Stort tack till Erik Beijer!

Sleepy!
Mina fitline mineraler nere! Så god natt!

Av mikaela severin - 1 november 2014 21:57

Happy halloween allihopa! Själv firar jag min vid skolbänken, proppar hjärnan full med Fysiologi- men det är intressant, även om de innebär korvstopp i hjärnan igen! De är inte lite att ta in, men rackans så kul, o jag vet, även om de är stopp nu, så kommer allt bli lättare o koppla ihop, alla pusselbitar måste bara fallapå plats! Kroppen är grym! Får lite flash backs då o då från gymnasietiden, när man läste till uska, trots allt i mina unga( host) snart 33 åriga liv har jag hunnit arbeta i äldrevård, både på vårdboende, hemtjänst, demensboende, nattpatrull, hunnit med 4 år i psykiatrin, främst i schitzofrenins värld, har hunnit med akutsjukvård, kirurgiavd, o ja! Lite här o var i de småländska och skånska delarna! ( övrig tid har ja lagt på yrken ja inte brunnit för- typ affärsbiträde, linjeoperatör i livsmedel & dryckes industri, och även som säkerhetskonsult! ) lite allt i allo! Men jag är en enkel utbildad uska/ skötare med drömmen att få fortsätta jobba med människor, men med att hjälpa dem att nå sina mål, inom, hälsa, träning kost och rehablitering! Ja vill kunna motivera, inspirera, ta del av eran resa! Kommer säkert stöta på en o annan som tagit min resa, gått från övervikt, till undervikt, till att hitta rätt balans och till ett sundare liv, sträva efter en fit kropp, Eller steget till motionera och bara leva ett sundare liv, få en start, en push! Kan skriva listan lång! Så stannar nog här! Drömmen om att bli PT har tagit vid, o håller på bli verklighet!
Cheatmeal stod på listan! Blev väl lite mef! 2 mindre mål! En bakad potatis med skaldjursröra! Och ugnsrostad potatis o morot, med oxfile o en kall sås på kvarg! Petade i mig riskakor i em med keso o äpplemos o kanel! Sorry coach! Blev liite mer än tänkt! En liiten daim oxå o en tryffel! ( mini ) kroppen är iaf glad, visst lite vätska kommer de bli, men är inte hälften så uppblåst som förra helgen, o jag känner snarare mig " tight" än uppsvälld! Få se resultatet på fredag! När vätskanrunnit jr o jag kliver på vågen! Värdagens vikt visade 55 kg blankt! Det är minus 6,8 kg under deffen! Förra mätningen visade ju totalt minskning av 5,6 % kroppsfett efter 8 veckor och - 6,2 kg

Nu sömn! Sista utb dagen imon för detta tillfälle!

Presentation


Hej!
Mikaela heter jag och är 31 år gammal och bosatt i Växjö.
Här kommer ni få följa med mig på min resa mot mitt mål, att tävla i Fitness..
o även få en inblick i mitt vardagsliv, kombinationen, hårt tränande, ensamstående mamma på 100%

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tränig

Kost


Ovido - Quiz & Flashcards