Alla inlägg den 7 november 2014

Av mikaela severin - 7 november 2014 22:09

Att jag jämt ska genomgå denna eviga plåga!! Har märkt en rejäl svaghet i musklerna, dessutom småkramper, får lätt kramp i benen i vissa lägen! Varit jäkla förvirrad sista veckan, men mest tänkt " de hör till dieten" men så fel man tänkt! För 2 v sen ca, hade jag ett rejält " skov av min IBS! Eller IBS-D som min sjukdom nu heter! Problemet är att jag är gallopererad, dvs jag har ingen gallblåsa, togs bort då jag hade akut inflammation i den i samband med gallsten 2006! Sen dess har min mage levt sin egna värld! Tillsammans med min IBS bli de gallsyrediareer, min gallsyra läcker ut i tjocktarmen o ställer till deännu värre, orsakar inglammationer osv, sista anfallet som slutade förra veckan innebar en kur med quesran Loc, avslutades igår, rena bulkmedlet för mig, de binder massa vätska i tarmen, o ja sväller! Dock värt de! Åh på de en 7 dagar kur med prednisolon ( kortison) o dimetikon! Men dom måste jag alltid ha! 4 ggr om dagen! Konstigt jag gått upp trots diet?
Idag kom 2: dåliga nyheten! Lågt natrium o kalium! Få äta massa salt i helgen för provtagning på måndag, bli jag sämre lr börja kännamig orkeslös o få kramp hela tiden, måste jag akut in! Men just nu ska vi försöka bara ökakalum tabl o salt, vätskeersättningar osv! Vet att ja kommer dra på mig kopiöst med vätska några dagar! Men hellre de än sjukan o jävla droppen igen! Återståro se på måndag, ska träffaläkaren, o då ska ställning tas om jag ska ner till akuten eller inte! Det är ett akut tillstånd om de går längre ner i värderna! Sist ja vapå akuten va ja inte loss därifrån försen neurologen gjort alla diverse reflex tester o balanstester! Natrium brist är livsfarligt o påverkar hjärnan! Kan leda till hjärndöd! Urk! Nä salt bli helgen, jag e rund o go då:)
För övrigt fick ja ju iaf träna, då symtomen inte är värre! Är nog inte nere på den nivån som sist när ja inte kunde ta o sträcka ett finger utan kramp inte sätta mig ner! Dååå vade illa!

Nä Sova vare! Godnatt!

Av mikaela severin - 7 november 2014 08:08

Ja man hinner ju grubbla en hel del när man vaknar mellan 04-05 varje morgon, o under tiden man gå på löpbanden dedär 30 minuterna går de åt att planera kommande dagar så allt ska fungera! Idag klurades på hur jag på ett bra sätt ska minimiera min strdss och få kroppen o slappna av, även få bort endel muskelspänningar, där gick de upp ett ljus! Något som pratas om en hel del är Floating! Ska vara grymt bra mot stress, Muskelspänninga, värk, och sömnrubbningar! 1 behandling ger en djupsömn på ca 6 timmar! Nu menar jag inte att jag ska ersätta min sömn! Utan ja vill åt avslappningen och minska min stress i kroppen!
Floating innebär att du får lägga dig i en tank, med ca 25 cm vatten, som har en salthalt på 25-43%, vilket gör att du blir viktlös och flyter, tanken stängs, och man kopplar av o sjunker in i en djupsömn! Behandlingen pågår i ca 60 min! Man bör göra detta 3-4 ggr under första månaden, därefter 1 gång var 3-4 vecka eller vid behov!

Låter hur skönt som helst, o dom ja känner som prövat, säger att de är helt fantastiskt! Finns på Södersol & moves k& motivations i växjö!

Presentation


Hej!
Mikaela heter jag och är 31 år gammal och bosatt i Växjö.
Här kommer ni få följa med mig på min resa mot mitt mål, att tävla i Fitness..
o även få en inblick i mitt vardagsliv, kombinationen, hårt tränande, ensamstående mamma på 100%

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tränig

Kost


Ovido - Quiz & Flashcards