Alla inlägg den 10 november 2014

Av mikaela severin - 10 november 2014 21:39

Vart huttig idag med, trots jävligt onda ben så startade veckan med ett 30 min cardiopass, samt 3 magövningar, sen raka vägen hem, lagade frukost, dagens bästa, proteingröt med saffran, och hallon såklart, 1 st fitlinedrink, och kaffe! Underbar start på dagen, väckte lillfisen och fixade frukost till han och mot skolan! Sen va de egentid en stund för mig, lagade matlådor, plockade o hängde tvätt osv, sen vade läkarbesök, utlåtandet va ju inte så roligt, tror fortfarande du ha kaliumbrist & lågt natrium, men vi få hoppas bfhandlingen i helgen hjälpt, men om du få mer ont i bröstet, är de akut in som gäller, o jag ringer digså fort provsvaren kommer in.. Åktepå möte på jobbet, o precis innan jag skulle gå ringde de.. Ja som jag trodde är kaliumet lågt, natrium precis under gränsen, och så har jag vätskebrist o hägt Hb! behöver behandlas o jag bara suckar djupt, nä jag vill inte ha dropp, dom har ju ändå inte lyckats få till en nål senaste 12 sticken, åh sist körde dom innålen i artären! Så vi kom överens om så länge ingen bröstsmärta lr känselbortfall uppstår, så kör vi högdos på tabl istället från o med ikväll, de funkade ju sist någolunda, så typ maxdos o lite mera salt på maten en vecka, åh sen nya prover! Känns helt ok! Pratade om sjukskrivning, då arbetsbelastningen är stress för min mage, som leder till dennaeviga kaliumbrist, men jag vägrade, snopen läkade undrade varför, åh jag bara: ja försök du leva på 0 inkomst, sist ja va sjukskriven i 4,5 månad, nekade försäkringskassan mig sjukpenning o ja fick inte inte en krona! Ja få leva med detta, de få väl ta mig till graven en dag, inte nu dock! ( om ni inte vet eller följt min blogg, så hade jag i nov förra året, livshotande akut kaliumbrist o fick beskedet, ta droppet här o nu lr riskera o gå hem o va död om ett dygn, då va neurolog inkopplad då de fanns risk för neurologiska skador). Fick några tillfällen med kaliumdropp mellan nov o feb i är, men ha sedan bara behövt tabl vidett tillfälle till! Hade natriumbrist när de va som varmast i somras, men lyckades med ökat intag av salter få upp det, precis som nu! Allt detta orsakas pga en bortopererad gallblåsa, en svår IBS-D, mina tarmar kan inte ta upp vätska, gallsalterna går ut i min tarm, orsakar typ en " laxeringseffekt" ! Dessutom svår refluxsjukdom och magmunsbråck! När min mage inte vill mer, så försämras mina levervärden, mina njurvärden rasar, jag får inflammationer i tarmar och bukspottskörtel, sist va ja dödssjuk, åkte in intorkad, med blodtryck på 45/32 ett HB på 190, den dagen kommer jag alltid minnas, va helt borta o Theo fick åkamed in i ambulans, jag hade knappt orkat ta hand om honom med 2 dygns kräkningar o magsmärtor! Livetär inte alltid rättvist, MEN man kan inte ge upp för de, även om var dag med dessa sjukdomar kan va en plåga , så är det inget som stoppar mig, jag jobbar, jag är mamma, jag tränar, och överlag är jag mår jag bra, o jag trivs med mitt liv, för varje dag jag vaknar, är en ny dag närmre mitt mål, och varje ny dag, ger Theo mig den bästa starten , med kärlek: mamma jag älskar dig!

Presentation


Hej!
Mikaela heter jag och är 31 år gammal och bosatt i Växjö.
Här kommer ni få följa med mig på min resa mot mitt mål, att tävla i Fitness..
o även få en inblick i mitt vardagsliv, kombinationen, hårt tränande, ensamstående mamma på 100%

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tränig

Kost


Ovido - Quiz & Flashcards