Alla inlägg den 20 november 2014

Av mikaela severin - 20 november 2014 22:15

Idag har dagen kännts väldigt lång, är de bara för jag ska få lida lite extra? Höll på spy upp min middag, torsken såklart, börja bli grymt äckligt!! Urk! Inte en torskbit i denna mage försen nästa deff!! Körde cardio imorse med, den köttades de armar, o tuggade löpband med grymme Pontus! Drog o handlade chokladask o marsipan choklad och favvodrycken loka, samt en tant Allers tidning, till min kära mor som opererats! Men blev lång väntan innan ja fick ta med henne hem, så gick på stan o spanade in bulk kläder! Funderade starkt på köpa mig en leopardpyjamas med matchande innetofflokr i gosigt chinille kvalite, hoppade de, även om de hade vatt fett nice! Blev en bumkis tröja på stadium! Slänger upp en bild:)
Nu är de bara 1 basövninngspass & 1 benpass kvar på detta träningsupplägget i deff! Mitt sista deffpass, körs på AA Elite i Malmö på söndag med Sara & Pontus! Fett nice, men innan dess ska vi ju hejja på vår grymma Ida, som ställdr upp i athletic Fitness på Decembercupen! Kommer komma långt! Grym tjej, och bra form! Har ju tävlat i Fitness Five tidigare i år:)
Kom ju hem sent efter lämnat mor i Tingsryd, så bingen nu, cardio kmon:)

God natt

Av mikaela severin - 20 november 2014 08:27

Asså gårdagen blev ju pannkaka! Vaknade pigg, körde min morgoncardio, vilade på fm, åh kände mig pigg så drog mot gymet, kände i slutet av passet att illamåendet kröp på, lätt huvudvärk trött som bara den, åh såg typ flimmer framför ögonen, så sket givetvis i cardio och resten av passet, trots bra kontakt, kändes lite pissigt men hälsan först! Åkte mot jobbet kollade blodtrycket som just då hade gått upp något, dock hade jag ju vart igång o inte vilat innan de togs! Läkaren ringde, sa att ja måste få i mig mer vätska o lite mer salter, så vätskeersättning o öka på med lite salt, vilket jag gjorde, åh så blev man poff, skittörstig, drack som bara den på jobbet, luften där o mer salt, kl 18,30 käne jag mig sprängfylld, tungandad, anfådd, nästan tjock i bröstkorg o tät i halsen! Benen som tunga stockar, kämpade mig igenom arbetspasset för ringa upp läkaren igen när jag kom hem, hade tagit nytt blodtryck på jobbet på kvällen så de låg över 100 iaf! Eftersom jag inte hade bröstsmärta o kaliumet låg bra i fredags, ganska bra över gränsen, så ordinerar läkaren mig att ta en Furix, kl 22 på kvällen?! Ha inte tagit en jäkla sån tablett på flera månader, ha inte haft nån större problem med andningen o vätska på länge, men efter övertalning så tog jag en, kändes ju jävligt pissigt, 3,5 timme på toaletten, en halv natts sömn förstörd!! Men som tur är hjälpte de, kunde inatt andas normalt o anfåddheten borta o benen är lättare, bara undrar hur dom tänker, furix är definitivt farligt vid lågt blodtryck, och inte jättebra vid redan låga salter vilket jag påpekade för läkaren som hette nått konstigt, kan inte uttala ens! Men 1 tabl va tydligen inte farligt, men fan att jag tar de kl 22 på kvällen igen! Känner mig fan värre en mina pensionärer på jobbet :( läkaren sa dessutom till mig att motionera mycket för mitt blodtryck... Ja jo, om du bara hade minsta hum om att jag nog redan rör på mig o motionerar tillräckligt!!
Nu tänker jag iaf sova! Theo är i skolan!
Ska hämta min nyopererade mor på sjukhuset i em o köra hem henne!

Ha en bra dag!

Presentation


Hej!
Mikaela heter jag och är 31 år gammal och bosatt i Växjö.
Här kommer ni få följa med mig på min resa mot mitt mål, att tävla i Fitness..
o även få en inblick i mitt vardagsliv, kombinationen, hårt tränande, ensamstående mamma på 100%

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tränig

Kost


Ovido - Quiz & Flashcards