Alla inlägg under augusti 2014

Av mikaela severin - 23 augusti 2014 20:49

Råder verkligen extrem trötthet idag, har väl sovit lite halvtaskigt, ha pissat typ hela natten o hela dagen idag, antagligen släpper min vätska ganska rejält!
Vvaknade imorse av världens spöregn, men de finns inga ursäkter, gymet öppnar först 10, o morgoncardion är viktig under deff! Så va bara dra på sig regnstället o ut på 30 min pw! 4 km! Lagom runda, enl runkeeper brände jag 254 kcal, vilket inte stämmer, enl mig, den räknar inte med alla uppförsbackar, vilket va ett par långa rejäla! Så 300!! Efter frukosten va de koka torsk, ris o broccoli, väga upp matlådorna, o vispa äggvita m proteinpulver som åkte in i frysen inför kvällen!
Sen kröp jag ner l tinade upp mina blöta kalla fötter jämte ungen min, sov sov till 9,30, o som låg o kollade på tv till 10,30! Sen kom första prövningen, pannkaksfrukost te theo, senare kör han upp en påse bilar i ansiktet på mig! Åh där sitter man ashungrig!! Självdiciplinen är dock på rätt ställe! Lagat god mat även ikv till dom andra, o nu sitter dom här med godispåsar, medans jag förser mig med pepsi max, och tuggummi!

Va dessutompå gymet vid lunchtid idag, cardio endast idag, så 40 min löpband, på 15% lutning , 5,3km/ h! 550 kcal! Yeah!

Imon är ny dag, laddar för ett grymt armpass! Och innan dess kaffe hos fina Susanne :)

Nu ska vi glo på kvällens film, Sweet home Alabama.

Av mikaela severin - 22 augusti 2014 20:25

Ledig dag idag, underbart ju, tog sovmorgon till 06, haha! Vaknade då o bestämde migför gymets löpband, 400 kcal på 30 min! För direkt hem o käka frukost! Förr hette frukosten havregrynsgröt med äggvita, döpte om den till äggvita med havregrynsgröt! 20 gr havre, o 100 gr äggvita, kokas ihop med lite funlight appear, o massa kanel! O så proteinshske till de.. Jodå mätt iaf i 30 min!! Deffa, är sjukt kul då man få se resultatet under allt underhudsfett! Kan sägaatt ja hunnit genomgå ett par deffar, o nu är de ju dags igen, för mig är 2 första veckorna jobbiga, ställa om sig från va proppmätt, till konstant hunger, de tar lite kraft, mende bruka ge med sig, o senbli de lugnt några veckor, först sista3-4 veckorna mkn kropp bruka reagera på att ja blir extremt frusen, lättirrir
Terad, o sömnlös, menalla deffar är olika, o denna deff skuljer sig lite från de andra, vem vet vadsom händer! Vecka för vecka nu! Kommer bli sjukt kul, o jag ser fram emot engrym höst, med Thom som coach!

Fixat lite ärendenpå jobbet på fm, vid 4 tiden drog ja te gymet, ben & magpass! Första benpasset i denna fas, denna omgång, sjukt pass blev de, kommer hem, dyngsur, skakig,öm, och nöjd!! Ligger nu på soffan o fryser o ojjar mig! Få se hur mörbultad man är i helgen;)

Fredagsmys råder i detta hem, för Theo och Emma! Enl önskemål har jag dtekt glutenfria pannkakor, poppat popcorn, o de endasom jag fått, är 1 glas pepsi max, o äggvita!

Imon är de lördag, gymet öppnar först kl 9, o de bli då pw utomhus kl 7, tarmite sovmorgon! Senbli de aktiv vila vid lunchtid på gymet! Ingen styrka imon:) 1 pass kvar denna vecka, o det blir på söndag!

Trevlig afton!

Av mikaela severin - 21 augusti 2014 21:31

Åh vad jag har grubblat natten lång, åh va de tärt på mig, men jag kände o har känt sista veckorna, att stressen är en jobbig faktor, o den ska minimeras! Stressad kropp- är inga bra resultat i längden!
Har valt att med sorg lämna coach Anders ett tag, dels ekonomiskt, då jag behöver ha både en coach jag kan träna med o som styr kosten, som ser mig lite oftare, vilket ekonomiskt gör de omöjligt att vara kvar i Jönköping :( trist, jag vet ju att jag inte kommer kunna tävla på ett tag!
Så nu har coach Thom tagit över mig, så nu kör vi all in 110% o han har mitt fulla förtroende! Så nytt kostupplägg- bli deff, som inleds imon! o ja e redo!

Trött som ett as! Godnatt!

Av mikaela severin - 20 augusti 2014 21:00

Dagen började med gymet, cardio, sjukt skönt!
Lämnade Theoi skolan8,10, o lamig på soffan i nästan 45 min o laddadeför fixa sista ärendena för morgonen, hämta upp coach Thom, för ihop dra ett grymt bröst & axelpass! Vilket jäkla tryck, rejäl mjölksyra, kändes som ja skulle sprängas, fy faan! Grymt asså!!
Ser fram emot en bra höst, o nu en bra fas med lätta vikter, jävla massa reps, och superset, dags att utvecklas rejält nu!
Hade möte med familjeteamet i em, gick toppen, därefter har vardagen bara rullat på, vardagliga sysslor, matlådor laddade för morgondagen! O veckans sista pass imon, 7,30-15 sen fritt till måndag natt:)
Nuär de bedtime! Upp tidigt för cardio, o aktiv vila på kvällen!
Grymt!

Sussa gott!!

Av mikaela severin - 19 augusti 2014 21:51

Va uppe o körde mina 400 kcal på löpbandet imorse, pigg, nje, men de gick;) hem o käkade frulle o vecka lillfjant för skolan:) en sån där löjligt lång dag till skulle de bli med skola, fritids o kvällsförskola, eftersom de va kvällsjobb för mig även ikväll, men bästaste grannen haffade mig på skolgården, o sa hon kunde hämta upp Theo o samtidigt som hon hämtade sin grabb ( de leker privat, o går i samma klass o fritids) så han följde med dom hem o åt kvällsmat o lekte o borstade tänderna, sen kom han hem till Emma 19,30 o deckade bums:) underbart bra grannar!! O så skönt vi kan hjälpas åt:)
Så kommer hem o bara kan lägga sig direktt efter ett jobbigt arbetspass!
Har vatt så trött, sovit hela fm, idag igen, de enda jag gjort mellan är typ dammsugit o hängt tvätt!
Undra om de är dags o kolla till mina värden igen.. Brukar gå på energiförlust när kalium o natrium rubbas!
Börja bli nervös för morgondagen, ska träffa coach Thom för upplägg av nytt träningsschema, o så ska han få plåga bröst k& axlar, kommer ligga raklång halvt död på golvet, med en spyhink jämte!! Haha!!

Nu sova då!!
Möte vid 13 med, så liite o göra!
Känner mig lätt besviken i hjärtat! Sjukt trist!

Men man bli glad av alla positiva glada, spontana meddelande ibland, de gjorde min dag <3

Av mikaela severin - 18 augusti 2014 22:22

Idag lyckades jag verkligensova över min morgoncardio, va uppe, tog min morgondrink la mig 5 min på soffan, o somnade, vaknade 07,10 i panik, väckte Theo som skulle på första riktiga dagen i förskoleklass:) 
Lämnade en glad kille, o en mamma som på bägen till bilen undrade hur i hela friden tiden kangå såhär fort!! 
Dax för diverse möten, handla, o så mot gymet för sista passet i fas 3, tunga vikter!! Ryggpass blev det, slipat på chinsen, kört 100 kg marklyft! Allmänt nöjd, men gillar inte att min musarm är tillbaka, ajaj vad ont den gör! Men som bästa kiropraktorn säger, fortsätt träna, glöm inte tejpa, massera varje kväll o gör dina stretchövningar! De tar nån månad sen kommer de gå över som sist:) bara härda ut smärtan!! 
Jobbat 16-21 dessutom! Så bums i säng nu, Upp o köra cardio tidigt, väcka barn o lämna i skola! Sen ska jag vila på fm, yttligare ett cardiopasso sen jobb! Awesome! Ingen styrka imon, vila, för på onsdag drar nya fasen igång, lätta vikter !! O jag ser fram emot ett grymt pass bröst & axlar med grymma coach Thom, som jag tro kommer ta dö på mig rejält på ons! Ingen tvekan om den saken iaf:) 

Så god natt!

Ps, 90 kg på bilden...

 

Av mikaela severin - 17 augusti 2014 22:54

Jobbade ju natten som va, verkligen omställning, men gick hur bra som helst:) enda jobbiga, hade riktigt sjuk träningsvärk, fy faan, varje trappsteg ville ja skrika, varje gång ja satte mig på toa ville jag dö, o ja gick som en pingvin hela natten, skulle lätt kunnat tro om man såg mig endast bakifrån, att ja gade vsrt gravid, de va verkligen den stilen!! Va den sjukaste cykelturen hem någonsin, höll på dö o bara uppförsbacke hem, va inte kaxig vill ja lova!
Sov iaf gott mellan 8-12,30:) o hur taggad som helst för armpass! Så drog ner o bara gav mitt allt, 30 kg bicepscurl med stång, de bet rätt rejält, likaså bicepscurl med hantlar på 15 kg satt fint! Grymt bra pass blev de! Nöjd tjej!
Asså alla dessa tråkiga kommentarer som rullar in, anonymt, dom kan ju bara slänga sig i väggen, har man nått o klaga på , gör de öppet, eller håll åsikter för er själva, alla kan inte tycka om samma! Ja gillar vältränad snygg kropp! Men tycker ni inte de e snyggt, säg de på ett bättre sätt, än säga att man ser okvinnlig ut, ser ut som en mans kropp, att de fulaste som finns är o se blodkärlen.. O anonymt! Osv, ja dissar de! Ja satsar på vältränad snygg fit kropp, är ni avundsjuka, så palla er till gymet, o gör nått åt det! Jag går inte runt o dömer er för ni ha tjocka/smala armar! Alla är vi olika, med olika mål, olika livsstilar, thats it!
Nu säger jag godnatt, dags o ställa om dygnet, morgoncardio imon på gymet, och Theos första dag i skolan:)

Av mikaela severin - 17 augusti 2014 13:15

Planerna för helgen ändrade ju sig fort, ja som började med frukost som cheatmeal , o sen spagetti & köttfärssås te lunch, åh så få man rycka in på jobbet! Blir ju helomvänt för en annan, va ett tag sen man jobbade natt, men ja lyckades somna vid 3 tiden, o va uppe redan vid 18 igen! Hade även sovit måånga timmar på natten, så va helt ok! Allt medmat blev ju dock helomvänt, men bli till vända tillbaka, hur jag idag ska lyckas trycka ner alla mina 6 mål är ju ett fenomen! Jaja! Löser sig, sovit nu mellan 8-12,30, åh ja känner mig trots allt utsövd. Så bli ett gympass nu lite senare i em:) ska bara steka upp 2 kg kyckling med!!

Have a great sunday;)

Presentation


Hej!
Mikaela heter jag och är 31 år gammal och bosatt i Växjö.
Här kommer ni få följa med mig på min resa mot mitt mål, att tävla i Fitness..
o även få en inblick i mitt vardagsliv, kombinationen, hårt tränande, ensamstående mamma på 100%

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tränig

Kost


Ovido - Quiz & Flashcards