Alla inlägg den 16 september 2014

Av mikaela severin - 16 september 2014 21:14

Varför ska allt hela tiden missuppfattas? Träningen är ingen stress, morgoncardion är ingen stress, de är tillfällen jag faktiskt är lugn, focuserad, o bara är jag!
Min stress är på jobbet o i hemmet, frustrationen av att inte räcka till, oron i kroppen av att genomgå allt med Theodors problematik, stressen o oron över att han inte ska klara skola, att han inte få den hjälp han behöver, hans stora sömnproblematik, som gör att jag inte har någon egentid på kvällarna för bara ligga o slappa, eller kunna tänka på nått annat, att de kan ta 3 timmar o somna ett barn, aggressionsutbrott så fort inget är precis som han vill, kravet att han behöver konstant uppmärksamhet, behöva som ensamstående genomgå en ADHD utredning på egen hand, möten varje vecka med familjeteam som i olika dagliga rutiner, kommer o kollar hur han fungerar, för allt ska flyta, där ligger min stress, samtidigt somm jag oxå har en till hemma med ADD som oxå kräver endel i sin vardag, som heller inte kan ta hand om sig själv. Jag är bara en människa med mycket att sköta, hemmet städar inte sig självt, handla sker inte av sig självt, dessutom sliter man som ett djur i vården för få matkassan o ekonomin att gå ihop varje månad, oregelbundna arbetstider, dag, kväll, helg, natt! För mig är de guld värt, attsova vid 21, stiga upp 04-05, gå ut på en pw o njuta o rensa skallen, äta frukost i lugn o ro! Där är min egentid!
De är så jag orkar med min vardag!
Tidsbrist, bli ju endel prioriteringar, önskar jag hann träffa nån, hade värt på tiden, men de ha jag valt bort, sålänge de är som de är, om de nu inte skulle dyka upp nån som verkligen accepterar att såhär har jag de just nu! Tanken är ju att Emma får en lägenhet, o de har ju börjat rulla in lite erbjudanden, men tyvärr har hon inte vart bland de allra första! Men ja tror de kommer snart!

Jag lever hellre de liv ja leveridag, en livsstil som kräver lite, mensom får mig att må bra, än leva de liv jag hade, först anorexi i ungdomen, 42 kg, svimmade, låg inlagd, till börja medantideppressiva o gå upp 30 kg, må dåligt överminvikt, gick nerendel när ja fick Theo, men för 2 år sen stodvikten på 69,7 kg! Då va de nog! Ville inte börja kräkas igen, valdegå på en vlcd, 600 kcal om dagen, 12 v, gick ner 18 kg,va utepå minst 3 pw om dagen, vad visste jaom träning, till lasse på Hälsostudion haffademigo sa ja hadebrännt bort varje muskdl i kroppen, kollegorna undrade om jag va sjuk, va blek o hängig! Så jag tog lasses erbjudande o träna på prov, köpte 10 kort, vågade knappt va i lokalen bland alla biffiga grabbar olilla jag, asjobbigt o ja kände mig inte bekväm första passen! Men va hände, ja fastnade, de blev direkt ett intresse! O nu stå jag här! Med en bra coach! O ja ger mitt allt, där jamår som bäst:)

Nu sova! Pw innan jobb!

Presentation


Hej!
Mikaela heter jag och är 31 år gammal och bosatt i Växjö.
Här kommer ni få följa med mig på min resa mot mitt mål, att tävla i Fitness..
o även få en inblick i mitt vardagsliv, kombinationen, hårt tränande, ensamstående mamma på 100%

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tränig

Kost


Ovido - Quiz & Flashcards