Alla inlägg den 12 september 2014

Av mikaela severin - 12 september 2014 21:53

Ja då var de dags igen, jobbhelg på ingång! Inleddes med 15-20,30! Låter som ett glassigt pass va?! Sorry, så är de ikke! Att jobba i äldrevården, är mer slit än betalt! Förr, när man för 16 år sedan började jobba i äldrevården, så va de ett ganska glassigt jobb, man kunde sitta med pensionärerna i timmar, läsa, pyssla, spela spel, åka på utflykter o ha det riktigt mysigt, då gjorde sjuksköterskorna mer omvårdnadsarbete, vi hade ingakökarbeten, inga städ av allmänna utrymme. Bara tid med de gamla, idag, finns inga köksbiträden, städ sköts mestadels av oss, pappersarbeten, provtagningar, uppdateringar av papper dokumentation, register, osv ligger i uskans ansvar, medans sjuksköterskor mest dokumenterar.. O räknar narkotika! Visst har dom fått mer sånt o göra, men vi då? Demens finns de inga slutna avd för, de bor blandat på enheterna, vilket gör de stökigt o mer oroligt, o demens bli ju mer vanligt! Nu har jag ju inte hela tiden hållt mig i äldrevården, jag va 4 år i psykiatrin, ett boende för 40+ med scizofreni, vilket slet otroligt på en, lämnade de år 2005, o satte mig vid skolbänken, pluggade gick 1 år o tog studieuppehåll, o började som säkerhetskonsult, sen började jag på akutmottagningen, och kirurgmottagning! Kul som fasen men stressigt, valde istället åter igen äldrevården, fast nattjobb, o sen när jag tröttnade där, lämnade jag vården för jobba som linjeoperatör/ tappförare på Trensums musteri i Tingsryd, men åter 2007 tillbaka i äldrevården och på demensboende tills jag fick Theo 2008 och flyttade till växjö, hamnade en vända på hovslund, o sen på Evelid 2010! O där sitter jag idag!
Men nu blickar vi framåt, 17 okt drar PT utbildningen fart! O det är verkligen något ja vill syssla med!

För övrig har dagen flutit på, va på pw imorse, 5,6 km, o sen 40 min löpband! O vidare till Max Hamburgare med Theo och familjeteamet! Kaffe & cola zero till mig:) mys innan jobbet:)

Ikv, gick ett av mina frimål, nu finns bara ett o plockas ut, klart när anhöriga kommer o bjuder på glutenfri smörgåstårta för mamman fylmt 85, då är de svårt o säga nej, när lilla tanten försynt sitter o säger att du kan väl ta en liten bit! Du tål ju den. Så jag köpte ut ett frimål! Har bara 1mål o röra mig med nu i sep, då grabben fyller 6 bast 28/9 o ha redan önskat tacos:) bra val! Den går göra nyttigare:) då går de sista! Så nu e de hårt 2 v:)

God natt 4 ringer kl! Pw på ingång!

Presentation


Hej!
Mikaela heter jag och är 31 år gammal och bosatt i Växjö.
Här kommer ni få följa med mig på min resa mot mitt mål, att tävla i Fitness..
o även få en inblick i mitt vardagsliv, kombinationen, hårt tränande, ensamstående mamma på 100%

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tränig

Kost


Ovido - Quiz & Flashcards