Alla inlägg under januari 2014

Av mikaela severin - 7 januari 2014 21:08

Är märkligt hur förvirrad man bli såhär efter alla helger! Gått runt p
Och trott de vart onsdag hela dagen, men i em, då gick de upp ett ljus! De är bara tisdag!
Mötte Jennifer på gymet 9,30! Gott pass o idag var de bröst & armar!
Är rätt impad att ja ens pallade mig ur sängen idag, igår kväll kunde ja knappt lyfta ett glas! Ville typ skjuta mig! Har inte haft sån träningsvärk på evigheter! Aldrig mer vara ifrån gymet mer än 2 dagar!!
Käkade matlådan kall på gymet idag, åh drog sen mot Grand för spendera mitt presentkort! Va verkligen inte stort urval på kläder! Men efter nogrannt övervägande, så blev de ett par nya adidas löparskor, en adidas munkjacka, ett par jeans, en morgonrock & en ny badrumsvåg! Helt okej! 1050 spänn för allt! Är de rea så är det:)

Kl 15 hämtades en styck livlig unge, hann inte mer än hem försen barnen va jte & lekte! Skönt, lite disk och plock och laga matlådor!

Kl 18 kom min kusin Jesper på lite kvällsmys som avslutades med en fika på varma baguetter & grönt te! Dock endast te till mig, baguetterna fick Jesper & Theo äta! Jag har viljan, en stark sån, det är bara stå emot! Hur mycket man än vill ha den där varma nygräddade baguetten, så är de bara STÅ EMOT!

Soffläge en stund innan mina 2 ägg ska i magen:)

Av mikaela severin - 6 januari 2014 21:13

Imon är de på alla rutiner igen! Hur skönt som helst, dagis 9-15 för Theo! O en annan kommer in i rätt kost & sömnrutiner igen!
Idag har deslappats hela fm, och fram till 14,30! Theo har inte haft sug på ut i regnet han heller! Åkte till Hälsostudion och körde ryggpass och Cardio! Skönt! On satsar vi på bröst, och armar! Har träningsvärk i precis hela kroppen känns det som!

Fick höra ikväll att jag hade tjock mage av mitt barn! Visst är dom underbara de små! O ärliga dessutom! Bli till ligga i nu då:)

Ha en bra kväll! Har ingen ork att skriva i afton! Här ska kokas ägg!

Av mikaela severin - 5 januari 2014 22:59

Inte va de slut på helgen än inte, insåg idag att de är ju helgdag imon oxå! Suck! Börja bli trött nu, vill in i rätt rutiner med sömn,mat, träning, jobb & dagis!
Sovit som en stock inatt, har nog inte hänt på iaf 3 månader att ja sovit från 23-05,30 utan vakna en enda gång! Gick upp lagade gröt, la mig igen, vaknade av matklockan vid 9, gick upp åt, la mig på sängen med telefonen i handen, tänkte väckt Theo, men till min förvåning somnade ja tydligen om igen o vid 10,30 väckte Theo mig! Ingen bra rutin alls!
Låg o mös i sängen till 11,30 vid teven innan vi orkade stiga upp, då blev vi tvungna, kompisarna bankade på altandörren, åh så var de på att igen! Krig! Så slutade med att ja hamnade i sovrummet medans barnen rev halva hemmet! Allt va nedsläckt i det krigades med lysande svärd o pistoler! Jaja! Sålänge dom har kul så! Men vid två ställde ja mig och stekte pannkakor till barnen, och 15,30 avslutades lekandet!

Lämnade Theo en stund hos AnnaKarin, Janne & Lea, så blev en runda på gymet, lite axlar, mage och Cardio innan jag drog mig bort på kaffe:)

Theo har varit okontaktbar emellanåt, Ipad spel, kombinerat med raseriutbrott när han inte klarar barnorna i bilspelet! Dock har han hittat rätta tekniken nu!

Har ju sista tiden kört lätta vikter på gymet, åh efter varje pass är ja orörlig! Fifan! Imon bli de ryggslakt och cardio!!

Nu sängläge strax! Hoppas på få sova lika gott inatt! Ha en fin kväll :)

Av mikaela severin - 4 januari 2014 21:57

Tog en välförtjänt sovmorgon till 9,30,men va klart uppe en runda kl 7 o pimplade i mig gröt m äggvita, o ett kokt ägg, lite Bcaa & glutamine o en fitline! Sen somnade ja som en stock igen!
Blev gymet vid 11, i sista stund fick ja barnvakt! Körde ett intensivt benpass, och 30 min cardio på de! Så rätt nöjd!
14,30 började min 6 timmars ätardag, dvs äta fritt i 6 timmar, bytte ut lunch, mellis och middag, o ikväll 20,30 var de stopp! Hembakad pizza, o ris med oxfile och kantarellsås bev måltiderna, och mellis blev en liten bit äppelpaj, med vaniljkesella! 6 st godisbitar åkte ner efter middagen! Så mest fokus på kolhydraterna!

I m var Theos kompisar utanför o när Theo kom in igen, så hade han bjudit in 2 på äppelpaj... Tänkte bara ok, va gör ja nu?
Men med orden: mamma, du måste göra äppelpaj, du har ju hela kylskåpet fullt med äppel, jaja, 5min seare stod ja i köket! Kommer på fan, infenvaniljsås hemma, så fick ställa mig ochkoka ihop en egen! De gick ju de med! Jaha sen skulle barnen leka " krig" som dom kallar de! Jag var ivägen var ja än var, så fick snällt hålla mig i sovrummet! Lätsom en hel arme här! Men 18,30 va dom trötta, o blev hämtadeav föräldrarna!

Jag är måttligt trött o tänker krypa ner i sängen:)

Imonär ny dag och nya möjligheter! Gymet och ett axel & magpass väntar :))

Av mikaela severin - 3 januari 2014 19:33

Lyckades idag åtminstone stiga upp när klockan ringde, kl 05,30! Käkade frukost i lugn o ro och knallade in i duschen innan de var dags att väcka Theo, som för en gångs skull var lättväckt! Så redan 8,40 satt vi i bilen på väg till dagis! Åkte direkt ner till HS för träffa både Jennifer & Jennie! Blev ett bra bröst och armpass! Men återigen tycker jag att ja tappat mycket i styrka, har kört lätta vikter sen ett par veckor tillbaka! Nu gäller det bara hålla fast vid de viktefna o inte droppa ner mer!
Blev efter gymet en kaffe o pratstund på Askelyckan med Sofie! O av alla sofie ja känner va de en på jobbet:)

Vart en sväng på Atteviks då en lampa i lånebilen lyste, så de blev åtgärdat, o sen va det dagis för hämta busungen! Hann inte mer än hem försen grannpojken o han skulle leka! Jag slocknade 75 min på soffan då dom va inne hos han, va välbehövligt! Nu är även maten i magen och Theo har hittat skålen med chips! Själv håller ja tillgodo med pepsi max!

Tvättmaskinen rullar, ska bara renbädda sängen! Sen bli de soffläge!
Imon är ny dag, nya tag! 10 öppnar gymet och då är de kötta ben som gäller:)

Trevlig fredag:)

Av mikaela severin - 2 januari 2014 21:27

Detta året tycks h
Ju inte börja som jag vill, tro vi ha vart borta från rutinerna föör länge, klockan var ställd på 6, måste vart uppe i sömnen och stängt av den i andra sidan rummet, för 9,30 vaknade jag av ett telefonsamtal! Va bara till o säga Helvete, o ringa dagis som just va på väg o ringa mig eftersom Theo skulle vara där kl 9n o dom skulle ju på utflykt! Kl 10 va frukost nere o vi befann oss på dagis! Huuh! Jennifer kom och hämtade mig och de blev ett bra ryggpass! Känns att de blivit dåligt med träning över jul o nyår! Totalt död efter ett pass! O sen blev de pannkaka på nytt, ingen skjuts till Atteviks som ja trodde ja löst, så va bara traska, hungrig o skakis men gymbagen på axeln så blev de en promenad dit för hämta en lånebil i väntan på nya pärlan!!
Sen åter tillbaka i stress, landade hemma 14,15 för på 40 min hinna skura toan, dammsuga, skura golv, diska, hänga tvätten, äta middag o befinna sigpå dagis kl 15! För hinna hem så familjeteamet kunde komma! Men lyckades ju, men är ganska trött ikväll!! Huuuh! De återstår bara koka ett par ägg o sen sova! Imon är dagis kl 9, och gymet för mig! Bröst & armar imorgon;) åh så bli de en kaffe på Askelyckan efter de med fröken Sofie Ericsson, innan det är dags för hämta Theo och ha fredagsmys!

Ha en fin afton!

Av mikaela severin - 1 januari 2014 16:06

Gårdagen bestod av jobb 7.30-15,05 Ganska mysigt faktisk, god frukost, god middag o fika:) sen bar de av till Tingsryd direkt! Iklädd mjukisbrallor o osminkad! Ja vi hade bara mys med familjen! Mamma, båda systrarna och Jonas! O ja en snorig o sjuk jonas, halvdålig angelica, o jag va trött efter jobb, men blev ju mys i alla fall, 3 rätters! Toast skagen, oxfile m Hasselbackspotatis, kantarellsås, rödvinssås, sallad m feta och tzatsiki o till dessert hemmagjord glass m marängdroppar, kola och chokladsås & irish coffe! 3 olika sorters vin, o så skumpa! Inte mycket mat som gått ner idag, de tar emot! Känner mig bakis som fan trots de inte blev alls mycket egentligen! Så välkommen 2014, hård träning, noll alkohol, full fokus mot målet! Och rökfritt:) kommer bli ett otroligt år, har mycket att blicka framåt på:)
Så nu kör vi spikrakt mot målet:)

Åter på soffan hemma! Laddar för ett monsterpass på gymet, eftersom denna vecka gett mig 3 träningsfria dagar , så ladda vi nu 4 tuffa pass denna vecka:)

God fortsättning alla:)

Presentation


Hej!
Mikaela heter jag och är 31 år gammal och bosatt i Växjö.
Här kommer ni få följa med mig på min resa mot mitt mål, att tävla i Fitness..
o även få en inblick i mitt vardagsliv, kombinationen, hårt tränande, ensamstående mamma på 100%

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tränig

Kost


Ovido - Quiz & Flashcards