Alla inlägg den 29 januari 2014

Av mikaela severin - 29 januari 2014 20:16

Tränna asså, åh rackans va skönt de är efteråt.. Iaf oftast :) körde idag benpass, höll på kräkas, men avslutade med min timme på löpbandet, nästan full lutning hela timmen! Men fifan när ja klev av, kunde inte röra mig, satan i gatan vad rumpan värkte! Aldrig haft så ont i den! Ever!
Dom där 37 trappstegen upp och 43 ner på väg till bilen var hemska, ville lägga mig på mage på marken och gråta som ett barn! Åhså kommer man till bilen, o så har idioten ställt jämte så nära att ja fick ta andra sidan in o krångla mig fram! Höll på spy igen innan ja va inne i bilen!
Idag var både Jennie o Nenne på gymet, o jessi kom på en pratstund:) alltid kul, men jag är ju tyvärr inte överdrivet social på gymet, inte när de e benpass , då är de focus o hålla tempo!
Han. Hem en vända o duscha innan jag drog och hämtade Theo, för lämna han hos AnnaKarin o ta en kaffe innan de var dags för läkarbesök på gastromottagningen!

Domen blev såhär: INGEN gluten tack o lov!
Jag har min IBS i grund o botten! Men de som tydligen är problemet är kombinationen, att jag opererade bort min gallsten och gallblåsa 2006, efter de fick jag mer o mer problem med magen, de går varken med op galla och ibs äta fet mat, och när man inte har någon gallblåsa så lagras inte gallsalter o syra på sammasätt, i mitt fall så irriterar salterna mina slemhinnor i grovtarmen, fräter, och resulterar i diarreer på samma sätt som om du tar laxermedel. Vilket leder till uppblåst mage. Min tarm tar inte upp vätskan på samma sätt! Däremot tar jag tydligen numera upp näringsämnerna bättre än innan, mina b12 värden va kanon o alla andra oxå! De tackar vi fitline för, o enligt läkaren även glutamine, som kan ha en bra inverkan på mina tidigare inflammationer!
Dock är jag intorkad, därför några dåliga njurvärden, o de beror på kombinationen att ja inte tar upp vätskan lika bra, diareer och svettas på gymet, alltså måste jag ha i mig 2,5-3 liter rent vatten per dygn!
Vi gick även igenom min kost, kosttillskott och träning! För min del kan ja inte äta mycket bättre än vad jag gör idag, fettsnålt, och sunt, kosttillskotten va absolut inga problem, och träningen: hör o häpna, träna du hur mycket du vill , men vila 1 dag, i din situation med din stress på hemmaplan så är din egentid viktig, och om du mår bra o få njuta av något du tycker om så är det helt rätt! Din kropp mår bra o den tål de, de problem du har, kan inte bindas till träningen, du har bättre värden, bättre vikt, bättre rygg enligt journalerna, och du lever sunt och aktivt! Så kämpa du på! O minska stressen o njut!
Ska nu äta ett pulver för gallan o se hur de funkar, som han sa o skrattade, de binder upp lite vätska i tarmarna, men de är ingen Bulk haha!

Vet ni vad nu ska jag njuta på soffan en stund! Imon är full rulle, träning, möte, läkarbesök , åh åter möte! Iväg från 8,45 till 17,30! Matlådor är packade:)

Over and out:)

Presentation


Hej!
Mikaela heter jag och är 31 år gammal och bosatt i Växjö.
Här kommer ni få följa med mig på min resa mot mitt mål, att tävla i Fitness..
o även få en inblick i mitt vardagsliv, kombinationen, hårt tränande, ensamstående mamma på 100%

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tränig

Kost


Ovido - Quiz & Flashcards