Alla inlägg den 12 januari 2014

Av mikaela severin - 12 januari 2014 21:22

Ooops! Blev ingen blogg igår! Hade besök på kvällen, så va kl vips 2 på natten!

Igår blev som en vanlig start på dagen, uppe med tuppen och käkade frulle! Sen bara löpte de på, Theo fick åka med till gymet ( han ville själv) så gav de en chans att testa hur de gick! Han skötte sig super! Sprang inte uppe i gymet någonting! O jag körde både benpass & cardio!
Fick igår 6 timmars fritt ätande! Började dock hälsosamt! Saknat denna makalösa proteinkladdkaka med kvarg och hallon! Men sen blev de ju en liten bit Japp på de! Makalöst gott! På kvällen ville Theo ha tacos, men ikke jag! Så drog på med klyftpotatis, med morötter, rödlök k& champinjoner, i olivolja o in i ugnen, lite goda grönsaker & beasås & steaksauce! Mycket gott! Till desset en liten bägare Ben & Jerrys och några få godisbitar! Men man få ju lida för de! Uppblåst mage, och ett antal toabesök på natten! Resultatet... 2 kg vätska!
Skönt nu är de en vecka till nästa gång! O man får en hel vecka till grunna ut vad man vill äta, vad man saknar mest!
Alexander, en kollega på jobbet kom & joinade oss på kvällen! Alltid trevligt med lite sällskap:)

Idag var ja inte uppe försen 8 och käkade frulle, men somnade ju om igen o vaknade kl 10,30! Välbehövlig sömn! Lagat lite matlådor på de innan jag begav mig mot gymet! Kändes inte allssom motivationen fanns när ja åkte, känt mig som en liten rund boll ett tag o orkeslös i musklerna! Men några motiverande kloka ord av Thom , PT på Hälsostudion, så vände då allt, blev ett av de bästa armpasset på väldigt länge, vart styrkan & pumpet kom ifrån! De kan man undra, men de hjälper mycket när nån lägger några få minuter att bara prata och komma med kloka ord! Jag har aldrig dock tappat hoppet på mig själv, den finns där helatiden, jag kommer att ta mig till mitt mål, någongång! Motgångar har ja ju haft, sjukhus o diverse problem, men inga hinder i nuläget i alla fall!
Körde oxå vader & mage :)

Skickat över bilder till coach Anders ikväll, svaret blev... Trots 2 kg plus, såg ja tigtare ut än sist! Så nu hoppas vi bara på bra resultat den 23e:)

Nu bli de soffläge en stund innan sängen!

Här kommer receptet på proteinkladdkakan som jag lovat:

30 gr choklad protein ( vassle)
1 rågad tsk kakao
2/3 tsk bakpulver
1/2 msk stevia strö
1/2 dl vatten

Blanda allt i en microtålig skål. Micra på full effekt 25 sekunder, ha koll så den inte jäser över, låt sjunka ihop några sekunder och micra i 5 sek till:) servera med kvarg blandat med mosade hallon:) NJUT:)

Presentation


Hej!
Mikaela heter jag och är 31 år gammal och bosatt i Växjö.
Här kommer ni få följa med mig på min resa mot mitt mål, att tävla i Fitness..
o även få en inblick i mitt vardagsliv, kombinationen, hårt tränande, ensamstående mamma på 100%

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tränig

Kost


Ovido - Quiz & Flashcards