Alla inlägg den 8 september 2013

Av mikaela severin - 8 september 2013 12:14

Har inte haft en enda chans i världen att uppdatera mig, inte hunnit ens tänka på bloggeriet! Har helt klart haft en awesome helg i Stockholm:)
Började med en riktigt tidig fredag morgon, uppe medtuppen, mer eller mindre hoppade på väskorna för få ihop dem, men kl 07,00 befann jag migi alla fall på jobbet för möta upp kollegorna:) mot alvesta och på tåget mot Stockholm! Väl framme så va de incheckning på hotellet, o svira om för äta lite lunch, o ta en lång promenad ut till Gärdet för hämta ut våra nummerlappar inför loppet på lördagen! Givetvis hann vi med lite shopping också! Vidare mot hotellet för på kvällen ta en runda mot gamla stan, hittade dären jättemysig restaurang! Sen va de bara i säng och ladda upp för loppet, alltkämdes jättestabilt på morgonen, njöt av hotellfrukost, för mig gröt, ägg kalkon, keso, juice o kaffe:)
Kl 11.30 åktevi bussen mot området, käkade banan o ägg som mellis 2 timmar innan loppet, även åkte en kreatin ner! Boostade med en energi gel 15 min innan start, spyan satt i halsen, började undra smått va fan jag gett mig in på, jag har löptränat 4 ggr sista året, harinte kunnatför benhinnorna, o härstår jag med en mil framför mig, panikattack! Men närstartskottet gick så va dejäkla fart i benen, tills ja sprungit 2 km, höger Benhinna gav upp! Tänkte bara när jag övergick till gå att nu är de kört, men efter 5 min gång bet ja mig hårti läppen, va faan hände? aldrig ja gerej upp, hade dextrosol som vi fick, pillade i mig 1 st o fick energi som ett skott! Körde på men, i de största backarna valdejag gå!
Visste att jag hade 2 kollegor framför mig, när ja i full speta vid 6,5 km kom om en så kom tävlingsinstinkten! Nej Mikaela, ingen ska om dig igen, du har bara 1 framför dig, dock visste jag att jag inte ha en chans i världen att dra om ensom är ute o springer milen jämt! Men va värt ett försök! Vid 8 km började orken tryta rejält, bostade om med 3 st dextosol och koffein o kolhydrats dryck! 30 sek senare iväg som ett skott, zick zack mellan folket va det som gällde! Sista kilometern när alltfolk stod o trängdes o hejjade o skrek längs med gatorna så va motivationen underbar! De gick bara fortare o fortare, fick sån jäkla kick!
O i mål kom jag! Trodde faktiskt inte jaskulle dra in på under 1,15, men va i mål på tiden 1.06,37 Helt klartNÖJD! Jenny kom in först på tiden 1,05,02! så va ju inte långt borta:)
Kändes underbart ikroppen efter! I med en celsius, proteinbar o 1 liter vatten innan vi gick in o hämtade oss gratis skumpa i Nike tältet för fira:)
Blev på de 5 km gång genom stan tillbaka till hotellet! Sen vade baraduscha, göra sig redoförfira vilka fantastikta kämpar vi alla 7 varit:)underbart gäng!
Blev 3 rätters middag på Drottninghof, o avslutade kvällen på Stureplan! Kl 04,30 stängdesögonen o nu sitter man på tåget hem! Fantastiskt kul har det varit! Något jag verkligen vill göra om! Vilken kick!

När vi landat i alvesta sen är dehämta bilen på jobbet, hem och lämna väskorna o ner till Hälsostudion! Vatt träningsfri ett par dagar, o ätit o druckit gott! Så nu känns de i kroppen! Hem till min "livsstil" och mina matvanor:)

Status att få artiklen från City 24 tidningen skickad:) hoppas tidningen ligger hemma nu:) NU TJEJER tar vi över gymet:)

Nu avslutar jag här! Kommer ett bildhav istället:)

[Bild]

Presentation


Hej!
Mikaela heter jag och är 31 år gammal och bosatt i Växjö.
Här kommer ni få följa med mig på min resa mot mitt mål, att tävla i Fitness..
o även få en inblick i mitt vardagsliv, kombinationen, hårt tränande, ensamstående mamma på 100%

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tränig

Kost


Ovido - Quiz & Flashcards