Alla inlägg den 1 mars 2013

Av mikaela severin - 1 mars 2013 20:34

Började dagen med utbildning på jobbet, va helt ok! Blev en lunch på jobbet mer lr mindre kastade i mig maten halvkall en kokt laxfile, coscous o sallad, sen va de dra till gymet för genomgång av nya schemat, o körde första passet på de, rygg & triceps! Helnöjd, nya utmaningar;) så jäkla kul;) peppad till max! Sen blev de en snabbis till Grand o hämtade mina kalorifria mirakelnudlar i Lifebutiken;) så numera beställer dom hem till mig där när ja behöver så spar ja frakten på nätet, och dessutom ha alla medlemmar på hälsostudion 10% i butiken! Så numera handlas alla vitaminer o annat där:)
Sen va Theo o jag ute o cyklade men till att konstatera att cykeln behöver pumpas, så bli till leta upp pumpen oxå!
Mat har de lagats, Theo va fullt bestämd ikväll, de va bara pannkakor som gällde, o så fick de bli, sallad o kyckling till mig! Gjorde ju dessutom minipajerna som bra lunchalternativ att ta upp ur frysen innan lr efter träning när de bli tight med tider att laga lunch!
Theo o jag har myst till Askungen filmen ikväll, o Theo fick sina chips som vanligt på fredagen o jag tog en morot o en kiwi o en kopp Te;)
Imon kommer AnnaKarin o Lea på fm sen bär de av till Tingsryd till mor för lite mys till söndag:) längesen man va nere känns de som, o Theo ha tjatat hela kvällen nu om mormor:)

Nu ska vi mysa en stund till innan de är sovdags för sötungen;)

Trevlig Helg på er alla;)

Av mikaela severin - 1 mars 2013 20:04

Dela med mig av ett recept från kokboken muskelmat!

12 st små pajer :
Pajdeg:

1 dl mandel
2 dl grahamsmjöl
100gr lättkesella
1 msk flytande laktosfritt margarin
1 krm salt.

Fyllning:
200gr fryst bladspenat
100gr tärnad fetaost 3% fett
2 ägg
2 äggvitor
1/2 dl lättmjölk
Salt
Peppar

Kör mandel i matberedare, knåda ihop samtliga ingredienser till pajdegen.
Tryck ut degen i 12 st aluminiumformar o nagga, grädda i ugn 10 min i 225 grader.

Tina bladspenaten o krama ur vätskan, smula o fördela fetaost i formarna och spenaten.
Vispa ihop ägg, mjölk, salt o peppar o häll på äggstanningen tills formarna fylls!
Färdiggrädda pajerna i mitten av ugnen på 225 grader i 20 min!

Lycka till!

Presentation


Hej!
Mikaela heter jag och är 31 år gammal och bosatt i Växjö.
Här kommer ni få följa med mig på min resa mot mitt mål, att tävla i Fitness..
o även få en inblick i mitt vardagsliv, kombinationen, hårt tränande, ensamstående mamma på 100%

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tränig

Kost


Ovido - Quiz & Flashcards