Alla inlägg under januari 2013

Av mikaela severin - 12 januari 2013 11:53

Sitter med en kopp kaffe och 30 min rast på jobbet! Lagom sliten trots att jasomnade gott igår;) va värre att få upp skitungen idag, ruskigt kallt va de ute me!
Denna helgen tar ja fritt från gymet, endast Cardio hemma bli det! Behöver återhämta mig lite;) nästa vecka bli tuff, 5 styrkepass o 4 cardio!
Måste säga att börja träna är nog det bästa jag gjort! Sån kick man får, helt obeskrivligt! De tackar jag min PT på Hälsostudion för som efter tjat och BIA mätningar kickade igång mig;)
Ni kanske undra hur jag hinner?
Inte svårt, även en ensamstående mamma på heltid med jobb på oregelbundna tider hinner ändå med att träna, då borde väl ni småbarnsföräldrar som är 2 vuxna oxå hinna? Tycker bara de ha vatt mycket utsäkter från många, jag hinner inte, jag orkar inte, bla bla.. Men sluta GNÄLL då på att ni väger för mycket, lr att ni är klena, ni kan fan inte önska er muskler av tomten! Ut o kämpa för de! Så himla svårt är det inte! O de finns ju gym med barnrum & barnpassning! O ni tycker väl de se illa ut att ja släpa barnet till gymet flera dagar i veckan, han är inte med alla gånger o vissa är han, o många gånger träffa han nya barn han lär känna o leka med!

Av mikaela severin - 11 januari 2013 17:53

Idag är det 16 år sedan sjukdomen tog dig ifrån oss, saknaden är oändlig!
Du finns ständigt i våra tankar! För alltid älskad och saknad!

Av mikaela severin - 11 januari 2013 17:49

Somnade som en stock igår efter dubbelpasset på jobbet, dessutom fick ja jobba själv, trist o ingen kollega att prata med!
Vaknade imorse med fortfarande ömma triceps, kollade schemat o insåg att de va triceps o ryggpass idag så tog mina ömmande muskler med mej o kämpade igenom ett nytt pass!
Har haft Nenne, Jollan och Dylan på besök i eftermiddag, skönt att barnen leker så bra nu utan bråka som de alltid gjort innan;) nu har Theo o jag käkat kvällsmat, o nu myser vi framför DisneyChanel och Theo käkar popcorn;) ja håller mej långt borta från synden;)
Bli sängen tidigt ändå ikväll, bli jobb 8-15.30 imon!

Nu ska vi mysa vidare!
Trevlig fredag!

Av mikaela severin - 10 januari 2013 11:42

Sitter på jobbet med världens fetaste träningsvärk!! Huuha, lite osmidig e ja allt idag! Men de går ändå;)
Måste ju bara säga att Hälsostudion är stans grymmaste gym med den bästa service du kan tänka dej, och världens bästa och underbaraste personal!!
man får verkligen hjälp med allt man behöver, alltid lika välbemött av glad personal!
O så givetvis kommer man hem med grym träningsvärk nästa varje gång;)

Dags o jobba lite! Åter till bakningen;)
Där tog rasten slut!

Av mikaela severin - 10 januari 2013 11:42

Sitter på jobbet med världens fetaste träningsvärk!! Huuha, lite osmidig e ja allt idag! Men de går ändå;)
Måste ju bara säga att Hälsostudion är stans grymmaste gym med den bästa service du kan tänka dej, och världens bästa och underbaraste personal!!
man får verkligen hjälp med allt man behöver, alltid lika välbemött av glad personal!
O så givetvis kommer man hem med grym träningsvärk nästa varje gång;)

Dags o jobba lite! Åter till bakningen;)
Där tog rasten slut!

Av mikaela severin - 9 januari 2013 23:40

Pt passet var grymt, kämpade verkligen och gav allt jag hade! Känns i kroppen, va lite av mörbultad när ja kom hem! Men grymt skönt!
När vi kom hem kom Jennifer med barn;) trevligt, och så blev de lite fika o mys;)
Laddade upp för pass nr 2 på gymet, blev axlar, bröst och biceps! Bli förhoppningsvis fin träningsvärk imon;)
Under tiden va Per här och underhöll Theo, de hade varit på Mc Donalds och ätit kvällsmat, va lite tjurerier vid läggningen, men när vi pratat lite och han fått ur sig allt han ville berätta somnade han på 2 röda när jag stod o diskade!
Ha stått o fixat lunchlådorna till imon, blir dubbelpass imon, så frukost redan kl 6 hemma o mellanmål 1, lunch, mellis 2 och middag är fixad;)
Bjuder på en bild på mig o en på Dylan som jag fick gosa idag;)
Dags o nana lite!

Av mikaela severin - 9 januari 2013 08:47

Haft ganska fullt upp senaste dagarna! Måndagen bestod av jobb från tidig morgon till sen kväll, så hann ju inte med någonting, sömnen ha vatt lite si sådär, förstår inte varför ja måste vakna 10 ggr per natt? Bli tokig på de!
Tisdagen bestod av träning på fm, blev ett rygg och tricepspass o sen en timmes promenad innan de va dags för kvällsjobb och yttligare 60 min promenad på kvällen innan sängen! Lite mör i kroppen, men sitter nu och laddar för pass nr 1, frukost bestående av protein o ett par kalkon smörgåsar!
Har PT pass kl 10, o en känsla av ett hårt sånt;) sen få de bli en vända ikväll igen o köra axlar, bröst o biceps!
Får även lite besök mellan passen av Nenne, jollan och Dylan;) ikke fel det;))
Så bli nog en grym dag som vanligt;)
Förådet med protein är iaf påfyllt för 2 månader;)
Nu e det bäst att skynda på lite;))
Ha en fin dag;)

Av mikaela severin - 6 januari 2013 20:24

Blev ju 60 min promenad igår innan nattjobbet, o fifasen vilken jobbnatt, hamnade givetvis på de 3 magsjuke enheterna! Fullt ös hela natten! O så 60 min promenad hem imorse o vips så hade man vatt vaken 26 timmar!
Somnade gott men vaknade lika fort så vid 13 blev de 40 min på crosstrainen! O cidare ner till Hälsostudion för ett ben & magpass!
Älskade ungen kom hem från tingsryd ikväll o de blev lite mat och sen har vi byggt lego;) nu avslutar vi med en film i sängen;) rätt mör i kroppen och imon väntar jobb 7.30-21.00 vilket leder till träningsfri dag;)

Nu bäddar vi ner oss;) bjuder på en bild på vårat konstverk;)

Presentation


Hej!
Mikaela heter jag och är 31 år gammal och bosatt i Växjö.
Här kommer ni få följa med mig på min resa mot mitt mål, att tävla i Fitness..
o även få en inblick i mitt vardagsliv, kombinationen, hårt tränande, ensamstående mamma på 100%

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tränig

Kost


Ovido - Quiz & Flashcards