Alla inlägg den 13 maj 2014

Av mikaela severin - 13 maj 2014 20:16

Idag insåg jag själv mitt hemska humör här hemma sista dagarna! Jag är hela tiden irriterad på Allt.. Minsta lilla sak, bli skitstort! Vi ha suttit o diskuterat detta ikväll o kommit fram till att det började för 5 dagar sen, o självklart förknippar vi de med att ja tyckt de vart jobbigt med att inte kunna träna, jag ligger bara hemma, eller jobbar, vi går på varandra hela tiden, då jag vatt ledig mycket, sover ännu sämre än innan, för ja inte är fullt aktiverad på dagarna, snitt sovit 4 timmar per natt, vartenda morgon få ja utstå en spegelbild, av mig själv, så stor " tjock" har ja inte vatt på 2 år! Klart de känns o inte komma i ett par jeans, när man går runt i halvtajta mjukisbrallor, som innan i storlex xs höll på ramla av, de är inte rättvist! Ja ha kämpat som bara den, gjort allt i min makt, skött min kost, å så bara händer detta! Ja vet inte vadsom sker, ja vet bara att ja måste ner! Massor av fett! Åh ja hoppas de går undan! På fredag räknar ja vara tillbaka på gymet! Ja ha lovat mig själv ta det lugnt i början, men de måste hända nått! Ja är definitivt inte mig själv just nu! Ja kan utstå mycket, sömnlöshet, hårda dieter, tuffa träningsprogram man haft innan, men detta, att va från gymet,se mig bli större o större, de va inte meningen skulle ske! Jag hade skrikit av lycka om ja hade växt ur mina kläder , pga av muskler, men de vet vi ju att de inte är fallet!
Om mitt humör gått ut över någon av er andra, så ber ja så hemskt mycket om ursäkt!!

Blev riktigt förbannad på en dagisfröken på morgonen, ringde dagis 06,30 o sa som de va ja ska på möte med skolans rektor, pedagoger, bup, o lärare mfl, o sa att de är lättare att lämna Theo innanfrukost vid 7,30, så han få mat i magen till 100%, mötet började 8,15! Nä de fick ja minsann inte, de räckte med lämna 10 min innan! Förklarade lugnt o sansat att han har ju problematik med komma igång på morgonen, o de kan ta 1-2 timmar gör han o få i sig frukost, han är svårstartad på
Morgonen, o de vet dom sen innan! Då när vi va hemma 4 månader o han gick 9-15 på dagis, va de många gånger han inte fick i sig mat, trots han gick upp innan 7!
Hade inte brytt mig jättemycket om de, om ja visste att han skulle hinna med mellanmål! Men de lovade hon att de skulle han få! Kommer 9,30 o hämtar han, för vi ska ta oss till nästa möte, vilket ja oxå visste att vi inte skulle hinna äta innan! Kommer dit, fråga om han fått nått o äta! Nix, dom hade inte fikat ännu! Tog irriterat med mig Theo o gick ut gör klä han, då kommer dagisfröken ut med en halv smörgås, utan pålägg, o sa se här ska han få, jag gjorde iordning den innan fall han inte skulle hinna äta! Nej tack sa jag surt Mitt barn ska inte sitta o äta en liten smörgåskant, o dessutom inte i BILEN! Äter gör man vid bordet, i lugn o ro!
Kommer inte överens med denna dagisfröken alls! Då hon vid nått tillfälle när han kommit på morgonen o inte ätit nått, trots ja kämpat i över en timme, sagt att ja .. Allt beror ju på hur föräldrarna uppfostrar sina barn! Hon har ändå fått ta del av hans utredning och problematik!
En gång, ja då ville Theo ha med sig smörgåsen, till dagis, då vi gick de 300 m ner hemifrån, för han vägrade äta den hemma, o precis när vi skulle gå, så ville han ha den, o skrek för han va jättehungrig! Den gången kollade jag vad som hände om han nu kom med med en halv smörgås till dagis, ja va stressad o redan sen till jobbet, så förklarade läget, då fick han inte gå in på avd med smörgåsbiten, utan fick stå ute i grov entren med smörgåsen, tills han ätit upp den, förklarade att ja inte kunde stå där med han, då ja va sen, fick svaret, då få han stå här själv, ja ser ju ut genom dörren! Jajo de va ju bara 10 andra barn, o TÄNK om mitt barn istället skulle gå ut efter mig, eller rymma! Ja jo!
Något ja kommer ta upp med rektorn!
Vi åkte hem, o ändrade på mötet! Så de blev mat istället! O sen kom familjeteamet hit!

Nu tänker ja strax sova! Jobb 7,30-15.05 imon! Sen barnfritt till 19,30! Få se va man ska hitta på:)

Presentation


Hej!
Mikaela heter jag och är 31 år gammal och bosatt i Växjö.
Här kommer ni få följa med mig på min resa mot mitt mål, att tävla i Fitness..
o även få en inblick i mitt vardagsliv, kombinationen, hårt tränande, ensamstående mamma på 100%

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tränig

Kost


Ovido - Quiz & Flashcards