Alla inlägg den 2 maj 2014

Av mikaela severin - 2 maj 2014 22:36

Dagen tog visst en annorlunda vändning, vägde in mig imorse, 1 kg tyngre än förra veckan, trots ja som vanligt skött min kost till 100% kört morgoncardio o em cardio på dagar ja inte tränar ben, o passen ha dock kännts väldigt bra, ökad styrka o bra tryck! Men, när vågen ökar, o jag gör av med mer än ja stoppar i mig, så står de inte rätt till! Skickade surt iväg vikten till coach Anders, fick som svar, att ja behöver vila minst 2 veckor, då jag garanterat är jävligt övertränad! Inga styrkepass, ingen cardio, ingen förbränning alls! Lugnande skogspromenader om ja behöver avkoppling! Blev först chockad när ja fick svaret övertränad, men efter ha gått o tänkt under tiden ja arbetat, pratat med kollegor, så gick de upp ett ljus, ja är sjukt trött, ja sover dåligt, har konstant trötthet, utom på gymet.. Säkert pwo:n som gör mig piggare där, o ja har ju faktiskt vart på gymet ännu mera under sista 4 v när ja slutade röka, min kropp har stressat som bara den! Förmodligen haft ett katabolt tillstånd ett bra tag! Åkte ner till gymet för ta ett armpass som fick va sista på ett tag nu! Bra tryck! Kom in genom gymets dörrar o möts som tur är av PT Thom, den på gymet som alltid har nått klokt att komma med! Grym kille de! Efter en pratstund o ja fått höra av även han, att överträning säkert ligger bakom att ja gått bakåt i utvecklingen istället för framåt, då kändes de som de 2 bästa o klokaste människorna har talat, o båda har säkert helt rätt! Ja litar på Anders till 100%! Riktigt bra! Så glad att jag tagit hjälp av han! Åh så glad för att ja ha underbaraste vännerna, o alla " gymfreak " på gymet som stöd, inspiration o motivationskällor!
Applåder till er!

Nu ska jag försöka behålla ett lugn dessa två veckor, inte ersätta med massa annan stress, umgås med de personer som betyder mest, full focus på livet utanför gymet, ligga i soffläge som normalt folk på kvällen, istället för väga kosttilskott, tvätta gymkläder o packa väskor! Kändes ju dock o lägga undan alla träningskläder i lådan, är van vid bo i dom typ, men skärpning Mikaela, 2 veckor eller 3, de fixar jag:)

Trevlig afton

Presentation


Hej!
Mikaela heter jag och är 31 år gammal och bosatt i Växjö.
Här kommer ni få följa med mig på min resa mot mitt mål, att tävla i Fitness..
o även få en inblick i mitt vardagsliv, kombinationen, hårt tränande, ensamstående mamma på 100%

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tränig

Kost


Ovido - Quiz & Flashcards