Direktlänk till inlägg 20 april 2013

DIET!!

Av mikaela severin - 20 april 2013 21:31

ja , jag trodde ju vi skulle ta itu med lite muskler, men så bli de ikke längre.. Idag bestämde sig min PT sig för att sätta mig på diet!!!  woohooo sån koll på läget man har när de gäller de då = 0, så  va bara sätta sig i godans ro i eftermiddag, leta näringstabeller, räkana kalorier, kolhydrater, protein o fett.. 

Eftersom jag nu då ska lägga min på ett kaloriunderskott på minst 500 så faller jag ner på 1100 Kcal dagligen och hamnar på 173 gr protein, 35 gr fett och 45 gr kolhydrater per dygn, så va bara väga o räkna o laga som gällde idag, o sen bli de till att hinka minst 3 liter vatten om dagen!

Dessutom ska jag ner på 600 kcal på min vilodag, bli tuff dag, men i slutändan är all möda förhoppningsvis värt att! 

( LASSE..... jag hoppas du kommer med ett jäkla bra schema till mig nu när du satt mig på DIET )


Såhär kommer mitt schema att se ut ungefär: 

vid uppvaknade:

1 glas vatten

1 kopp kaffe

1 st HEAT

1 BCAA

E -Vitamin


Frukost:

Gröt på fiberhavregryn med kanel

1 kokt ägg

1 Vassleprotein

2 omega 3 kapslar


Mellanmål:

100 gr keso med kanel 


Lunch: 

100 gr kycklingfile alt 150 gr kokt fisk alt 50 gr nötfärs med quinoa eller råris samt broccoli


mellanmål: 

1 vassleprotein

1 HEAT


Middag: kycklingsallad ( 100grkyckling ) eller räksallad ( 150 gr räkor )


kvällsmål:

1 st 3 fas protein

5 st HEAT NIGHT

2st Omega 3 kapslar


På vilodagen blir de:

Frukost: Havregrynsgröt 1/2 portion + BCAA

Mellis: 3 fas protein

lunch 100gr kvarg

mellis: vassleprotein

middag: kycklingsallad

Kvällsmål: 3 fas protein.


För övrigt har vi hunnit med lite mera sysslor, som varit ute i fina vädret, o Theo har lekt med massa kompisar och jag har även stött på lite trevliga föräldrar :)


Nu dags för lite sömn... jobb 7-20 imon :) har dock 3 timmars rast på em, så bli ett Cardiopass på gymet såhär på 1a dietdagen :)


Bjuder på 2 bilder :) laddad för 57,5kg benböj :)


   





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mikaela severin - 14 maj 2015 00:20

Bloggen är flyttad till www.nouw.se/mitcie Fb connecten funkar inte här längre! Ses där:) ...

Av mikaela severin - 13 maj 2015 23:48

kod för att imoportera min  blogg till nouw 3122339123

Av mikaela severin - 12 maj 2015 00:27

Tråkigt nog bestämdes det ikväll att livstil2015 lades ner. Det är med stor sorg och chock för mig. Jag trodde på att de skulle funka. Men de visade sig va fel. Nu kommer jag lägga 100% focus på denna bloggen och jag hoppas att ni fortsätter följa ...

Av mikaela severin - 10 maj 2015 02:21

Sen min födelsedag har det vart fullt ös här! Därav inte hunnit blogga. Det har vart valborg som inte va mycket o fira, då man jobbade såklart, men en mysig stund vid elden blev det med mitt fina hjärta. Har ju majbrasan 200 m från dörren, väldigt sm...

Av mikaela severin - 28 april 2015 10:29

Har i princip jobbat o jobbat o tränat sen i fredags, inte hunnit vara hemma många timmar, men träningen ger ju resultat :) Dessutom mitt i allt fyllde jag ett år klokare igår, dock jobb och träning men blev överraskad med presenter så fort jag kom...

Presentation


Hej!
Mikaela heter jag och är 31 år gammal och bosatt i Växjö.
Här kommer ni få följa med mig på min resa mot mitt mål, att tävla i Fitness..
o även få en inblick i mitt vardagsliv, kombinationen, hårt tränande, ensamstående mamma på 100%

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25
26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tränig

Kost


Ovido - Quiz & Flashcards