Alla inlägg under maj 2013

Av mikaela severin - 14 maj 2013 19:48

varför i hela friden sover jag ikke om nätterna, kan gå o lägga mig dödstrött, för efter 1 timme vakna o bara ligga o snurra? bli galen snart, 1h o 45 min sov jag inatt, snurrade och sprang upp och ner, o inte va de fullmåne heller så kan inte vatt de, nä hoppas jag får sova i natt, det behövs. 


Har jobbat 7-14 idag, gått bra trots tröttheten, men alltid är de nått som inträffar på jobbet, man kan ju säga att man absolut inte behöver oroa sig för att inte ha nåt o göra.. slöa är nåt som inte funkar! fullt hålligång!


Blev en tur till gymet direkt efter, kört rygg, kändes jäkla tungt denna gång, va knappt ja fixade de vikter jag körde sist, men lär ju bero på den långa jobbhelgen och sömnbristen, så bara att kööööra! skam den som ger sig. 

Trots onda benhinnor så klev jag upp på löpbandet, 15 första minuterna va pain like hell, bad mer lr mindre Smyht att skjuta mig! men efter 15 min så började de klinga av lite, o de blev totalt 30 min på löpbandet innan de va dags att köra till dagis o hämta hulliganungen:) har ätit kvällsmat och vatt på lekplatsen en stund, disken avklarad o nu väntar jag in tvätten oxå, tro nog att fröken Severin kommer slockna ganska tidigt ikväll. 


Imon laddar vi om batterierna för ett ben & magpass:) kommer förhoppningsvis bli awesome:)

sen bli de jobb 16-21 på de:)


ha en fortsatt trevlig kväll folket :)


 

 

Av mikaela severin - 13 maj 2013 19:26

Idag va verkligen en sjukt seg morgon, vaknade dock redan 7,30 o vid 8 va ja uppe, medans Theo bara sov o sov till kl va 09,15! va iofs ganska skönt o stiga upp o ta en dusch och äta frukost i lugn o ro, för sen va de minsann inte lugnt en sekund, teven på , mamma, gör de, gör de, gör de! NEJ idag gjorde ja fasen ingenting, han kan när han vill, nu är de minsann slut på detta, jag ska fasen inte göra allt, hämta vatten, klä på sig och leta upp sina solglasögon är sånt som han själv kan göra. ibland e jag för snäll, gör allt han ber om ibland, inte konstigt man bli helt slut ibland. 


började dagen med PT pass, axlar och mage, dock enligt mig va de dåligt av mig, orken fanns lixom inte efter helgens jobb, men jag tog mig genom det me, med en grym skön smärta i axarna! imon är jag väl orörlig. Tråkigt nog har jag åkt på ännu en benhinneinflammation:/ känns riktigt surt, men med nöd o näppe kämpade jag mig igenom 20 min på löpbandet i alla fall, jag hatar motionscyklar och jag hatar crosstrainer! hade jag skippat den där löpturen i veckan jag försökte ge mig på hade jag förmodligen inte haft lika ont nu! 

konstigt nog så när man lämnat gymet, då kom den där förbaskat bra energin givetvis, har hunnit massa hemma, 3 maskiner tvätt, lagat lunch, ätit, dammsugit, badat barn, vatt ute och lekt, lagat 13 matlådor som vägts upp, och ändå har jag energi kvar, dock har de ju blivit ett par koppar kaffe mellan varven:)


Nu har Theofisen lagt sig, imon bli de till stiga upp kl 5, så ikväll bli de faktisk sängen kl 21! jag behöver ta igen massa massa sömn från denna långa jobbhelg, o ladda för denna veckan oxå dessutom.

Dock har jag valt att skjuta upp veckan BIA mätning till nästa vecka, så kroppen min hinner komma i form, är svullen som bara den i hela kroppen, benen är just nu fyllda med vätska, små fina gropar o stasade strumpor! helt sjukt att jag periodvis ska ha det, mina prover va ju ändå okej förra månaden. börjar undra om det är mina kortisontabletter som just nu binder så mycket vätska.. tur ja inte ska ta dom mer på några veckor, sista dosen imon! 


imon väntar ett gött ryggpass:) woopa de gillas:) 


så godnatt kära vänner :)


 



Av mikaela severin - 12 maj 2013 21:54

denna helgen ha fan vatt en av de tuffaste på väldigt länge, har blivit mycket spring, mycket tankar och funderingar, ibland kan man ju undra hur man bli när man bli gammal, hur fort livet kan ta vändning, hur dagens sjukvård ser ut, ha fått uppleva en hel del utöver de vanliga, ska inte klaga på hur äldrevården ser ut, men vart fan e resterande del av sjukvården på väg? MAN KAN FAAN UNDRA ASSÅ! efter ett visst möte så fick man sig en tankeställare minsann! kan bara beundra oss inom äldrevården! vilket jävla bra jobb vi gör engentligen. 

Som tur e ha jag haft en jädrans bra vikarie i helgen, så jag är minsann mer än nöjd med helgens arbete!


en styck övertrött Theodor hämtades på dagis av en väldigt trött mamma, så nu är han nerbäddad, o snart är jag oxå det, imon är ledig dag, inleds av ett pt pass kl 11 då ska de köras axlar och mage:) sen bli de mys, lek o bus dagen i ända, bli till ladda om för 5 dagars arbete till, huuha! räknar dagarna till semestern nu! 


nä nu ska jag ta mina klot till fötter, svullna som bara den, har samlat vätska i helgen, som fan och laktos mage på de, känns super, svullen överallt, kan va glad om ja ens fått i mig en liter vätska på hela helgen, käften håller på klibba ihop, stress ? om man inte ens hinner tänka tanken på dricka annat än kaffe!


ha de fint!

Av mikaela severin - 11 maj 2013 21:55

fy fasen vilken tokig dag på jobbet, upp och nedvänt tooootalt, är mer eller mindre slutkörd i kropp och knopp, dessa jobbhelger har en tendens att verkligen köra slut på en, är de inte de ena är de det andra.. fy fasiken säger jag bara, hade behövt ett pass på gymet för driva ut lite ilska ur kroppen! Hann iaf upp till maxi på rasten i em, va tvungen o handla kvarg o sallad, o även en ny mascara, vattenfasta modellen är de enda som funkar under allegiperioden, så man slipper komma med mascara rinnande ner på kinderna, känns ju inge bra de! 


samma spurt imon då, 8-21, så bli bingen strax och se hur morgonen blir, söndagen bruka inte va rolig för stackars Theo :(


Ligger här o klurar o grunnar lite på sommarplanerna, att Norge är bestämt, o de bli det, men v 32 har ja inget bokat ännu, om de ska bli astrid lindgrens värld, eller ölands djurpark, eller tosselilla, ja, de få vi klura vidare på, nått kuligt få de ju iaf bli då:)


nä orkar faktiskt inte skriva mer i afton, trött som bara den, o imon ringer ju kl 05,30 igen, så sängen nu då!



Av mikaela severin - 10 maj 2013 22:15

japp nu har man en av helgpassen avklarade, jobbat 16-21 och nu återstår 8-21 imon och på sön, ser inte fram emot detta alls, så hoppas tiden springer iväg! sen är man ju bara ledig 1 dag o jobbar 5 till! USCH!


idag ställdes inga klockor på morgonen, kl 8 vaknade Theo o ville ha frukost, sen slumrade jag allt till på soffan till 9,15, då va de bara klä sig för Theo ville ut o cykla, kom dock på kl 11 att ja fortfarande inte ätit frukost, endast en protein när jag fixade Theos frukost, så kl 11,15 åt jag gröt o ägg samtidigt som jag lagade lunchen till Theo.


Lämnade Theo kl 13 idag, var dags för egentid ett par timmar innan jobbet, så blev ett pass på gymet.

såhär såg dagens pass ut:


Hantelpress lutande bänk 5 set

Hantelpress liggande 4 set

Vadpress stående 5 set

Vadpress sittande 3 set

Chrunches i hiss 4 set


Avslutade med 30 min intensiv cardio. 


kan ju säga att jag idag haft ännu mera pain i framsidan av mina ben, inte gått o nudda vid dem, kan ju säga att sittande vadpress fick nig att bita jävligt hårt i tungan för inte skrika av smärta! huuha!


Nu tänker jag ta mina ömma ben o sova.. 05,30 ringer uret!


Good night!

Av mikaela severin - 9 maj 2013 22:10

sa till mig själv igår kväll, märkligt, så hårt benpass o ja känner inte ett skit! de fick ja lida för när jag imorse fick rulla mig ur sängen och anstränga mig för sätta mig ner på toaletten! Damn vilken träningsvärk i benen, önskar de hade vatt mer i baksidan, men framsidan kills me, knappt kunnat gå på morgonen och nu ikväll! 

Men idag drog ja ner o körde armar, höjt alla vikter även där, kändes awesome, så imon får vi se hur de känns, då bli de 5e och sista styrkepasset för veckan, lite bröst och vader o massa cardio:) idag tog jag enbart 30 min på löpbandet, pain!


jobbat 16-21 ikväll, riktigt tufft jobbpass! men jobbat med husets mest rutinerade vikarie så gått som en smäck.


har inte så mycket att säga mer, så bjuder på en jävla massa EGO BILDER!


 

 

  '

 

 

 

   






Av mikaela severin - 8 maj 2013 21:38

vaknade imorse o kunde faktiskt knappt komma ur sängen kändes det som, sån grym träningsvärk i axlar och rygg, gick inte i många knop denna morgon, så blev en väldigt stressig sådan då Theo tjurade ihop totalt, för att " frostis"flingorna inte fanns hemma, försöker få han till äta vanliga cornflakes ist för massa söta flingor!


Landade i alla fall på gymet strax före 10, va ju PT pass idag, ben och mage var det dags för, o jag kan bara säga en sak, fy fan vad grymt!! har aldrig på ett pass svettats som en tok, hela jag var dränkt i svett o de pärlade sig och droppade från benen på mig! trodde aldrig jag skulle säga orden " din jävel och just nu i detta ögonblick hatar jag dig" till min PT! de e hårda pass, och han vet att jag vill till mitt mål, och oavsett hur tuffa pass o hur mycket blod, svett och tårar de blir så ger jag inte upp! sååå jag tillåter mig själv att säga detta för stunden! De är tur att jag har en hård PT och det bästa gymet med bästa personalen och bästa medlemmarna! kan köra mitt race, få hjälp , bli bemött på ett bra, vänligt och roligt sätt OCH jag kan skrika ut min smärta o köra in i de sista, sån motivation av bara sätta foten innanför tröskeln.


Blev bland annat:

knäböj

gående utfall med skivstång

benspark ( ett ben i taget)

lårcurl (ett ben i taget)

negativa lårcurl

benpress

kast med "medicinboll"

planka med touch

bergsklättraren

omvända fällkniven med bänk framför.


happy mee, hade ont en stund efter, men nu känns de inget:) kommer väl imon i guess!


jobbat 15-20.30 ikväll, gått kanon, o en mycket trevlig brevidgångare hade jag :)



Strax e det dags för bingen, bara plocka upp lite käk  tills imon! 

armarna ska få sig ett pass imon:)


 


Av mikaela severin - 7 maj 2013 20:50

Den där växtvärken fortsatten ju nästan hela natten på stackars Theo, vid 3 inatt så bad han faktiskt om alvedon själv,  väckte mig med en ynklig stämma: mamma, jag vill nog ha en alvedon ändå, men bara om du lovar vara försiktig! så en  supp och han somnade gott, jag kände mig dock helt slut imorse, ändå kunde jag inte sova mer när klockan blev 7,har jag väl vaknat när de är ljust går de bara inte somna om!


körde en vända till gymet , blev ett bra ryggpass, med ökning på allt. 

dagens program bestod av:

-Marklyft

-sittande rodd

-Latsdrag brett grepp bakom nacken

-Latsdrag smalt grepp med rep

-altenerande hantelrodd


och 30 min cardio ( 500kcal )



hade faktiskt grym träningsvärk i axlarna idag, märktes när man skulle sätta upp håret! känns underbart:)

Imon äntligen bli det PT pass, ben och mage blir de:) kommer bli awesome.. PAIN!


efter gymet va de hem o käka middag och hämta upp Sofie, sen åkte vi ut till Jennifer och barnen för bege oss till lekplatsen.. helt underbart väder, bli så glad och full med energi av solen:) sen när barnen lekt ett tag och vi ätit mellanmål gick vi hem till dom och lekte, blev inte så långvarigt dock, trötta barn! så drog om willys innan vi landade hemma vid spisen för kvällsmat, och Theo passade på att leka ute medans jag stod i köket, lite mat och han slocknade på 3 röda:)

Har i stort sett stått i köket hela kvällen, 5 matlådor klara , fisk och ris, o kött och quinoa, och nu står 1 kg kyckling i ugnen:)

Har precis slukat mitt kvällsprotein, så bli sängen snart, bäst att vara utvilad imon:)


Ny dag-nya möljligheter!

Presentation


Hej!
Mikaela heter jag och är 31 år gammal och bosatt i Växjö.
Här kommer ni få följa med mig på min resa mot mitt mål, att tävla i Fitness..
o även få en inblick i mitt vardagsliv, kombinationen, hårt tränande, ensamstående mamma på 100%

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tränig

Kost


Ovido - Quiz & Flashcards