Alla inlägg den 26 november 2013

Av mikaela severin - 26 november 2013 21:54

Ja vi få då många smeknamn nu, hänger ihop dagligen, ihopklistrade på gymet, och ofta likadant klädda, samma hårfärg o tränar för samma mål? Idag tog de ju prset, bara smsat varandra om att vi ses på gymet vid 9, blåda kliver in i svarta jackor med pälsluva, går in o börja klä av oss ytterkläderna, vi ser båda att vi har exakt likadana joggingbyxor, i samma märke o färg, när vi klär av oss dom har vi oxå exakta träningsbyxor i samma märke o färg, o när munkjackan dessutom åkte av, så hade vi likadana linnen i samma färg o märke?! HUR FAN lyckas vi ibland!
De enda vi inte ha gemensamt, när de kommer till träning o kost, är att hon har Tess som coach i Vaggeryd, och jag har Anders i Jönköping!
Ja jisses! Märkligt!

Började min dag med massa jäkla fasteprover hos Disktriktsköterskan, samma jag vart hos innan, jaha svarar hon, de bli inte lätt idag heller o sticka dig då?! Eh nä de bruka ju vara svårt så, tills ja drog av mig tröjan o la upp armen, men hörru, idag kan ja inte misslyckas, ehh nähe? Din träning gör mitt jobb enklare... Ehh jaha?? JA Mikaela... Nu ser jag dina kärl i allafall!! Huuh åh det räckte med ett stick! Tack gode gud! Kanske ska deffa inför provtagningar så slipper ja ju stickas sådär 10 gånger i onödan!

Blev frukost i bilen sen, kall havregrynsgröt med äggvita o kanel, de funkar alltid:) åh ett ägg på de! Sen va de till att möta upp Jennie, hade idag både bröst, biceps , mage o intervaller, så delade de på två pass idag, för ha mer engeri o återhämta mig mellan!
Blev glad o chockad idag, när någon kom fram o frågade mig rent ut hur allt går med Theo och hur ja mår, ena sekunden ville ja brista i gråt, andra sekunden blev ja så glad, för ja vet att denna person själv gått igenom allt detta. Åh även om de är jobbigt med utredningar, all press, såbeundrar jag mig själv numera varje dag, för varje dag är ett steg närmre förändring, vi gör nästan ett nytt framsteg varje dag för hitta något nytt att jobba med, det gäller bara bita ihop, känner mig redan så mycket starkare för var dag, att ja genomför allt detta. Tack alla ni som frågar, bryr er och finns här för oss, det värmer verkligen.

Körde direkt ut till Teleborg och familjen Petterson/ Carlqvist för vara barnvakt en stund, gått hur bra som helst!

Sen va det dags för pass 2 på gymet då, mage o intervaller, så nu är de ju gjort, åh Theo har kommit hem och somnat efter fått gå på McDonald o var hur nöjdsom helst med sin dag, var övertrött ikväll, men efter lite mys o gos i sängen somnade han så gott:)

Imon är dagis en runda för Theo, fortfarande bearbetning på morgonrutiner, min plan är gymet efter lämnat på dagis, ladda för grymt benpass:), sen ska ja hämta hem min sötlök redan efter lunch, o ta han o min siames ( twin) till min syster i Tingsryd för lite besök hos mor, fixa naglar o Theo ska få träffa mormor oxå, men mest glad över är han, givetvis för han få träffa Kroken, syrrans hund såklart, som även ja ska pussa massa på :)

Nu koka ägg! Börja bli riktigt trött på ägg, ännu mera står de mig upp i halsen med kyckling, broccoli och brysselkål! Huuh! Hoppas på någon förändring nästa vecka vid besöksöket med coachen!!

Trevlig kväll :)

Presentation


Hej!
Mikaela heter jag och är 31 år gammal och bosatt i Växjö.
Här kommer ni få följa med mig på min resa mot mitt mål, att tävla i Fitness..
o även få en inblick i mitt vardagsliv, kombinationen, hårt tränande, ensamstående mamma på 100%

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tränig

Kost


Ovido - Quiz & Flashcards