Alla inlägg den 12 november 2013

Av mikaela severin - 12 november 2013 14:09

Har inte orkat och inte hunnit blogga, har ju jobbat hela helgen, o i söndags när jag kom hem, så var jag inte människa vill ja ju lova, det är inte det minsta lätt arbete man har, trött både fysiskt och mentalt, kändes som man bara ville lägga sig under täcket och spendera 1 vecka minst där!
Men det är som det är! Deckade i alla fall fort, för igår på morgonen kl 06,30 var jag på gymet, passade på medans de andra två sov, blev ett gött rygg och tricepspass, och intervaller på det:) o hade sjukt ont i triceps på kvällen!!

Besiktigade bilfan oxå igår, handbroms o hål i ljuddämparen, ja de va de två felen, så få i alla fall köra 1 månad till, så hoppas få de fixat snarast, dags o hitta däck oxå kanske!

Blev iaf en bra lugn kväll i trevligt sällskap:)

Idag är jag iaf måttligt sliten, men nu står en fransyskastek i ugnen, 1 kg kyckling ska oxå in, ris, broccoli o brysselkål ska kokas! O allt ska ju vägas! O så har Theo givetvis fått mat:) ska bli gött med lite variation i matlådorna, av mina 6 dagars kycklingmål morgon och kväll, så få ja nu byta ut lite av målen, mot torsk eller magert nötkött!
Tvättmaskinen rullar, golven ska dammsugas, o gymmet ska erövras, idag väntar ett bröst, biceps och magpass:) underbart, o så intervaller såklart;)

Har fått fruktansvärt med kommentarer om varför jag tränar så hårt, hur jag lägger upp min kost,och träning, o varför ja går på diet när jag är smal.

När jag började träna, va syftet, stärka min kropp, o bli av med överbliven hud från min viktnedgång på 18 kilo, efter ett tag med bra resultat, och dessutom många roliga PT pass , så blev träningen rolig, en kick, en energikälla, och man märkte hur mycket bättre kroppen mår, jag har tex inte varit förkyld 1 enda gång sen jag började träna.
De ja va ute efter var ju att få en någolunda sommarform, o den lyckades jag ju sätta på plats, för första gången var de otroligt skönt att våga visa sig i bikini!
Men under den resan, så kände jag att jag ville fortsätta till en högre nivå, gymet bli som en drog, ett andra hem, är inte människa. Om ja inte få röra på mig o lyfta lite skrot!
Så tävla var de som kändes rätt, vilken tjej har inte drömt om en fit kropp? Jag har, o säkert många andra, men man ha ju alltid tänkt, de där kommer ja aldriglyckas med, men man kommer ju inte dit man vill, om man heller inte kämpar för de!
Sen är de ju lite kul att min farbror en gång i tiden har bodybuildat, kan han, kan jag, men ja tro nog att de räcker gott och väl med en fitnesskropp, bodybuildning är för killar!

Nu är jag i alla fall en bit på vägen, jag har en fantastisk coach, som ja tror kan driva mig långt, o jag hoppas nu bara att 2014 står jag där, luciapokalen såklart!
Kommer inte ge upp försen jag vart där, o tro mig, allt slit kommer va värt att!

Svaret på frågorna: ja jag är smal, jag gär på en diet i syftet att bränna fett, o bekålla/ öka i muskelmassa! Det handlar inte om att ja vill bli smalare, men fettet måste bort!

Innan la jag mina kostscheman själv, gick super o har vart lyckad deff i somras, men kände att jag behövde lägga över de på någon annan nu, träningen sköttes innan av min fd pt på gymet, nu styr jag den själv, med lite coaching uppifrån, just nu så försöker jag hitta de rätta för mig, de tar lite tid, men värt de:)

Träna 5 dagar i v, behövs under diet, behålla musklerna, o intervaller efter passet för bränna fett:)

Nu ska jag sätta mig med ett kostupplägg till en tjej som vill bränna bort några kilo:)

Så ha en fin dag & kväll :)

Presentation


Hej!
Mikaela heter jag och är 31 år gammal och bosatt i Växjö.
Här kommer ni få följa med mig på min resa mot mitt mål, att tävla i Fitness..
o även få en inblick i mitt vardagsliv, kombinationen, hårt tränande, ensamstående mamma på 100%

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tränig

Kost


Ovido - Quiz & Flashcards