Alla inlägg under december 2013

Av mikaela severin - 8 december 2013 17:59

Hostan tar dö på mig! Men inatt ska ja sova! Vatt o hämtat Cocillana Etyfin! Dundermedicin! Kostigt nog har ja ingen förkylning! Bara hosta o feber igår, men feberfri idag! Ja hoppas de håller sig så! Fick ja ingen feber idag, va de ok att ta en lättare pass på gymet imon! Hosta kommer ja förmodligen göra ett tag, har ju ätit antibiotika i 5 dygn! De märks att man gått upp i vätska i kroppen, har inte tränat sen i fredags morse, ätardag i fredags, o igår fick ja i princip inte i mig nåt, man kan ju tycka att man borde gå ner i vikt, men ikke, har plussat 3,6 kilo istället! Idag har ja dock fått i mig min mat! Känns bra de! Då e de på rätt spår!

För övrigt idag har inte hänt mycket, mysfrukost o Johanna på kaffe, sen har de städats, Theo har åkt pulka och lekt med grannen, nu bli de kvällsmat o film en stund;)

Ha de fint :)

Av mikaela severin - 7 december 2013 20:54

Vill börja med att tacka alla fina kollegor för en mycket trevlig kväll på Stars & Stripes igår, Musikquiz och god mat och härligt gäng som vanligt:) precis vad man behövde, hoppas dock ni hade trevligt på nästa ställe :)
Jag åkte hem då jag inte dricker och självklart hade ja kunnat, men går ju på antibiotika, o eftersom ja hamnade på jourläkarcentralen med min jäkla hosta idag, så är jag glad att jag inte gick vidare, är glad om jag sovit 10 min inatt utan hosta! Suttit i sängen o spottat slem hela natten! Urk!!

Gymet är ju bara glömma i helgen! Dags att kurera sig! Första gången ja är sjuk på 1,5 år! Så bäst o inte klaga för mycket! Hoppas ju denna gång att inte göra som sist! Hosta upp en spricka i revbenet! Huh!

Från de ena till de andra, GUD va kul att så många skriver hela tiden om hur grym jag är och en riktig motivation när de kommer till träning! Så jäkla kul att ni tycker de! De håller min motivation uppe ännu mera! Ni är så många som vill ha tips o råd hela tiden, kan bara säga, ni har påbörjat en jäkla kul resa bara av komma igång:) mitt tips, ge inte upp, kör hårt, en dos motivation och en jäkla självdiciplin, o man kommer långt!
De gäller tro på sig själv!

Ikväll har det bakats pepparkakor, o så mys till Julkalendern & Ronja Rövardotter:)

Min kusin Emma har nu flyttat ut efter nästan 4 v här, känns minsann tomt, Till och med Theo sa ikväll, mamma va tyst och tomt det är, tro du hon kommer tillbaka? Hmm mja, vi kan ju bjuda hit henne lite oftare, de höll han fullkomligt med om!
Men även om de är tomt , så kommer de bli rätt skönt att flytta in till sin säng igen efter 4v i Theos växarsäng, kan ju erkänna att min är skönare:)

Nu ska vi mysa lite till innan det är dags och krypa i säng!

Trevlig lördag :)

Av mikaela severin - 5 december 2013 21:28

Bra start på morgonen? Nä skallevärk allan! Nu häder de igen, nu är de på väg ur kroppen! Ge mig gift!!!! Faaan! Dags för huvudvärk 24/7 igen då!!

Blev en lugn morgon i detta hem, lämnade Theo vid 9, o så hem o slappa 1 1/2 timme innan de var dags för möte, följt av en lunch.. Gissa maten?! Nädå de va inte kyckling, de va torsk idag! Knallade bort till gymet, omotiverad med skallevärk, en Pwo blandat med kreatin och malto, o en bcaa med glutamin på de, o helsikke vilken grymt pass! De va flera veckor sen ja greppade hantlarna på 12 kilo i hantelcurl, o evigheter sen ja satte 4 bra set med dips, utan svära, o 50 kg pushdown! Äntligen!!
I'm back!!!
Mina biceps växer så de knakar, ändå lägger ja inte mycket focus på dom, mikaså mina trapz, har alltid fått höra att dom växer, o undrar hur ja gör? Inte ett smack, har aldrig tränat dom.. Dom kom på köpet!

I kväll har ja gjort pepparkaksdeg, inte röra! Hur bara ska jag klara mig till imon!! Ätardag på G! Känns konstigt o inte starta upp dagen med endast bcaa! Bli imon en frukost på bröd, och yoggi! Yum yum!
Ska även ut och äta med jobbet imon, så flyttade min lördag till fredag! Så bli gymet ändå imon, komhydratsladdad, lär nog gå bra de!

Nu bli de ägg, o sängen! Jäkla va Sven härjar, de blåser ju i alla fall:)

Av mikaela severin - 4 december 2013 22:06

Hur denna dag kunde sluta med så bra besked, de hade jag aldrig kunnat ana! OJ! Klappar mig själv på axeln idag!

Dagen började ju som vanligt, tidig frukost, dagis för Theo och gymet för mig! Benpass va dagens pass, åt pipsvängen de gick!! Tokig kan man bli, men när man står i smith maskinen, med 70 kg på stången, o få be Jesper om passa på mig i knäböj, då kändes de fan inte bra! Men bara fortsätta kämpa! Tog mig till både benpressen, bensparken, lårcurlen, knäböjen med viktskiva m " grodhopp" o vadpress, å så löpbandet på de, så va de ändå ok tillslut! Ja få ta igen att på benpasset på söndag!

Blev kaffe hos en kompis efter gymet, lite fix på de, matlådor att ta med på resan, kall havregrynsgröt m kesella pimpad med funligt appear och kanel! Yum yum! Äppelkaka!

15.00 styrdes kosan mot Jönköping för möte med min coach, Anders på Body Nutrition! Med plågsamma tankar på min förra BIA mätning som var urkass, så klev ja in totalt skakis o nervös, tänkte bara FAN, vad kan ja gjort för fel, o vad bli de för kassa resultat? Allt detta slit i köket, på löpbandet, hade de gett noll resultat?
När vi väl mätte, o Anders sa resultaten, så var ja tvungen tänka både 2 & 3 gånger, va nog fortfarande i chock när ja gick.. Oj vad bra de blev! Allt slit var ju värt att o nu kommer bara mer o mer motivation!
Ja jag har på 42 dagar fått bort nästan 5% kroppsfett, gått från 19,77% fett till 14,79% dvs 3,43 kilo fett är borta!! O musklerna, dom är kvar:) trodde fan inte de va så mycket!! Men nu kör vi på:) jävla va grym denna mannen är! Fast må säga att de är nog jag oxå:) för de är inte alltid lätt o ha 100% motivation i köket, och på gymet! Men vill man nåt, ja då få man oxå kämpa för de, och om det är värt det? Så klart fan det är !!!!

Hann inte mer än in genom dörren hemma, så är maten i magen och matlådor med kyckling, torsk & lax m ris och grönsaker tillagade.

Nu hänga tvätt innan de är dags att nana kudden! Men först koka ägg, och en Fitline:)

Obs! Om nån behöver lite gummihud, så har ja på lager:)

Av mikaela severin - 3 december 2013 20:11

Vaknade imorse svullen i käften, IGEN! O inte blev de bättre under dagen heller när de växer ut en böld i tandköttet sprängdfylld med var! I em gav jag upp o ringe tandläkaren, kunde fan inte vänta tills på fredag då jag hade tid!
Spenderat 1,5 timme i tandläkarstolen, fått 3 sprutor, blivit snittad med skalpell o nu jävligt ont! Säger nog sig självt, ja gillar inte tandläkaren! Avslutade en pencillinkur i söndags, o idag fick jag starta en ny dubbelt så stark!! Huuh!!

För övrigt har jag hunnit med möte på morgonen, en snabbvända till gymet, bröst & mage var på schemat! sen även hunnit med o lagat matlådor med korv-stroganoff till Theo! Snart dags för ta tag i disk, tvätt och en dusch innan sängen!

Denna elcig är räddningen!! Huuh, sluta röka är fan tufft!!!

Imon är ny dag, nya möjligheter, gymet, kaffe hos kompis, samt en tripp till Jönköping till min coach! Riktigt spänd är jag! Nytt kostschema, och förhoppningsvis träningsschema! Måste bara säga att han är riktigt grym på kost denna kille!

Trevlig afton!

Av mikaela severin - 2 december 2013 20:27

Då var det ny vecka och nya möjligheter! Ja vad kan man säga? Började morgonen med möte hos barnpsykologer na! Lyckat verka de som ( jag fick inte vara med ) men nu va de sista gången för Theos del, nu är de dagis & min del kvar. Så få man se hur de ska gå vidare.

Efter mötet blev de dagis en runda för Theo, o för mig gymet, om ja hade ett bra pass? Jodå en jäkla bra och intensivt ryggpass!
Marklyft 4 set
Breda latsdrag 4 set
Skivstångsrodd 4 set
Smalt latsdrag 4 set
Hantelrodd 4 set
Latsdrag rakt grepp 4 set
Lär kännas imon!
Träningsvärken från gårdagen börjar smyga sig på i benen, få väl se imon om man står på benen!
Jennie, hon körde ben hon, med spyhinken redo framför sig, har nog aldrig sett henne må så dåligt!!

Eftermiddagen har bestått av handla, städa, laga mat, o nu bli de soffan resten av kvällen!

Hoppas ni alla får en bra start på veckan :)

[Bild]

Av mikaela severin - 1 december 2013 21:15

Första advent redan, huh vad tiden försvinner iväg fort?
Igår blev ingen blogg, i detta hem hade vi fullt upp med julstädet hela fm, o fram till 14, hade min 18 timmarsfasta så städade bort hungern :) funkade ju rätt bra faktiskt:)
När de väl va dags för mat, så stod smörgåsarna som prio 1, hembakta osötade vallmofrallor, hur gott som helst!!
Sen gjorde vi oss redo för åka upp till Jennie för lördagsmys, de bakades kanelbullar, saffransnurror med vit choklad, och pepparkakor, så glögg o nybakat till fika satt som en smäck :)
Lagase även gourmet middag, ungsrostad potatis, sötpotatis, rödlök, morötter och champinjoner med olivolja och timjan, helstekt fläskytterfile i balsamvinäger och buljong, men grön sparris, hemmagjord tzatsiki, beanaisesås och sallad! Riktigt fint! Om man mådde bra sen? Nä gravid i månad sju och deckade i jennies säng efter några godisbitar på de! Huuh, finns fördel o nackdel med ätardagar! Kl 24 var vi hemma iallafall, deckade på 2 röda!

Idag blev det sovmorgon i alla fall, o i em har vi besökt farmor/gammelfarmor innan vi begav oss till julskyltningen! De där tycker ja inte är mycket att ha faktiskt, Theo köpte i alla fall en polkagris klubba!

Begav mig till gymet en vända efter, fördelen med kolhydratladdat dagen innan är att de fan i mig va tryck i benen! Så vikterna idag va ju inga problem o hålla! Även intervallerna gick ju bra! Ett lyckat benpass med andra ord! Har ikväll tvättat och diskat, o nu baka ja bröd till Emma!

Imon är full rulle på schemat! Möte kl 9 imon, samtal att ringa, och en ryggpass på gymet! Sen ska även matlådorna lagas på kvällen, full hålligånng med andra ord! Hoppas på få svar på nya proverna med, vill ju veta va fan som händer i kroppen! Huuh!!

Nä nu soffmys en stund!

Ha de fint:)

Presentation


Hej!
Mikaela heter jag och är 31 år gammal och bosatt i Växjö.
Här kommer ni få följa med mig på min resa mot mitt mål, att tävla i Fitness..
o även få en inblick i mitt vardagsliv, kombinationen, hårt tränande, ensamstående mamma på 100%

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tränig

Kost


Ovido - Quiz & Flashcards