Alla inlägg den 18 december 2013

Av mikaela severin - 18 december 2013 21:26

Började morgonen med frukost kl 06, dags o in i gamla rutinerna igen, kl 9 lämnade ja Theo på dagis o åkte med jennie till Hälsostudion, många har ifrågasatt om det är bra o rent ut sagt ok att jag tränar när ja nyss legat på sjukan! Svar: ja har blivit tillsagd av läkare att röra på mig, o jag har berättat att jag styrketränar 4-5 dagar i veckan, vilka kosttillskott jag tar, och vad jag äter, allt är ok med läkarna, o absolut inga problem att jag tränar direkt, hjärta o lungor o allt ser fint ut, mina värden är super, jag har inga infektioner, o ju längre jag håller mig borta från träningen, ju sämre blir min rygg, och min astma! Kunde knappt andas efter 10 min på löpbandet idag, lungorna kollapsar direkt när ja inte håller igång! Så slutdiskuterat detta! Hade läkarna sagt ja skulle vara hemma o att de fanns fara med träna, då hade jag väl självklart inte gjort de heller!

I em har familjeteamet vart här, blev ett bra möte!
O efter de hämtade jag hem barnet från dagis, o nu har vi bakat 2 sorters julgodis, tomteskumfudge, och vanliga chokladfudge! Duktigt gott, nu är de inget som rörs före julafton!

Som utlovat kommer receptet på tomteskumfudge här :

100 gr ( 1 påse ) tomteskum ( jag använde knäck tomtarna)
1 dl vispgrädde
50 gr smör
2 dl strösocker
100gr vit blockchoklad

Klipp tomtarna i små bitar i en tjockbottnad kastrull, blanda i grädden, socker, smör och låt smälta ihop på svag värme, när allt smält öka upp temperaturen så de kokar upp och sänk sedan och låt småkoka i ca 10 min, rör om då och då.
När de kokat klart, ta av kastrullen från plattan och rör ner den hackade chokladen, rör tills det smält, och smeten bli blank. Häll upp i en bakplåtsklädd form, ca 20x20 cm. Låt stelna i kylen en stund innan den skärs upp i bitar:)

Lycka till:)

Nu ska fröken snart sova! Imon blir träna, och möte! Och sen hämta min bil:)

Trevlig afton;)

Presentation


Hej!
Mikaela heter jag och är 31 år gammal och bosatt i Växjö.
Här kommer ni få följa med mig på min resa mot mitt mål, att tävla i Fitness..
o även få en inblick i mitt vardagsliv, kombinationen, hårt tränande, ensamstående mamma på 100%

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tränig

Kost


Ovido - Quiz & Flashcards