Direktlänk till inlägg 21 december 2014

3 dagars julledighet!

Av mikaela severin - 21 december 2014 23:36

Nu har jobbhelgen passerat! Tungt arbete, mycket stress, men avslutade helgen med ett härligt gapskratt ihop med kollegan! Tokiga gamla pensionärer har man! En sak säkert! Jag kommer ta med mig bestick numera :)
3 dagars ledighet väntar. Imon tar vi tag i att, julklapparna! Styr kosan mot Ullared med sis, och jennie, adam, Sannah, och Emmie! Matlådefix har jag och syster haft, pastasallad med kyckling, vägt o klart! Nära jul, o bäst hålla kosten fram till tisdag kväll!

Julen är fullt planerad nu! Tis fm drar vi till Tingsryd, dagen kommer bestå av matlagning, och kvällen, givetvis uppesittarkväll, med god mat o ett glas vin! ( bli nog inge vin för mig) godis, och bingolotto! Tradition hos oss! Maten är väl så långt från julmat de går! I år är vi samlade allihopa på uppesittarkvällen! Jag, Theo , mamma, mina båda systrar, farmor, och kusinerna Caroline och Emma! Julafton hos oss är tradition år efter år! Vi viker aldrig av! Frukost, skinkmacka, vem fan vill äta mer! Lunch kl 13, dopp i grytan med skinka, revben o saltkött, kl 15: kalle Anka.. Glögg, pepparkakor, saffransbullar, dumlekakor, och sådär tio olika sorters julgodis o kaffe! Kl 18: julbord delux.. Inget missas! Syltan o röbetssalladen äger!
Kl 19,30 tiden: jultomten!
Ca 20,30... Ris ala malta o skinkmacka!
Ca kl 22-23: ostbricka o vin, julgodis!
Ja vi äter o äter! Mår lika jävligt varje år! Man tar en liten bit av varje matbit, bli inte så mkt tror man.. Hmm! Så är de ikke!
För mig bli det åter på min kost redan juldagen, tänker inte låta bulken skena iväg för mycket! Nyår kommer ju oxå! Dock ska vi på annandagen på middag med hela tjöcka släkten! Men, ja för mig bli det matlådan med! Kändes ju aningen trist o meddela detta, då det är första julen på årtal vi samlas.. Men för minegna skull, så måste jag dra gränsen någonstans.. Köra varannan dag kostschema o varannan vanlig, funkar inte, dessutomäe de jag som far illa då min kropp inte riktigt fungerar som den ska, bli extremt vätskefylld på inget, försöker undvika akuten i jul! Både för den saken, och för magen, som oxå mår bäst av bra mat. Fett funkar ju inte för min mage! Senaste 3 åren har jag spenderat med spypåsen varje natt efter julafton! Trist men så är de:/

Nu sova! Upp om 5 timmar igen! God natt:)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mikaela severin - 14 maj 2015 00:20

Bloggen är flyttad till www.nouw.se/mitcie Fb connecten funkar inte här längre! Ses där:) ...

Av mikaela severin - 13 maj 2015 23:48

kod för att imoportera min  blogg till nouw 3122339123

Av mikaela severin - 12 maj 2015 00:27

Tråkigt nog bestämdes det ikväll att livstil2015 lades ner. Det är med stor sorg och chock för mig. Jag trodde på att de skulle funka. Men de visade sig va fel. Nu kommer jag lägga 100% focus på denna bloggen och jag hoppas att ni fortsätter följa ...

Av mikaela severin - 10 maj 2015 02:21

Sen min födelsedag har det vart fullt ös här! Därav inte hunnit blogga. Det har vart valborg som inte va mycket o fira, då man jobbade såklart, men en mysig stund vid elden blev det med mitt fina hjärta. Har ju majbrasan 200 m från dörren, väldigt sm...

Av mikaela severin - 28 april 2015 10:29

Har i princip jobbat o jobbat o tränat sen i fredags, inte hunnit vara hemma många timmar, men träningen ger ju resultat :) Dessutom mitt i allt fyllde jag ett år klokare igår, dock jobb och träning men blev överraskad med presenter så fort jag kom...

Presentation


Hej!
Mikaela heter jag och är 31 år gammal och bosatt i Växjö.
Här kommer ni få följa med mig på min resa mot mitt mål, att tävla i Fitness..
o även få en inblick i mitt vardagsliv, kombinationen, hårt tränande, ensamstående mamma på 100%

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8
9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tränig

Kost


Ovido - Quiz & Flashcards