Alla inlägg den 10 december 2014

Av mikaela severin - 10 december 2014 22:08

Hoppade upp 06,30, mådde kasst, magkramp igen, hoppas på att det inte är ett skov på väg igen!! Då bli jag måttligt ledsen, för just såhär vid jul har jag inte tid med detta! Förra året låg jag inne strax före jul, med en svullen buk, hjärtundersökningar, eftrsom jag dessutom samlade vätska, tarmröntgen o diverse skit! De va då jag fick min diagnos på min 6 e magsjukdom.. Tarmfickor! Lider nu bara av magmunsbråck, Reflux, bortopererad galla, IBS-D, laktosintolerans och glutenöverkänslighet ( pga IBS) och tarmfickor! Bra kombo! Mina tarmar kan dessutom inte ta upp vätska, vilket gör att jag nästan konstant är intorkad o har lågt blodtryck, resten av kroppen samlar vätska, jag förlorar Kalium och natrium lätt, pga av förlorad vätskemängd o kopiösa mängder vätska! Minimum 3 liter rent vatten per dygn! Jag får inflammationer i magen, bukspottskörtel, tarmar inflameras, levervärderna bli dåliga, och njurvärden som rasar! What a life! Ibland undrar man.. Varför jag? Har lärt mig leva med detta, men de är fett orättvist! Har ju redan ett ton allergier! Tackar dock för att mina ryggproblem försvann när jag började träna! Där spar vi in 12 piller om dagen, som va värkmediciner! Men, ge upp? Nä de finns inte i min värld! Inte när de kommer till träning heller, envis som synden, jag bara ska dit jag vill! Allt jag har bakom mig, har fått mig att växa, och bli den jag är idag!

Det blev en perfekt dag ändå idag, började med lussefirande på Theos skola! Så fina o duktiga, och Theo var stolt och nöjd! Självklart va det föräldrafika! Saft o pepparkakor för Theo, en enkel kaffe för mig:)

Begav mig dessutom till Johan på TM och bytte till vinterskor på bettan, va på tiden, de snöade ju idag dessutom! Däcken ligger nu förvarade på däckhotell, slippa asa skiten från Tingsryd vartenda eviga gång! Slutar ju alltid att jag få be gamle Per ta upp dom!

Har även bakat, 3 sorters julkakor! Saffransbkllar med vanilj, pepparkakor på hemmagjord deg, och dumlekakor, med dumlekolor som smakar pepparkaka! Jag har verkligen fått sätta mig på prövning, självdiciplinen satt där den skulle! Ingen åkte ner i min mage! Mer än stolt!

Hunnit chilla på soffan oxå, nästan så jag undrat om klockan stannat.. Är väl jag som är duracellkanin! Lixom hunnit med laga matlådor oxå! Kl 18 var jag på gymet, kört axlar & triceps! Mer än nöjd! Känner mig stark! Tack Thom, för du pratade min hjärna tillrätta igår, o dessutom såg till att jag är ruskigt orörlig! Jävla ben!!!

Som lovat, här kommer receptet på dumlekakorna:

200gr margarin
3 dl vetemjöl
1 dl strösocker
1 tsk bakpulver
24 dumlekolor ( valfri smak)
1 ask Noblesse orginal

Sätt ugnen på 200 grader.
Nyp ihop smör, socker, mjöl och bakpulver till en deg, och låt stå kallt i 20 min. Placera ut 24 st aluminiumformar på en plåt.
Ta fram degen och dela i 24 delar, rulla varje degbit till en kula o lägg i formen, tryck i en dumlekola i varje. Grädda i ugnen ca 8-10 min. Ta up plåten och lägg genast på en noblesse platta på varje så chokladen smälter, låt svalna, förvara sedan i kylen!

Lycka till:)

Presentation


Hej!
Mikaela heter jag och är 31 år gammal och bosatt i Växjö.
Här kommer ni få följa med mig på min resa mot mitt mål, att tävla i Fitness..
o även få en inblick i mitt vardagsliv, kombinationen, hårt tränande, ensamstående mamma på 100%

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8
9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tränig

Kost


Ovido - Quiz & Flashcards