Alla inlägg under februari 2014

Av mikaela severin - 6 februari 2014 22:16

Tog jt sovmorgon idag, i sådär 2 timmar, gick inte upp försen halv åtta o fixade frukosten! Bruka alltid äta typ 06, magen bruka skrika efter mat då, men bara sovit några ynka timmar inatt! Så ja orkade faktiskt inte!
Theo har haft fridag idag! Inget dagis försen imon! Men han tog ju längre sovmorgon!
Fina syster va här o lämnade av kroken på morgonen, så här har vi passat bäbis! Ja eller han e ju rätt stor o lurvig, men jävligt go!
Theo fick en liten chock när han öppnade sovrummet, godmorgon kroken sa han med halvöppnade ögon, för väldigt fort öppna dom o säga, jasså är du här på besök, va kul!
Så vi har bara myst hela dagen!
Idag va sån där kämpig dag, stod o lagade falukorv o potatismos, å så kommer de där suget, man vill bara frossa i sig all mat man ser! Mennädå på min tallrik serverades fisk, ris o broccoli!

Vsrit på Hälsostudion ikväll och kört ben & cardio! Om ja har ont? Japp! Känslan närmsta dagen... Hugg av mig benen!

Nu tänker ja koka ägg o sen sova! Imon kl 9,30 är de dags o ge axlar & mage vad de tål:)

Over and out

Av mikaela severin - 6 februari 2014 22:13

Tog jt sovmorgon idag, i sådär 2 timmar, gick inte upp försen halv åtta o fixade frukosten! Bruka alltid äta typ 06, magen bruka skrika efter mat då, men bara sovit några ynka timmar inatt! Så ja orkade faktiskt inte!
Theo har haft fridag idag! Inget dagis försen imon! Men han tog ju längre sovmorgon!
Fina syster va här o lämnade av kroken på morgonen, så här har vi passat bäbis! Ja eller han e ju rätt stor o lurvig, men jävligt go!
Theo fick en liten chock när han öppnade sovrummet, godmorgon kroken sa han med halvöppnade ögon, för väldigt fort öppna dom o säga, jasså är du här på besök, va kul!
Så vi har bara myst hela dagen!
Idag va sån där kämpig dag, stod o lagade falukorv o potatismos, å så kommer de där suget, man vill bara frossa i sig all mat man ser! Mennädå på min tallrik serverades fisk, ris o broccoli!

Vsrit på Hälsostudion ikväll och kört ben & cardio! Om ja har ont? Japp! Känslan närmsta dagen... Hugg av mig benen!

Nu tänker ja koka ägg o sen sova! Imon kl 9,30 är de dags o ge axlar & mage vad de tål:)

Over and out

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

Av mikaela severin - 5 februari 2014 21:19

Här går allt i full speta, från tidig morgon till kväll, idag var de jobbdax, 7,30-15,05! Dock rullade dagen på någolunda i alla fall! O de e skönt det!
Men så var de resten, direkt hem efter jobbet, byta om, packa ner lite mat, och åka mot gymet! Ingen styrka idag, 45 min löpband, mestadels gått, men prövat springa lite nu! O börja gå lite bättre! Va ju en lunginflammation innan jul som drog ner min kondition ordentligt!
Sen upp till sjukhuset med mat o choklad till mor min, syster ligger inne, så hälsade på där! Sen full speta hem o käka, för hämta Theo hos stödfamiljen, o hem o städa vid 20 på kvällen! O nu är de med klart! Soffläge en timme, sen sängen! Nu är jag trött! Imon är ledig dag, dvs mysdag med min fina unge:)
Dock bli de benpass & cardio på kvällen:)

Over and out!

Av mikaela severin - 4 februari 2014 21:28

Varit en ganska lugn dag, i alla fall halva! Ingen stress heller!
Tränade vid 9,30, bröst , mage och 1 timmes löpband! Gick ganska ok!
Bröst är inget favoritpass, men men!

Bli lite tokig när de kommer till den stora djungel av gym, är inne på byta, men frågan är, till vilket! Nordic är uteslutet! Vill inte ha mer parkeringsavgifter i stan, puls och träning har inte mycket fria vikter, olympen och medly är för mycket folk, sensia känns sådär, fördel är öppettiderna! Idrottkliniken, folk men verkar ha mycket hårda pass om man vill gå på de, gillar " buren" på I11 o de finns rejält utbud, o man kan träna på båda anläggningarna, men dom är stenhårda med kosttilskott osv.. Oavsett om de är lagligt! Men idrottskliniken är de gym de lutar åt, ev ett nödkort på 24 seven! Ja vi få fundera ett tag! Ja är ju fortfarande på Hälsostudion i alla fall!

Fattar inte varför jag varje dag runt 16-17 svullnar i magen som en ballong, även om ja inte vatt stressad idag alls! Tröttsamt! Ont få ja ju oxå vissa dagar!

Imon är de jobb 7,30-15.05, o sen hem en vända, för sen köra ett kvällspass på gymet! Kötta ben och cardio! Mer laddad än någonsin:)

Nu är de äggdax o sängen!

Over and out!

Av mikaela severin - 3 februari 2014 22:12

Idag har vart fullt ös sen 05.30, börja bli smått trött nu, startade med frukost 06, för ringa vårdcentralen vid 07! Kl 08 ringde dom upp, och kl 9 fick jag telefontid med läkaren! Så nu har läkaren ringt min handläggare på försäkringskassan, och kompletterat sjukskrivningen muntligt, så nu är de till att hålla tummarna hårt!!
Haft möte med familjeteamet oxå, ett samtal för min del, Theo var på dagis, o lika chockad blev hon när ja berättade vad som hänt, oxå pratat om tankar o känslor runt det, och allt från jobb till Theo o BUP! Skönt att prata med förstående människor!

Drog till gymet efter de, blev ett ryggpass som vanligt på måndagen! Och även 60 min cardio! Well done!
Sen har de varit kvällsjobb, haft brevidgångare, så vart helt ok. När ja tänkte efter har jag inte jobbat en enda kväll sen annandag jul! Kändes allt lite konstigt!

Nu är de sängen som gäller, bli gymet 9,30 för köra bröst, mage & cardio! Sen bli det städ resten av dagen! Fick ett ryck vid halv 10 imorse o sorterade ut alla skafferier, hittade ju en hel del i mina gömmor:)

Trevlig afton!

Av mikaela severin - 2 februari 2014 23:12

Dags för bingen, trött och orkar knappt blogga! Jobbat 7,30-15,30, skulle tränat efter, men bestämde mig för ta träningsfritt, när ja räknade på de hela har jag kört 7 dagar utan vila! Så är behövligt!
Har istället sysselsatt mig med koka potatis-broccolisoppa till Theo & Emma, o matlådor till imon till mig!
Har haft sjukt ont i magen ikväll, vatt orörlig, alla ekonomiska bekymmer osv.. Jaja! De ordnar sig nog! Trots all stress! Har fått en bebiesmage på köpet! SVULLEN!!
Imon är ny dag nya tag! Möte kl 11, gymet direkt efter o sen jobb, 16-21! De flyter på!
Veckans planer: jobba, träna och på torsdag pröva på ett crossfit pass! Hejja!

Nu sova! Igen..

Av mikaela severin - 1 februari 2014 22:15

Sovmorgon på en lördag? Nädå nädå! Frukost kl 06, soffläge, mellis, sen mot gymet! Ben , vader o mage & cardio! Om ja hade ont? Nädå! Hade fan ont sen föra benpasset, iaf i röven, de kände jag när ja skulle göra mina squats! Idag va dock snäppet mildare benpass än i onsdags, kör ett ganska brutalt, o ett lite mindre, eftersom ja bara hinner vila 3 dygn mellan de ena o 4 mellan de andra! Men blev ett bra pass, 4 set knäböj, 5 set benspark, 4 set enbens lårcurl, 4 set smal benpress, 3 set utfall mot bänk utan vikt, 3 set sumosquats, 4 set peeing dog! Där dog min rumpa! BOOM, o cardio på de!!
Satt fint med en portion kyckling o ris på de!
Handlat o donat lite i eftermiddags, blev en lite fika vid 4 för inleda 6 ätartimmar, Rheo bjöd in grannpojken oxå, blev varma baguetter med ost o gurka! Fifan va gött! Ja jag käkade nog fan 3 mini baguetter, tog 10 min innan magen bubblade o jala mig o vilade i 30 min!
Ikväll har vi haft mys, hemmagjord pizza, o så svirade vi ihop en glutenfri till Emma:) melodifestivalen och liiten gnutta godis blev det oxå!
Resultatet av vätska! Säkert förjävligt, ser uppblåst ut, men känner mig " tight" återstår o se imon!!

Nu är de bingen, jobb imon, så upp 05,30!
Mina små pensionärer har ju redan hunnit i veckan som gått, önska sig nygräddade våfflor till em kaffet, klart jag gör, precis som vanligt! Ja är för bäst jag!

Fortsatt trevlig lördag!

Presentation


Hej!
Mikaela heter jag och är 31 år gammal och bosatt i Växjö.
Här kommer ni få följa med mig på min resa mot mitt mål, att tävla i Fitness..
o även få en inblick i mitt vardagsliv, kombinationen, hårt tränande, ensamstående mamma på 100%

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22 23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tränig

Kost


Ovido - Quiz & Flashcards