Alla inlägg under december 2012

Av mikaela severin - 21 december 2012 19:48

Av mikaela severin - 21 december 2012 16:35

Började morgonen på gymet med en unge som inte alls lyssnade! Men blev ett ganska lyckat pass ändå;) trots träningsvärken innan! Sen va de bara dags att åka hem o laga middag, packa, hänga tvätt, hämta ut paket, handla, leverera julklappar o nu har jag precis landat i Tingsryd! Ikväll ska jag enbart fixa ischoklad! De e vad jag pallar! O koka till en laxbit o lite grönt till kvällsmat! Helt slut för tillfället!

Nu ska ja allt sluta ögonen en kvart innan ja börja dona!
Ha de fint!

Av mikaela severin - 20 december 2012 23:33

Dags o hoppa i säng efter en kvälls arbete! Kom hem 21.40 o nu ha man slitit med alla julklappar! Behöver nog lite skönhets sömn;)
Fick julklapp från jobbet, en stor gosig pläd, i 100% ull från klippans yllefabrik! O en jättefin skål i 30 års present ;) så nöjd så;)
Nu tar jag min värkande kropp te sängen! Gymet tidigt imon;) sista passet innan jul!

God natt alla;)

Av mikaela severin - 20 december 2012 12:47

Blev ett lyckat cardiopass o ännu mer lyckat när de mätte mitt midjemått;) 6 cm borta på 4 veckor;) well done;))
Nu sitter ja hemma, möten inställda pga misstänkt magsjuka på jobbet! Not nice!! O jobba ska man ikväll;( jaja! Bara hålla tummarna nu att man håller sig från skiten under jul!
Iaf Theo!
Ska fixa till lite mellis som ska med te jobbet, och slå in lite julklappar;)

Ha de fint alla;)

Av mikaela severin - 20 december 2012 06:03

O jag har vaknat med träningsvärk i mage, rumpa, baksida lår och axlar! Fint detta! Tur de enbart bli Cardio på gymet idag!
Men först e de dax o besöka dietisten
O se vad hon har att säga, är ju angående laktosintoleransen jag ska dit!
Sen rulla dagen på med möte 13 nästa 14 för sen jobba vid 16 sen är man hemma o fått bbarnet i säng runt 22, då antar jag att det bara är att slå in julklapparna! Någon som vill låna mitt schema idag?

Dags att ösa på!

Av mikaela severin - 19 december 2012 13:36

Så känns de lite i magmusklerna! Lättnad över ha ont, galet men skönt;) då vet ja de händer nåt;)
Nu är matlådan fixad för jobbkvällen, kokt lax , blomkål, broccoli och avokado keso o solroskärnor! Yum yum! Ska slänga i mej en proteinfluff nu innan ja drar oxå är tanken;))
Måste bara säga att Hälsostudion är stans grymmaste gym och med bästa och grymmaste personalen!!
Nån som vill ta över ett 4 månaders träningskort på friskis o svettis så hojta till, är för tillfället fryst! Säljer de billigt;)

Puss o kram alla fina;)

Av mikaela severin - 19 december 2012 08:51

Frukost i magen! Havregrynsgröt med äggvitor o linfrön i;) toppat med kalorisnål lingonsylt.. Blärk tycker ni nog! Jag säger gott!
Dags strax o bege sig till gymet! Ännu ett styrkepass väntar, gårdagens gav enbart minimal känning i magen, så pressa på lite till idag då! Imon när jag inte ha Theo med mej bli de fokus på löpbandet! Ett Cardio pass behövs emellanåt! Speciellt när jag denna vecka kör 4 dagar i rad! Sen bli de jul ledighet några dagar! 2/1 börjar den nya tufffa träningen som innebär 3-4 pass i veckan varav 1 PT träning! Kommer bli skitkul o bra resultat;)
Målet 2012 är uppfyllt, de va ju 15 kg viktnedgång ( blev 18 ) . 2013 sätter vi snygg kropp o ett 6 pack på magen!
Nä nu sluta vi drömma för mycket! Nu KÖÖÖÖR vi!! O se vart vi hamnar;))

Av mikaela severin - 18 december 2012 21:16

5 äggvitor
250 gr lättkvarg
1 dl dinkelmjöl
1dl psylliumfrön
1 msk fiberhusk
2 tsk bakpulver
1 tsk salt
1/2 dl linfrön
1 tsk kanel
1/2 tsk kardemumma
1/2 dl solroskärnor
Pumpafrön att strö på.

Vispa äggvitorna och salt till hårt skum, blanda i kvargen, blanda alla torra ingredienser utom pumpafrön och blanda i! Klä en brödform med bakplåtspapper och i med smeten! Strö på pumpafrön. Grädda i mitten av ugnen på 175 grader i 50 min,
Obs! Brödet bli väldigt kompakt! Skär ej försen det svalnat ordentligt!

Presentation


Hej!
Mikaela heter jag och är 31 år gammal och bosatt i Växjö.
Här kommer ni få följa med mig på min resa mot mitt mål, att tävla i Fitness..
o även få en inblick i mitt vardagsliv, kombinationen, hårt tränande, ensamstående mamma på 100%

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<<
December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tränig

Kost


Ovido - Quiz & Flashcards