Alla inlägg den 18 december 2012

Av mikaela severin - 18 december 2012 21:16

5 äggvitor
250 gr lättkvarg
1 dl dinkelmjöl
1dl psylliumfrön
1 msk fiberhusk
2 tsk bakpulver
1 tsk salt
1/2 dl linfrön
1 tsk kanel
1/2 tsk kardemumma
1/2 dl solroskärnor
Pumpafrön att strö på.

Vispa äggvitorna och salt till hårt skum, blanda i kvargen, blanda alla torra ingredienser utom pumpafrön och blanda i! Klä en brödform med bakplåtspapper och i med smeten! Strö på pumpafrön. Grädda i mitten av ugnen på 175 grader i 50 min,
Obs! Brödet bli väldigt kompakt! Skär ej försen det svalnat ordentligt!

Av mikaela severin - 18 december 2012 18:35

Att jag e trött just nu! Hållt igång sen 7,30! Först frulle, gymet, för hem laga middag o spendera 3 timmar till göra julgodis, bada barnet, dammsuga, hänga tvätt, baka bröd laga kvällsmat så e ja ganska slut! Tänker natta Theo kl 19,30 sen ta en dusch o krypa under täcket! Funderar på dra te gymet o köra ett pass imon! Återstår o se om man pallar bara!
Trodde faktiskt ja skulle ha ont idag efter ha kört nya magövningar men ikke de , inte en ömmande muskel! Få bli hårdare imorgon! Så e de med att!

Ha nu en trevlig kväll alla;)

Av mikaela severin - 18 december 2012 08:53

2hg sötmandel
2hg socker
2 hg smör
2ägg
25 mariekex

Mixa mandel, mariekex och socker i matberedare. Häll i äggen och smält smör o mixa ett par minuter. Klicka ut i ca 18 aluminiumformar. Grädda ca 12 min i 200 grader. Smält blockchoklad och pensla på när dom svalnat, strö på lite cocos eller strössel!

Farligt goda kakor sägs de! Har ej smakat då ja inte tål mandel;) men uppskattade när jag bakat dom;)

Av mikaela severin - 18 december 2012 08:48

250gr lätt kvarg
2 ägg
1 dl Grahamsmjöl
1 dl dinkelmjöl
1 tsk bakpulver
1/2 tsk salt
1 tsk kanel
1 dl solroskärnor
1 dl krossade linfrön
1 dl pumpakärnor

Rör ihop alla ingredienser utom pumpakärnorna, bred ut på ett bakplåtspapper , alt klicka ut till 6 bröd! Strö på pumpakärnorna, grädda i 225 grader ca 12 minuter
Obs! Brödet är väldigt mättande!

Av mikaela severin - 18 december 2012 08:43

Ja man har ju i alla fall sovit som en prinsessa efter gårdagens traskande i Ullared! Nu ska man bara ta o få upp Theo så vi kan åka till gymet en runda;) antar att de bli hård träning idag när bossen befinner sig där;) tanken är pressa hårt o öka vikterna idag:) startat upp dagen med havregrynsgröt o äggvitor i mängder!
Sen e de väl bara hem o städa och göra julgodis som står på listan! Bli väl Fudge och ischoklad i alla fall!

Slänger upp lite recept i ett nytt inlägg, efterfrågan på kondiskakorna jag gjorde i helgen samt brödet;)

Puss på er!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej!
Mikaela heter jag och är 31 år gammal och bosatt i Växjö.
Här kommer ni få följa med mig på min resa mot mitt mål, att tävla i Fitness..
o även få en inblick i mitt vardagsliv, kombinationen, hårt tränande, ensamstående mamma på 100%

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<<
December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tränig

Kost


Ovido - Quiz & Flashcards