Direktlänk till inlägg 28 maj 2014

Hejja hejja!

Av mikaela severin - 28 maj 2014 19:53

Idag äntligen, drog de igång! Startade min morgon, med morgoncardio! Dock i ett lite lugnare tempo än innan! Men 30 min, o ja kortade ändå av rundan lite, de kändes helt underbart! Bli mycket piggare, o de känns bättre att åka o jobba, när kroppen fått röra på sig lite!
Dock kan ja rätt ut säga, mitt arbete är grymt stressigt! Arbetsstress är nog en av den värsta stress du kan utsätta kroppen för, o ja undrar varför i hela friden, man måste utsättas för de, men i dagen samhälle handlar ingenting om människans värde, enbart pengar! O de gör så ont i hjärtat, att känna sig otillräcklig och maktlös! O så är de nog på de flesta ställen tyvärr, både undersköterskor o sjuksköterskor utsätts för enorm stress, alla vårdarbetare! ( givetvis andra yrkesgrupper oxå) men o jobba med människor, borde ha mer värde!
Hur kroppen reagerar, är fruktansvärt! Blodtrycket, hjärt & kärlsjukdomar, bukfetma, rubbningar i ämnesomsättningar, mineralbrister, depressioner, sömnlöshet, utbrändhet.. Listan kan göras riktigt lång! Det är fruktansvärt! Vad lever vi för värld egentligen! Vi få inte ens besöka en vårdcentral när vi är sjuka, vården är ursel! Bara vetskapen av att man inte bli omhändertagen när man är sjuk, är nog stress! Vi få inte ens ersättning för vi är sjuka, för vi är på väg o bli utbrända, du ska i stort sett vara invalid för få ersättning av försäkringskassan!
Nog om de!

Efter jobbet blev de möta upp Jennie på Actic, pass 1 på nya upplägget.. Nämligen rygg! Blev ett bra pass! Vi körde faktiskt igenom de lagom fort! Ingen lång vila mellan seten, hela ryggpasset inkl 10 min cardio före o efter, lågpå 70 min! Heelt ok för 6 ryggövningar!! 20 min under vad vi få köra!
Så stor klapp på axeln till oss! De gjorde vi bra! Imon är aktiv vila, dvs cardio! Begränsad till vad vi fått på schemat! Så! Nu kör vi! Ses på löpbandet kl 11 imon:)

Är ledig imon! O de ska bli nått så sjuuukt skönt! Behövs verkligen! Iaf kroppen behöver de, efter sängläge i måndags, jobb igår o idag, o jobb på fredag på dagen!

Nu ska ja inte soffläge en stund! Emma är på dubbeldejt m middag o bio, Theo somnade som en stock! Kvalitetstid nu!

Ta hand om varandra!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mikaela severin - 14 maj 2015 00:20

Bloggen är flyttad till www.nouw.se/mitcie Fb connecten funkar inte här längre! Ses där:) ...

Av mikaela severin - 13 maj 2015 23:48

kod för att imoportera min  blogg till nouw 3122339123

Av mikaela severin - 12 maj 2015 00:27

Tråkigt nog bestämdes det ikväll att livstil2015 lades ner. Det är med stor sorg och chock för mig. Jag trodde på att de skulle funka. Men de visade sig va fel. Nu kommer jag lägga 100% focus på denna bloggen och jag hoppas att ni fortsätter följa ...

Av mikaela severin - 10 maj 2015 02:21

Sen min födelsedag har det vart fullt ös här! Därav inte hunnit blogga. Det har vart valborg som inte va mycket o fira, då man jobbade såklart, men en mysig stund vid elden blev det med mitt fina hjärta. Har ju majbrasan 200 m från dörren, väldigt sm...

Av mikaela severin - 28 april 2015 10:29

Har i princip jobbat o jobbat o tränat sen i fredags, inte hunnit vara hemma många timmar, men träningen ger ju resultat :) Dessutom mitt i allt fyllde jag ett år klokare igår, dock jobb och träning men blev överraskad med presenter så fort jag kom...

Presentation


Hej!
Mikaela heter jag och är 31 år gammal och bosatt i Växjö.
Här kommer ni få följa med mig på min resa mot mitt mål, att tävla i Fitness..
o även få en inblick i mitt vardagsliv, kombinationen, hårt tränande, ensamstående mamma på 100%

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tränig

Kost


Ovido - Quiz & Flashcards