Direktlänk till inlägg 27 augusti 2013

Lång dag!

Av mikaela severin - 27 augusti 2013 23:54

Fullt ös, ja de har de vatt, jobbat i Tingsryd idag mellan 7-17, för ovanlighetens skull! Men gått som en smäck, fixat o donat, promenerat, o bakat bröd:)
Fixat anställningsavtal, löneförhandlat, så nu är jag behovsanställd som de fint kallas! Två jobb, tja varför inte, har ju bara 75% procent som fast tjänst! På tok för lite! Ringde ikväll för skojs skull för kolla lite hur utgifter o inkomster räknas när man är ensamstående förälder, med den hyra o utgifter jag har ( standardutgifter, som mat hyra , drift, telefoni o tv o barnomsorg o försäkringar,) ( ej lån) så är de precis som jag trodde enligt deras kalkyl för ensamstående! Ja ligger på underskott varje månad i ekonomin! Min överlevnad till mat är barnbidrag o underhåll! Hade jag inte haft de som dom sa! Hade jag legat back varje månad på 1900 kr! Så pass hårt är de!o då är inte bil o csn lån inräknat! Han räknade ut att hade jag jobbat 85-90 %, så hade jag legat på normal försörjningsnivå, Så är kanske dags o leta up en rik gubbe? Haha! Skämt o sidor! De går bara man vill;) .. Att överleva alltså:)

Blev ett pass på gymet ikväll för ovanlighetens skull :) svagaste muskelgrupperna nämligen bröst och mage har fått arbeta! Men fy, va ju en mindre fager syn i spegeln! Jäkla vad jag ha gått upp! Va tvungen ställa mig på vågen ikväll ( gått några dagar sen sist) + 4,9 kilo nu!! Huuh! Magen är fläskaberg igen! Men rumpan kanju få behålla storleken, då har jag åtminstone en! Är ju iof massa vätska me!

Senste veckans mätningar av mitt förbaskade blodtryck va ju inte positiva! Efter 3 v utan medicin, så ligger jag för lågt igen! Jag som låg stabilt innan:/ nä 3 dagars mätning visade förra veckan på tryck 100-105/ 55! Så tja efter gårdagens telefonkontakt med läkare,
Så är jag åter insatt på medicin! O ny blodtrycksmätning nästa vecka! Övriga prover som togs va ju perfekta, Så tja, de va väl bra de! Att även värderna på magenhåller sig i schack! De enda han ville va ja skulle köpa lite kalcium piller, ja är ju ingen mjölkmänniska!
Så dör nog inte av 2 v ny medicinkur för ny utvärdering!
Men ja glömde kalcium pillerna när ja hämtade ut medicinen, men en burk magnesium fick ja med hem!
Sägs ju ha en inverkan på benhinnorna oxå, har ju lite kramper då o då oxå! Så varför inte ladda upp inför tjejmilen:) nästa vecka är de ju dags:)
Vätska bör fyllas på oxå! Dåligt intag av vatten emellanåt! Vätskelista kanske? Satsa på 2-2,5 liter om dagen:)

Nä sova behövs nog nu! Ladda batterierna för hat/ kärlek imon! LEGDAY!!

God natte:)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mikaela severin - 14 maj 2015 00:20

Bloggen är flyttad till www.nouw.se/mitcie Fb connecten funkar inte här längre! Ses där:) ...

Av mikaela severin - 13 maj 2015 23:48

kod för att imoportera min  blogg till nouw 3122339123

Av mikaela severin - 12 maj 2015 00:27

Tråkigt nog bestämdes det ikväll att livstil2015 lades ner. Det är med stor sorg och chock för mig. Jag trodde på att de skulle funka. Men de visade sig va fel. Nu kommer jag lägga 100% focus på denna bloggen och jag hoppas att ni fortsätter följa ...

Av mikaela severin - 10 maj 2015 02:21

Sen min födelsedag har det vart fullt ös här! Därav inte hunnit blogga. Det har vart valborg som inte va mycket o fira, då man jobbade såklart, men en mysig stund vid elden blev det med mitt fina hjärta. Har ju majbrasan 200 m från dörren, väldigt sm...

Av mikaela severin - 28 april 2015 10:29

Har i princip jobbat o jobbat o tränat sen i fredags, inte hunnit vara hemma många timmar, men träningen ger ju resultat :) Dessutom mitt i allt fyllde jag ett år klokare igår, dock jobb och träning men blev överraskad med presenter så fort jag kom...

Presentation


Hej!
Mikaela heter jag och är 31 år gammal och bosatt i Växjö.
Här kommer ni få följa med mig på min resa mot mitt mål, att tävla i Fitness..
o även få en inblick i mitt vardagsliv, kombinationen, hårt tränande, ensamstående mamma på 100%

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tränig

Kost


Skapa flashcards